شفا مگ

ماسکهای خانگی برای روشن شدن پوست

ماسک گوجه فرنگی خیار، ماسک پرتقال و شیر، ماسک بادام و عسل، ماسک آبلیمو و زرچوبه، ماسک سیب زمینی از ماسک های خانگی هستند که برای روشن شدن پوست مفید هستند. در ادامه این مطلب با روش های تهیه این ماسک ها آشنا شوید.

ماسک خانگی برای روشن شدن پوست
  1. لیمو گوجه فرنگی خیار
  2. پرتقال و شیر
  3. بادام و عسل
  4. آرد نخود، آبلیمو و زردچوبه
  5. سیب زمینی

ماسک خانگی با لیمو گوجه فرنگی خیار

این ماسک ترکیبی از گوجه فرنگی، خیار و لیمو است و به راحتی پوست شما را روشن و سفید می کند.این ماسک می تواند برای صورت، تیرگی زیر بغل نیز استفاه شود. البته برخی افراد به گوجه فرنگی حساسیت دارند و می توانند گوجه فرنگی را از ترکیب حذف کنند.

مواد لازم جهت ماسک:

  • یک عدد لیمو
  • یک عدد گوجه فرنگی
  • یک عدد خیار

برای تهیه این ماسک ابتدا لیمو را آب میگیریم و آن را در یک ظرف میریزیم. سپس گوجه فرنگی و خیار را آب گرفته و آنها را نیز به آب لیمو اضافه می کنیم. تمام مواد را با هم مخلوط کرده و آن قدر هم می زنیم تا ماده ای چسبناک شود.

ماده ترکیبی را روی صورت یا هر قسمتی که می خواهید روشن شود بزنید. پس از اینکه مواد روی پوست شما خشک شد آن را با آب بشویید و به صورت ضربه ای آن قسمت را خشک کنید.

ماسک خانگی پرتقال و شیر

ماسک ترکیبی پرتقال و شیر می تواند به هیدراته کردن پوست کمک زیادی کند و علاوه بر روشن تر کردن پوست باعث رفع خشکی پوست نیز می شود.همچنین شیر موجود در این ماسک باعث می شود چربی های روی پوست را پاک کرده و مواد مغذی را به منافذ پوست برساند.

2 قاشق پودر پوست پرتقال را که از قبل خشک کرده اید را با یک قاشق غذا خوری شیر مخلوط کنید. این مخلوط را انقدر هم بزنید تا حالت چسبندگی پیدا کند و آن را روی پوست خود مالیده و اجازه دهید به مدت 15 دقیقه روی پوست بماند. بعد از اینکه ماسک خشک شد آن را به آرامی با آب ولرم بشویید و به صورت ضربه ای آن را خشک کنید. این ماسک را 2 بار در هتفته تکرار کنید تا شاهد درخشندگی پوست خود شوید..

ماسک خانگی بادام و عسل

مقداری بادام از شب قبل در آب بریزید تا خیس بخورد و صبح روز بعد بادام ها را از آب بیرون آورده و پوست آنها را جدا کنید و آنها را آسیاب کنید. سپس پس آنها را درون ظرفی بریزید.مقداری عسل به پودر بادام اضافه کنید و آنها را با هم مخلوط کنید.

مخلوط آماده شده را روی پوست خود بمالید و بعد از 15 دقیقه آن را با آب گرم بشویید. این ماسک را 2 بار در هفته به پوست خود بمالید تا پوستی شفاف و روشن داشته باشید.


بیشتر بخوانید : ماسک جعفری معجزه شادابی


ماسک خانگی آرد نخود، شیر، آبلیمو و زردچوبه

آرد نخود یکی از محصولاتی است که به روشنایی پوست کمک می کند و شما می توانید به عنوان محصولی بی خطر برای روشن کردن پوست خود از آن استفاده کنید. مقداری آرد نخود را با کمی زردچوبه، مقداری شیر و مقداری آبلیمو مخلوط کنید و آنقدر هم بزنید تا به ماده ای چسبناک تبدیل شود. بعد آن را روی پوست خود بمالید و منتظر شوید تا خشک شود. سپس آن را بشویید.

ماسک خانگی سیب زمینی

سیب زمینی می تواند یک ماسک عالی برای پوست شما باشد و علاوه بر خواص غذایی ، سیب زمینی دارای خواص روشن کنندگی پوست دارد. میتوانید هر روز یک سیب زمینی را برش دهید و روی صورت خود بمالید.

همچنین می توانید سیب زمینی را رنده کرده و آب آن را بگیرید و روی پوست خود بمالید. این کار باعث می شود هرگونه لک و قرمزی روی پوست نیز از بین برود و برای تیرگی زیر بغل، دور چشم نیز بسیار مفید است.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.