شفا مگ

گیاهان دارویی برای درمان میگرن

گیاهان دارویی بسیاری وجود دارند که می توانند از سردردهای میگرنی پیشگیری کنند یا از شدت آن ها بکاهند. البته، بعضی از این گیاهان را نباید در زمان حملات میگرنی مصرف کرد؛ زیرا برخی از آن ها بسیار قوی هستند و ممکن است موجب حالت تهوع شوند. پس بهتر است از این گیاهان به عنوان پیشگیری کننده، قبل از دچار شدن به حملات میگرنی استفاده کرد.استفاده از برگ های تازه این گیاهان دارویی بسیار بهتر است؛ اما در صورت عدم دسترسی به گیاه تازه، گیاه خشک شده نیز می تواند مؤثر باشد.امروزه بسیاری از گیاهان دارویی را به صورت چای کیسه ای می توان خریداری و مصرف کرد.

گیاهان دارویی برای درمان میگرن

رزماری (Rosemary)

این گیاه از گیاهان دارویی معروف است که رایحه ای آرام بخش دارد و برای تسکین سردردهای ناشی از فعالیت های ذهنی و فکری روزانه مؤثر می باشد.

از طرفی، یک پاک کننده قوی است و به علت خاصیت ضدباکتریایی و رایحه قوی و مطبوع خود می تواند روح و روان را پاکسازی و آرام نماید و آن را برای تمرکز مجدد آماده کند.البته بهتر است از مصرف این گیاه در دوران بارداری خودداری شود.همچنین بیماران مبتلا به صرع باید از مصرف این گیاه به خاطر داشتن ترکیبات قوی خودداری کنند.

قاصدک (Dandelion)

ریشه گیاه قاصدک، از آنجایی که تقویت کننده کبد می باشد، به سم زدایی از بدن کمک می کند.ریشه این گیاه برای نارسایی های دستگاه گوارش مناسب است و می تواند از بروز سردردهای میگرنی که در نتیجه خوردن غذاهای چرب و سنگین ایجاد می شود، پیشگیری کند.

بابونه (Chamomile)

بابونه از پرمصرف ترین گیاهان دارویی است؛ زیرا خاصیت درمانی بسیاری دارد.این گیاه به آرامی سبب تسکین سیستم عصبی بدن شده و در داشتن خوابی آرام به شما کمک می کند و در آرامش بخشی و پاک کردن افکار مزاحم از ذهن بسیار مؤثر است.
گیاه بابونه برای برطرف کردن سردردهای ناشی از هیجان و استرس نیز بسیار مناسب است.از طرفی، به علت داشتن عطر و طعم مطبوع حتی برای کودکان نیز مطلوب است؛ به ویژه اگر آن را با عسل شیرین کنید.

نعنا فلفلی یا سوسنبر (Peppermint)

ریشه گیاه قاصدک، از آنجایی که تقویت کننده کبد می باشد، به سم زدایی از بدن کمک می کند. ریشه این گیاه برای نارسایی های دستگاه گوارش مناسب است و می تواند از بروز سردردهای میگرنی که در نتیجه خوردن غذاهای چرب و سنگین ایجاد می شود، پیشگیری کند

این گیاه نیز از گیاهان معروف و مؤثر و برای آرام کردن سردردهای ناشی از پرخوری مفید است.از طرفی، حاوی ترکیباتی است که می تواند به تجزیه و هضم چربی ناشی از غذاهای پرچرب و سنگین در دستگاه گوارش کمک کند و کمک مؤثری برای کبد باشد.
رایحه نعنایی این گیاه، روح و روان را آرام و احساس افسردگی و ناراحتی را از فرد دور می کند.

زنجبیل (Ginger)

زنجبیل از آنجایی که خواص بسیاری دارد، بسیار پرمصرف است.
این گیاه برای دستگاه گوارش مفید بوده و دارای اثرات خوبی بر روی سیستم گردش خون می باشد و یکی از تسکین دهنده های باارزشی است که می توان آن را به شکل چای زنجبیل مصرف و تأثیر شگرف آن را احساس کرد!

چای سبز همراه با زنجبیل

چای سبز و زنجبیل هر دو حاوی ترکیبات ضدالتهابی هستند و سبب تسکین و آرامش می شوند؛ بنابراین با نوشیدن این چای می توانید از تشدید سردرد جلوگیری کنید.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.