شفا مگ

غذاهای مفید برای درمان فشار خون بالا

برخی از غذاهای مفید و مواد غذایی برای درمان فشار خون بالا بسیار مفید هستند و با قرار دادن آنها در رژیم غذایی می توان به تنظیم فشار خون بالا کمک کند.چه مواد غذایی می تواند فشار خون را کنترل کند؟ غذاهای مفید برای فشار خون بالا کدام است؟ در ادامه به آنها می پردازیم.

غذاهای مفید برای درمان فشار خون بالا

فشار خون بالا یک بیماری قلبی است و به نام بیماری فشار خون شناخته می شود.افرادی که در معرض دیابت، سن بالا و اضافه وزن هستند بیشتر در معرض خطر فشار خون بالا هستند. فشار خون را می توان با تغییرات در شیوه زندگی این بیماری را به حداقل برساند. برخی از مواد غذایی هستند که می تواند در تنظیم فشار خون بالا بسیار موثر هستند.فشار خون 80/140 به عنوان فشار خون بالا محسوب می شود.

انبه: انبه میوه ای شیرین و خوشمزه است که می تواند به درمان فشار خون کمک زیادی کند. انبه دارای فیبر و بتاکاروتن است که این دو مواد مغذی در این میوه می توانند در کاهش فشار خون بسیار موثر باشند. مواد غذایی که دارای منبع بتاکاروتن در رژیم غذایی یک راه موثر برای فشار خون است.

ماهی سالمون: ماهی سالمون دارای منبع بسیار زیادی از اسید چرب امگا 3 است که می تواند به کاهش التهاب کمک زیادی کند و خطر ابتلا به بیماری قلبی را نیز کاهش دهد. ماهی سالمون بر خلاف ماهی های دیگر می تواند باعث کاهش فشار خون شود. مصرف امگا 3 باعث کاهش فشار خون در افراد میانسال و کسانی که فشار خون دارند موثر است.

فلفل دلمه ای: فلفل دلمه یکی از مواد غذایی مفید برای کاهش فشار خون است و همینطور دارای منبع بسیار خوبی از ویتامین C است. فلفل دلمه برای عملکرد قلب بسیار مفید است و با ویتامین C موجود در خود باعث کاهش فشار خون در بیماران مبتلا به فشار خون بالا می شود.

زردآلو: زرد آلو یک میوه بسیار شیرین و خوشمزه است که می تواند در رژیم غذایی قرار بگیرد و باعث کاهش فشار خون و تنظیم آن می شود. زردآلو می تواند باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری مزمن را کاهش می دهد.زرد آلو را می توان به صورت خشک شده مصرف کرد و به عنوان یک میان وعده بسیار مفید در رژیم غذایی خود قرار داد. زردآلو دارای ویتامین سی و بتاکاروتن است که برای کاهش فشار خون بسیار موثر است.

گریپ فروت:گریپ فروت دارای منبع بسیار زیادی از ویتامین سی و لیکوپن است و می تواند باعث کاهش فشار خون شود و همچنین می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند.لیکوپن علاوه بر کاهش فشار خون می تواند خطر سکته مغزی را به شدت کاهش دهد.

سیب: سیب به عنوان یک میوه مفید برای تمام بیماری ها و سلامت بدن شناخته می شود. این میوه می تواند فشار خون بالا را به شدت کاهش دهد. سیب حاوی کورستین است و باعث کاهش فشار خون می شود.

هویج: هویج دارای مقادیر زیادی بتاکاروتن و ویتامین C است و با خوردن آن می توانید فشار خون خود را به محدوده سالم ببرید.

گیلاس: گیلاس میوه ای شیرین و محبوب است که می تواند باعث کاهش فشار خون شود. گیلاس را می توانید در رژیم غذایی خود قرار دهید و این میوه دارای مقدار زیادی کورستین و ویتامین سی می باشد.این مواد موجود در گیلاس می تواند باعث کاهش فشار خون شود.

انگور: انگور یک میوه ی مولتی ویتامین و منبعی غنی از پتاسیم و فسفر است. خوردن انگور بر اساس برنامه ای روزانه به کاهش خطر ابتلا به فشار خون بالا کمک می کند.

شکلات تلخ: شکلات کمی تلخ می تواند تا مقدار زیادی آن را کاهش دهد زیرا آن ها حاوی فلاونوئید هستند. فلاونوئید، یک نوع رنگ دانه گیاهی است و با این مسئله مرتبط است با تشکر از توانایی آنها در بهبود عملکرد اندوتلیال فقط مطمئن شوید که شما انتخاب شکلات تیره واقعی برای بزرگترین سود غذاهایی با قند زیاد، مثل شیرینی های شکلات شیری، به افزایش فشار خون مرتبط است حتی با کشف خطر ابتلا به بیماری مزمن را کاهش دهید.

تخم مرغ: پروتئین های موجود در تخم مرغ می توانند به بهبود کلسترول و فشار خون شما کمک کند. در حالی که شما راضی هستند یک رژیم غذایی با پروتئین بالا داشته باشید می توانید تخم مرغ را به برنامه غذاییتان اضافه کنید و به کاهش وزنتان نیز کمک کنید.

موز: موز حاوی مقدار زیادی پتاسیم است. این میوه یک منبع غنی از ویتامین ب۶، ویتامین ث، و منیزیم است. اگر هر روز یک موز مصرف شود، فشار خون بالا را می توان کنترل کرد. در کنار موز، کشمش، زردآلو خشک، مویز، آب پرتقال، اسفناج، سیب زمینی شیرین (پخته)، و کدو حلوایی نیز به طرز شگفت انگیزی کارساز هستند.

کرفس: کرفس را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. اگر یک بیمار مبتلا به فشارخون به صورت روزانه همراه با یک لیوان آب کرفس بخورد، نتایج آن تعجب آور خواهد بود. خوردن کرفس احتمال ابتلا به فشارخون را کاهش دهد.

سیر: دو حبه سیر را بکوبید. آن را ببلعید. شما همچنین می توانید سیر را به شکل پخته بخورند. سیر خام جریان خون را بهبود می بخشد و فشار وارده بر قلب را کاهش می دهد.

ریحان: آب ریحان تازه را بگیرد و همان مقدار عسل به آن اضافه کنید. هر دو ماده ی تشکیل دهنده را با هم مخلوط کنید. هر روز صبح با معده خالی از آن بنوشید.

آب نارگیل: آب نارگیل به هیدراته(دارای آب) نگه داشتن بدن کمک خواهد کرد. نوشیدن آب نارگیل بر یک مبنای روزانه می تواند فشار خون بالا را کنترل کند. در کنار خوردن آب نارگیل، روغن نباتی خود را با روغن نارگیل جایگزین کنید. این کار کمک زیادی خواهد کرد.

دانه شنبلیله: ۲ قاشق غذاخوری دانه شنبلیله را در آب داغ به مدت چند دقیقه بجوشانید. سپس، آن را صاف کنید و از آن خمیر درست کنید. این خمیر را صبح به صورت ناشتا و در شب مصرف کنید.

فلفل هندی: چون فلفل قرمز خیلی تند است، باید آن را در مقادیر بسیار کم مصرف کرد. کمی فلفل هندی برای کنترل فشار خون بالا کافی است. شما می توانید آن را به سالاد میوه یا سوپ اضافه کنید.

زنجبیل: عسل، زنجبیل و پودر زیره را در مقادیر مساوی، و به خوبی با هم مخلوط کنید. این مخلوط را دو بار در روز مصرف کنید.

آب: هر روز ۸ لیوان آب بنوشید. با این کار فشارخون و دیگر بیماری ها را کنترل خواهید کرد.

گشنیز: یک دسته تازه تخم گشنیز و یک دسته کرفس همراه با ریشه را بردارید. آنها را با هم در آب بجوشانید و بعد صاف کنید. آب آشامیدنی خود را با این آب گشنیز و کرفس جایگزین کنید.

برنج قهوه ای: برنج قهوه ای بخورید. این ماده ی غذایی از فشار خون بالا جلوگیری می کند و خطر حملات قلبی را کاهش خواهد داد.

پاپایا: پاپایا سرشار از روی، منیزیم، سدیم، فسفر و حاوی مولتی ویتامین است. پاپایا را صبح ها بخورید. این کار خواص درمانی بسیاری علاوه بر جلوگیری از فشار خون بالا فراهم می آورد.

نعناع: می توان به منظور جلوگیری از فشار خون بالا دو قاشق غذاخوری از برگ نعناع خشک شده را مصرف کرد. شما همچنین می توانید آن را با آب لیمو مخلوط کنید یا روی سالاد بپاشید.

زردچوبه: زردچوبه از درمان های گیاهی واقعا موثر برای فشار خون بالا است. مصرف زردچوبه به صورت روزانه می تواند شانس ابتلا به فشار خون بالا را کاهش دهد.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.