شفا مگ

کدام داروها را نباید با معده خالی بخوریم

بعضی از افراد عادت کرده اند که داروهای خود را با معده خالی مصرف کنند.این عادت بسیار اشتباه است.بعضی از داروها که با دستور پزشک می بایست با معده خالی خورده شوند، داروهایی هستند که اگر با معده خالی مصرف کنید باعث بروز عوارض های مختلفی میشود.این دارو در دستورالعمل خود نوشته شده است که حتما با غذا مصرف شوند. دلیل اینکه اینگونه از داروها را باید با معده پر مصرف کرد این است که بعضی از انها می تواند عوارض هایی برای سیستم گوارشی داشته باشند و بعضی دیگر با معده پر عملکرد بهتری دارند و بهتر جذب بدن می شوند. در ادامه با 5 دارو که باید همراه با غذا مصرف شوند،آشنا می شوید

کدام داروها را نباید با معده خالی بخوریم

 

 

عوارض قرص ضد بارداری با معده خالی

قرص های ضد بارداری دسته ای از داروهایی هستند که میبایست همراه غذا مصرف شود. مصرف این دارو به همراه غذا از حالت تهوع جلوگیری میکند.یکی دیگر از فواید این دارو با غذا این است که زمان مصرف آن را فراموش نمیکنید.

عوارض مسکن با معده خالی

داروهای مسکن باعث میشوند درد در بدن کاهش پیدا کند. در صورت مصرف این داروها با معده خالی میتواند عوارضی مانند تهوع به همراه داشته باشد.کدئین ها ، اکسی کدون و مورفین از این دسته داروها میباشند. همچنین اگر این داروها را به همراه غذاهای پر فیبر مصرف کنید میتواند از یبوست جلوگیری کند.

عوارض داروهای ضد التهابی با معده خالی

این داروها درد را با مسدود کردن پروستاگلاندین ها که گیرنده های درد هستند کاهش میدهند. استامینوفن ، آسپرین و ایبوپروفن از این داروها میباشند که بهتر است با معده پر مصرف شود تا هم عوارضی مانند مشکلات گوارشی و خونریزی معده نداشته باشد و هم تاثیر آن ها را افزایش دهد.

عوارض آنتی بیوتیک با معده خالی

هر انتی بیوتیکی مکانیزم متفاوتی دارد، برخی از آنتی بیوتیک ها میباشند که میبایست با غذا مصرف شود و برخی دیگر باید با معده خالی مصرف شود. آموکسی سیلین و کلوفازیمین از داروهایی میباشند که باید به همراه غذا مصرف شوند.

عوارض قرص متفورمین با معده خالی

متفورمین داروی درمان دیابت نوع 2 میباشد و میبایست این دارو را با غذا مصرف کنید زیرا در صورت مصرف آن با معده خالی میتواند نارحتی و مشکلات شکم و گوارش را به همراه داشته باشد.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.