شفا مگ

انواع تست های بارداری خانگی

برای تشخیص در خانه نیز می توان از تست های خانگی استفاده کرد. این تست ها می توانند با تغییر رنگ و تغییر واکنش ها تا حدودی وجود هورمون حاملگی را تشخیص دهند.از جمله تست های خانگی می توان به تست با محلول کاج ، تست با نمک ، تست با وایتکس اشاره کرد.در ادامه با انواع این تست های بارداری خانگی آشنا خواهیم شد

تست بارداری خانگی
  1. تست بارداری خانگی چیست
  2. تست بارداری با محلول کاج
  3. تست بارداری با سرکه
  4. تست بارداری با پودر خردل
  5. تست بارداری با وایتکس
  6. تست بارداری با روغن زیتون و سرکه
  7. تست بارداری با خمیر دندان
  8. تست بارداری با شکر
  9. تست بارداری با شامپو
  10. تست بارداری با نمک
  11. تست بارداری با جوش شیرین

تست بارداری خانگی چیست؟

برای تشخیص بارداری در تست های مختلف بارداری مقدار هورمونی به نام گونادوتروپین یا HCG را اندازه گیری می کنند.این هورمون توسط سلول های جفت تولید می شود و به سرعت افزایش پیدا می کند و هر روز 2 برابر می شود .راه های تشخیص مقدار این هورمون از طریق ادرار و خون امکان پذیر است.

برای تشخیص در خانه نیز می توان از تست های خانگی استفاده کرد. این تست ها می توانند با تغییر رنگ و تغییر واکنش ها تا حدودی وجود هورمون حاملگی را تشخیص دهند.در ادامه با انواع این تست های بارداری خانگی آشنا خواهیم شد

تست بارداری خانگی با محلول کاج

در این تست بارداری محلول تغیر رنگ داده و اگر از رنگ قهوه ای طلایی به رنگ سبز تبدیل شود نشانه بارداری می باشد.اگر محلول تغییر رنگ ندهد نشانه ای از بارداری نمی باشد.

برای انجام این تست بارداری در یک فنجان، حدود 1/3 محلول کاج اضافه کنید. نمونه اولیه ادرار خود را به تدریج به آن اضافه کنید. مقدار ادرار بستگی به زمان بارداری و سطح hCG دارد. هرگز ادرار را به سرعت مخلوط نکنید.

تست بارداری خانگی با سرکه

تست بارداری با سرکه روشی است که می توانید با تغییر رنگ سرکه بارداری را تشخیص دهید.اگر سرکه تغییر رنگ دهد نشانه بارداری می باشد.

برای انجام تست سرکه ابتدا در یک ظرف پاک، نمونه اولیه ادرار خود را جمع آوری کنید. نمونه ادرار را روی سرکه ریخته و تغییرات را مشاهده کنید.

تست بارداری خانگی با پودر خردل

این آزمون کمی متفاوت است و طول می کشد. باید 24 ساعت دیگر برای نتایج خود منتظر بمانید. در آب آشامیدنی در یک وان حمام، پودر خردل را اضافه کنید. حدود 1/2 تا 3/4 قاشق پر از پودر خردل اضافه کنید. سپس در این آب قرار بگیرید. یک روز صبر کنید.

اگر پریودی شما طبیعی باشد، علائم اولیه حاملگی در واقع علائم PMS هستند. اگر پریودی شما قطع شده باشد، ممکن است باردار باشید.

تست بارداری خانگی با وایتکس

تست بارداری با وایتکس بعد از انجام مراحل تست، اگر مقدار زیادی فوم و چرک جمع شده باشد نشانه حاملگی است.اگر هیچ پوسته قابل توجهی وجود نداشته باشد و همه چیز حل شود، نشان می دهد که حامله نیستید.

برای انجام تست ویتکس یا سفید کننده ، مقداری از این مایع را در فنجان بریزید و ادرار خود را در آن جمع آوری کنید.

تست بارداری خانگی با روغن زیتون و سرکه

برای انجام تست روغن زیتون و سرکه به نسبت 1 به 1  روغن زیتون و سرکه را مخلوط کرده و به همان مقدار ادرار را به این ترکیب اضافه کنید.اگر مخلوط نارنجی شود، حامله نیستید. اگر رنگ به سبز یا سایه تغییر کند، پس حامله هستید.

تست بارداری خانگی با خمیر دندان

در تست بارداری خمیر دندان تغییر رنگ نشان دهنده بارداری می باشد. برای انجام این تست کمی خمیر دندان را در یک کاسه کوچک بریزید. آن را به صورت یکنواخت در سراسر سطح کاسه پخش کنید. حالا نمونه ادرار را در این کاسه بریزید.برای مشاهده تغییر رنگ از یک خمیر دندان سفید استفاده کنید

تست بارداری خانگی با شکر

مقداری قند بردارید. نمونه اولیه ادرار را جمع آوری کنید. ادرار را داخل کاسه ای که حاوی قند است بریزید.اگر شکر شکل بگیرد، آزمون حاملگی شما مثبت است. اگر قند حل شود، آزمون حاملگی منفی است.

تست بارداری خانگی با شامپو

تست بارداری با شامپو روشی است که در آن نتیجه بارداری با تغییر رنگ و ظاهر نشان داده می شود. اگر تغییری ایجاد نشد به معنی حامله نبودن است. برای اینجام این تست مقدار کمی شامپو را در یک کاسه بریزید. ادرار صبح را در این کاسه بریزید. حدود 7 دقیقه منتظر بمانید.

تست بارداری خانگی با نمک

نتیجه تست بارداری با نمک تغییرات و چسبندگی در تست است. نمک به دلیل بلورین بودن می تواند HCG را در ادرار تشخیص دهد. برای انجام این تست کریستال نمک را در کاسه بگذارید. ادرار صبح را در کاسه بریزید. تغییرات را مشاهده کنید. 3 دقیقه صبر کنید تا نتیجه را ببینید.

اگر چسبندگی و تغییرات اتفاق می افتد، حامله هستید. تغییر نکردن بدین معنی است که آزمون بارداری خانگی منفی است.

تست بارداری با جوش شیرین

نصف قاشق پر جوش شیرین بردارید. ادرار صبح را در فنجان یکبار مصرف جمع آوری کنید. جوش شیرین به آن اضافه کنید. این یک آزمایش خانگی است که فوم هایی مانند آزمون حاملگی سفید کننده تولید نمی کند.اگر کف ایجاد شود حامله هستید. اگر کف خیلی زیاد نباشد، آزمون حاملگی منفی است.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.