شفا مگ

بهترین زمان گرفتن کودک از پوشک

زمانی فرا می رسد که کودکتان باید عادت کند که بدون پوشک زندگی کند.بهترین زمان برای گرفتن پوشک کودک معمولا از 18 تا 24 ماهگی می باشد. البته زمان از پوشک گرفتن کودک پسر بیشتر از دختران است. در ادامه با زمان پوشک گرفتن کودک و روش گرفتن کودک از پوشک آشنا شوید.

بهترین زمان گرفتن کودک از پوشک
  1. زمان گرفتن پوشک از کودک
  2. روش از پوشک گرفتن کودک
  3. اگر کودک شلوارش را کثیف کرد، چه کنیم؟

زمان گرفتن پوشک از کودک

بهترین زمان برای گرفتن پوشک کودک معمولا از 18 تا 24 ماهگی می باشد.البته این سنین در دختران و پسران متفاوت می باشد.زمان از پوشک گرفتن پسر پس از پایان 2 سالگی می باشد.زیرا پسران دیرتر یاد می گیرند که ادرار و مدفوع خود را کنترل کنند.معمولاً کودک کنترل مدفوع را زودتر از ادرار فرا می گیرد.

البته می توانید به این مورد توجه کنید،زمانی که کودک تلاش برای جدا کردن پوشک آلوده از خودش، خشک و تمیز نگه داشتن پوشک برای ساعات طولانی می کند زمان آن فرا رسیده که کودک خود را از پوشک بگیرید.

روش از پوشک گرفتن کودک

روش های زیادی وجود دارد که بتوانید کودک خود را از پوشک بگیرید.برای از پوشک گرفتن کودک می بایست به یک سری نکات توجه کنید.

در زمان های اولیه گرفتن از پوشک، اگر کودک دسته گل به آب داد ، هرگز سرزنشش نکنید. تنها کافی است به او تذکر دهید و او را با مهربانی تمیز کنید.

سعی کنید کودک را بیشتر از ۵ تا ۸ دقیقه روی لگن نگه ندارید.همچنین اجبار به نشستن طولانی می تواند تاثیر منفی برای کودک داشته باشد.همچنین نباید برای نشستن کودک روی لگن به زور متوسل شوید.

یکی از مواردی که باید توجه کنید این است که نباید نشستن روی لگن برای کودک جننبه بازی و سرگرمی داشته باشد.زیرا اگر این مورد را بازی تصور کند هدف اصلی این کار را فراموش می کند.

برای استفاده موفقیت آمیز از لگن به کودک جایزه دهید، اما باج نه! باج را پیش از انجام کار و جایزه را پس از انجام کار می دهند و با زبان کودکانه فواید استفاده از لگن را برایش بازگو کنید.سعی کنید هر دو ساعت یک بار بین وعده های غذا فرزندتان را روی لگن بنشانید. همچنین قبل و بعد از خواب روزانه یا شبانه کودک را روی لگن بنشانید.

یک اسم رمز یا علامتی را برای اعلام نیاز به دستشویی به کودکتان آموزش دهید. در این زمینه، کودکتان را با کودکان دیگر مقایسه نکنید. هر کودک ویژگی ها و توانمندی های منحصر به فردی دارد و مقایسه کار درستی نیست.

بعد از ۲ یا ۳ بار استفاده موفقیت آمیز از لگن دیگر او را پوشک نکنید و فقط از شورت یا شلوار استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که کودک در هوای سرد زودتر و بیشتر نیاز به دفع ادرار پیدا می کند.تا حد امکان قبل از خواب یا حین خواب به کودک مایعات و شیر ندهید تا جای خود را خیس نکند.

اگر کودک شلوارش را کثیف کرد، چه کنیم؟

کثیف کردن شلوار در فرایند از پوشک گرفتن کودک امری طبیعی است. پس صبر و شکیبایی پیشه کنید و آستانه تحمل خود را بالا ببرید تا از این مرحله نیز با موفقیت عبور کنید. هر عکس العمل شما روی تربیت کودک و شکل گیری شخصیت وی تأثیر گذار است.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.