شفا مگ

غذاهایی که باعث تشدید افسردگی می شوند

اگر از افسردگی رنج می برید و تمایل دارید این افسردگی را از بین ببرید،باید بعضی از مواد غذایی را از رژیم غذایی خود حذف کنید تا بتوانید روحیه خود را بهتر کنید.در ادامه یک لیست از مواد غذایی که افسردگی را تشدید می کند آورده شده است.

غذاهایی که باعث تشدید افسردگی می شوند

دونات

دونات یک شیرینی بسیار لذیز و خوشمزه است که دارای اسید های چرب و ترانس بالا می باشد.چربی بد موجود در این شیرینی واکنش های بیولوژیکی منفی ایجاد کرده و احتمال تغییر خلق وخوی شما را بالا می برد. مصرف مداوم غذاهای سرشار از چربی ترانس خطر ابتلا به افسردگی را افزایش می دهد.

نوشابه

زمانی که قند زیاد مصرف کنید باعث میشود بدن ملتهب شود.مصرف نوشابه خنک باعث می شود قند در بدن بالا برود. مطالعه ای نشان داد که افسردگی با التهاب مغزی در ارتباط است. اگر خوراکی های شیرین دوست دارید، چند اونس شکلات تلخ بخورید که قند کمی دارد و به نوبه خود بسیار مفید است.

سیب زمینی سرخ کرده

مشکل سیب زمینی نیست. مشکل نمک آن است. غذاهای دارای سدیم بالا باعث نفخ می شود. این مسئله به خودی خود یک مشکل پزشکی نیست، اما خلق وخویتان را خراب می کند. برای مبارزه با غذاهای شور، آب زیاد بنوشید.

قهوه

بهتر است درباره خوردن قهوه بعدازظهر تجدیدنظر کنید. بااینکه هیچ ارتباط قطعی میان کافئین و افسردگی وجود ندارد، اما این محرک معروف خواب را مختل می کند. بی خوابی و اضطراب ناشی از آن علائم افسردگی را تشدید می کنند. سعی کنید میزان مصرف قهوه را به یک فنجان در روز کاهش دهید.

الکل

مصرف الکل برای روحیه شما بسیار بد است. به گفته روان پزشکان، الکل فعالیت های شیمیایی مغز را بر هم زده و خطر افسردگی را بالا می برد. بعلاوه، مصرف زیاد الکل در ارتباط اجتماعی فرد مشکل ایجاد می کند و باعث تنهایی و درنتیجه افسردگی فرد می شود. خماری پس از مصرف الکل نیز ممکن است تا چند روز ادامه یابد و شما را مضطرب و عصبی کند.

غذاهای فرآوری شده

تهیه غذاهای مایکروفری آسان است اما مصرف زیاد این غذاها خطر افسردگی را افزایش می دهد.

گلوتن

اگر به بیماری سلیاک هستید، خوردن گلوتن (پروتئینی در گندم و غلاتی مانند جو) تأثیرات زیادی بر خلق وخوی شما می گذارد و به روده کوچک شما آسیب جدی می زند.در این افراد مصرف گلوتن خطر افسردگی را نیز بیشتر می کند.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.