شفا مگ

آماده سازی ذهن برای رژیم لاغری

بهترین حالت برای شروع رژیم لاغری این است که بتوانید افکار خود را آماده کنید و ذهنتان را با کلمه می خواهم لاغر شوم آشنا کنید.آماده شدن ذهن این امکان را به شما می دهد که بتوانید رژیم لاغری را بهتر تحمل کنید و آن را ادامه دهید.در این مقاله سه گام مهم را برایتان آورده ایم که بتوانید با آنها ذهن خود را آماده کنید.

آماده سازی ذهن برای رژیم لاغری

گام اول : آگاهانه غذا بخورید

اولین گام برای آماده سازی ذهن این است که آگاهانه غذا بخورید. در جامعه امروز که همه درگیر کار و مشغله های ریز و درشت زندگی هستند، اغلب اوقات وعد های غذایی به صورت سرپایی و به سرعت میل می شوند.

کمبود وقت و توجه افراطی به تلویزیون، تبلت، موبایل و...در حین غذاخوردن، اثرات سوئی در پی دارند.این اعمال باعث می شوند که شما بیشتر از همیشه غذا بخورید. درحقیقت زمانی که حواس شما در اثر عوامل محیطی از گرسنگی یا سیری منحرف می شود، کم کم دیگر کنترلی بر آنچه می خورید نیز نخواهید داشت، مسأله ای که به هیچ عنوان قابل قبول نیست

برای غلبه بر این وضعیت، حداقل برای هر وعده غذایی ۲۵ دقیقه وقت صرف کنید و در این مدت هیچ کار دیگری جز خوردن انجام ندهید.سر میز بنشینید، محتویات بشقاب غذا را به دقت تماشاکنید (شکل، رنگ و بوی غذا)، به آرامی شروع به خوردن کنید، غذا را به خوبی بجوید و طعم و مزه آن را با تمام وجود بچشید. همواره سعی کنید که در حین خوردن بر زمان حال تمرکز کنید، به غذایتان و آن حس خوبی که از خوردنش دارید فکرکنید و تمام نگرانی های گذشته و آینده را از ذهنتان دورسازید.

گام دوم: آشتی با بدنتان

مرحله دوم این است که با جسم و به عبارتی با بدنتان آشتی کنید. اگر بیش از اندازه به اضافه وزنتان فکرکنید و به شکلی افراط گونه بر عیوب ظاهری تان تمرکزنمایید ( به این معنا که مدام خودتان را با مدل های آرایشی و تبلیغاتی مقایسه کنید)، ناخودآگاه رفتارهای ناخوشایندی از شما سرمی زند: مثلا به رژیم های سخت و طاقت فرسا روی می آورید، رژیم هایی که عادات غذایی تان را به سمتی پیش می برد که تعادل سیستم داخلی بدن را برهم می زند. در حقیقت شما سعی می کنید به هر قیمتی که شده خودتان را به وزن ایده آلتان برسانید و اصلا به عواقب کارتان فکر نمیکنید!

برای غلبه بر این وضعیت، به نکات مثبت شکل ظاهریتان فکر کنید (موهای زیبا، دستان ظریف و کشیده، چشمان درخشان و...). بدنتان را ماساژ بدهید و از تمرین های ریلکسیشن کمک بگیرید تا بدنتان آرام شود، یادتان باشد که شما با این کار درحقیقت با جسمتان آشتی می کنید.

گام سوم: موضع در برابر غذاهای ممنوعه

در سومین مرحله، موضع خویش را در برابر غذاهای ممنوعه مشخص کنید. درواقع وقتی شما از خوردن غذایی منع می شوید، به خوردن آن حریص تر می شوید و چون امکان و اجازه خوردن ندارید، خلق و خویتان بهم می ریزد و در نتیجه در برابر این تغییر مقاومت می کنید  و به نوعی در تصمیمتان مبنی بر نخوردن، سست می شوید.

نتیجتا احساس گناه خواهید کرد. اما یک بار و برای همیشه تصمیم بگیرید که خودتان را از این غذاها منع نکنید، مطمئن باشید که اگر منعی در کار نباشد، شما هم دیگر میلی به خوردنشان نخواهیدداشت. همواره به خاطرداشته باشید که سرخ کردنی ها، بستنی ها، کاکائوها و انواع پنیرها و...هیچکدام غذاهای ممنوعه در رژیم لاغری نیستند.

شما می توانید هر چه دوست دارید میل کنید، هر زمان گرسنه بودید غذا بخورید و هر زمان که سیر شدید، دست از خوردن بکشید. این روش، شاید در عمل اندکی سخت باشد لیکن به شما این امکان را می دهد تا دیگر در آرزوی خوردن یک غذای خاص نباشید و به اجبار تن به رژیم های سخت غذایی ندهید...

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.