شفا مگ

چگونه پوستی صاف و یکدست داشته باشیم

داشتن یک پوست صاف و یکدست نیازمند مراقبت های مناسب برای پوست می باشد.پوست صاف داشتن یکی از نکات مهم زیبایی است و اینکه باید بدانید چطور از پوستتان محافظت کنید تا پیری پوست را به عقب بیاندازیم. در ادامه با راه های صاف و یکدست کردن پوست آشنا شوید.

چگونه پوستی صاف و یکدست داشته باشیم
  1. داشتن خواب کافی در شب
  2. پاکسازی کردن پوست
  3. اضافه کردن ماهی به رژیم غذایی
  4. استفاده از کرم ضد آفتاب
  5. پوست را مرطوب نگه دارید
  6. همیشه شاد باشید
  7. ورزش برای سلامت پوست

داشتن خواب کافی در شب

پوست در شب، خود را ترمیم و نو می کند.بعد از یک خواب بد، زیر چشمان شما گود می افتد و پوستتان نیز به زردی می گراید.برای همین پیشنهاد می شود، ۷ تا ۸ ساعت در شب بخوابید تا پوست عملیات جوانسازی خود را به طور مطلوبی انجام دهد.

پاکسازی کردن پوست

قبل از هر چیزی یک بار در روز، پوست را پاکسازی می کنند.اگر دارای پوست معمولی (به جز پوست چرب) تنها کافی است، یک بار شب با پاک کننده کرم دار و آب ولرم صورت خود را شستشو دهید.

برای پاک کردن صورت زمان بگذارید.بعد از زدن پاک کننده به پوست ، بجای اینکه سریع آن را بشورید و آبکشی کنید، بگذارید چند ثانیه روی پوست بماند تا هر گونه آرایش، آلودگی، چربی را از پوست جدا کند.

صبح ها صورت خود را تنها با آب ولرم بشویید ولی اگر پوست چرب دارید، از یک پاک کننده فومی در صبح و شب استفاده کنید.

اضافه کردن ماهی به رژیم غذایی

ماهی دارای مقادیر زیادی امگا۳ است که به رطوبت رسانی پوست از داخل کمک می کند و التهاباتی که منجر به قرمزی پوست می شود را کاهش می دهد.اسید چرب امگا-۳ به کاهش التهاب در بدن و بازگرداندن رطوبت به پوست کمک می کند.علاوه بر این، امگا-۳ در ترمیم سلول ها و دفاع در برابر آسیب های سلولی کمک می کند.

استفاده از کرم ضد آفتاب

باید بدانید که یکی از مهمترین راههای جلوگیری از روند پیری پوست ، استفاده از کرم ضد آفتاب است، بنابراین ممکن است شما هر روز صبح از مرطوب کننده ای با SPF (حداقل)۳۰ استفاده کنید، ولی زنانی که پوست عالی دارند، کرم ضد افتاب را هر چند ساعت یکبار تجدید می کنند.

مواد تشکیل دهنده ای که موجب جلوگیری از اشعه های مضر آفتاب روی پوست می شوند تنها حدود دو ساعت موثر هستند، این زمان برای یک پیاده روی صبحگاهی مناسب است و یا از محلی به محل دیگر بروید و بعد از آن اثر خود را از دست می دهد.

پوست را مرطوب نگه دارید

اگر پوست شما خشک است، بعد از حمام بهتر است با یک کرم مرطوب کننده، پوست خود را مرطوب کنید.کرم مرطوب کننده را به صورت دورانی به تمام بدن خود بمالید و مطمئن شوید که همه مرطوب کننده جذب پوست شده است.

سعی کنید همیشه شاد باشید

هنگامی که از درون شاد و خوشحال هستید، پوست شما نیز شفاف تر به نظر می آید.بنابراین کارها و یا فعالیت هایی که موجب آرامش و خوشحالی شما می شود را انجام دهید، مانند گذراندن زمان با دوستان، اقوام و یا شرکت در کلاس های هنری و یا ورزشی.

ورزش برای سلامت پوست مهم است

یک بار در روز ضربان قلب خود را افزایش دهید تا پوستتان را درخشان کنید. از آنجا که ورزش قابلیت گردش خون و اکسیژن را ارتقاء می دهد، تاثیر آن روی صورت شما نیز نمایان خواهد شد.پوست دریافت کننده های ایندورفین دارد که می تواند توضیحی برای تاثیر مثبت ورزش های اروبیک باشد.

 

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.