شفا مگ

نحوه استفاده از کرم ضد آفتاب

انتخاب درست ضد آفتاب و نحوه استفاده صحیح آن از مواردی است که باید رعایت شود.سعی کنید کرم ضد آفتاب را به طور روتین و روزمره استفاده کنید.استفاده از کرم ضد آفتاب در زمانی که در مقابل نور خورشید قرار دارید بسیار ضروری است و باعث می شود که پوستتان آسیب نبیند و سلامت و شادابی پوست حفظ شود.در ادامه با نحوه صحیح استفاده از کرم ضد آفتاب، انتخاب بهترین ضد آفتاب و مقدار استفاده آن را شرح داده ایم. با ما همراه باشید.

نحوه استفاده از کرم ضد آفتاب
  1. چرا از ضد آفتاب استفاده کنیم؟
  2. چگونه کرم ضد آفتاب انتخاب کنیم؟
  3. نحوه استفاده از کرم ضد آفتاب

چرا از ضد آفتاب استفاده کنیم

استفاده از ضد آفتاب برای جلوگیری از سرطان پوست و پیری زودرس و دیگر آثار مخرب آفتاب ضروری است.استفاده از یک ضد آفتاب مناسب میزان تاثیر اشعه ماوراء بنفش را بر روی پوست کاهش می دهد و علاوه بر جلوگیری از آثار دیررس آفتاب مثل سرطان ، از آثار زود رس آن مثل آفتاب سوختگی ، قرمزی و تیره شدن پوست نیز می کاهد.

در صورتی که به طور مرتب از ضد آفتاب استفاده کنید ، احتمال ایجاد لکه های پوستی به ویژه روی صورت بسیار کمتر می شود.همچنین ، ضد آفتاب به دلیل جلوگیری از تخریب الیاف پروتئینی پوست ، یعنی کلاژن و الاستین ، از پیر شدن پوست و افتادگی آن ، پیشگیری می کند.

چگونه کرم ضد آفتاب انتخاب کنیم

شماره های زیادی از کرم های ضا آفتاب با SPF یا همان فاکتور محافظت در برابر خورشید بالای 50 وجود دارد که اساسا نشان می دهند شما چه مدتی میتوانید بدون سوختگی، در معرض آفتاب قرار بگیرید.

برای مثال، SPF 15نشان دهنده ی این است که تا ۱۵ بار در برابر سوختگی از پوستتان محافظت می کند. وقتی این عدد از ۵۰ بالاتر میرود، دیگر این قانون صدق نمی کند. پس SPF 30 تا ۵۰ به اندازه کافی مناسب است.

به دنبال فرمول های «طیف گسترده» باشید :آیا می دانستید که دو نوع اشعه از خورشید ساطع می شود؟ UVB و UVA . اشعه UVA می تواند تا لایه های عمیق تری به پوست آسیب برساند، در حالی که UVB اشعه ایست که باعث آفتاب سوختگی میشود.کرم های ضد آفتاب طیف گسترده، از پوست در برابر هر دوی این اشعه ها محافظت می کند.

نحوه استفاده از کرم ضد آفتاب

چه مقدار باید استفاده کرد

می دانید که توصیه می شود هنگام شستن موها به اندازه یک سکه شامپو مصرف شود. اما درباره ی کرم ضد آفتاب، بر عکس است.باید حدود ۳۰ گرم از کرم ضد آفتاب مصرف کنید که حدودا برابر با اندازه یک لیوان شات است!

زمان مناسب

پوست شما نیاز دارد که ضد آفتاب به آن نفوذ کند تا بتواند حفاظت مناسب را دریافت نماید. نمی توانید کمی کرم به صورتتان بزنید و بلافاصله بیرون بروید! لوسیون را حدود ۱۵ تا ۳۰ دقیقه قبل از بیرون رفتن به پوستتان بمالید.

استفاده در تمام نقاط بدن

باید مطمئن شوید که تمام مناطق در معرض نور آفتاب را پوشش داده اید. حواستان به پشت گردن، شانه ها، قفسه سینه، گوش و حتی دست هایتان باشد!

تکرار مداوم در طول روز

حتی اگر یک ضد آفتاب، ضد آب هم باشد، می تواند با یک حوله پاک شود و یا با عرق کردن پایین بریزد. اطمینان حاصل کنید که هر چند ساعت آنرا تکرار می کنید.اگر در استخر هستید، هر بار که از استخر بیرون آمدید مجددا آنرا تکرار کنید.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.