شفا مگ

دمنوش برای درمان بیماری های معده

دمنوش ها و چای های بسیاری وجود دارند که به عنوان یک درمان طبیعی زخم معده و مشکلات معده از جمله سوء هاضمه ، نفخ یا یبوست و تهوع مورد استفاده قرار می گیرند.هنگامی که معده شما ناراحت است ، نوشیدن یک فنجان دمنوش راه ساده برای کاهش علائم ناراحتی معده است. در حقیقت گونه های خاصی از دمنوش ها برای درمان مواردی مانند تهوع ، اسهال و استفراغ وجود دارد.

دمنوش برای درمان بیماری های معده
  1. چای سبز
  2. دمنوش زنجبیل
  3. دمنوش نعناء
  4. دمنوش رازیانه
  5. دمنوش شیرین بیان
  6. دمنوش بابونه
  7. دمنوش ریحان مقدس

چای سبز برای درد معده

چای سبز باعث تسکین درد معده میشود و به دلیل فواید زیادی که برای سلامتی دارد به شدت مورد تحقیق قرار گرفته است. چای سبز میتواند اسهال درمان کند و نیز به درمان زخم معده کمک کند. البته به خاطر داشته باشید که روزانه 1 تا 2 فنجان بهترین مقدار مصرف از چای سبز میباشد و مصرف بیش از حد به دلیل داشتن کافئین زیاد میتواند باعث عوارض جانبی مانند تهوع و ناراحتی معده میشود.

دمنوش زنجبیل برای درمان تهوع و استفراغ

دمنوش زنجبیل با جوشاندن ریشه زنجبیل در آب تهیه میشود. این ریشه برای موارد گوارشی مانند تهوع و استفراغ بسیار مفید است.زنجبیل به جلوگیری از بیماری صبگاهی در زنان باردار و همچنین تهوع و استفراغ ناشی از شیمی درمانی کمک خواهد کرد. زنجبیل میتواند گاز ، نفخ ، گرفتگی ، سوء هاضمه را کاهش دهد و به تنظیم روده کمک می کند.
برای تهیه دمنوش زنجبیل میبایست زنجبیل را پوست کنده و رنده کنید و به مدت 10 الی 20 دقیقه در آب جوش بگذارید و سپس از صحافی رد کرده و با کمی لیمو ، عسل میل کنید.

دمنوش نعناء برای شل کنندگی عضلات معده

وقتی معده بسیار ناراحت است مصرف دمنوش نعناء بهترین گذینه است که میتواند ماهیچه های روده و معده را شل کرده و به تسکین درد کمک کند. در طبق مطالعات انجام شده نعناء باعث کاهش مدت زمان ، دفعات و شدت درد معده میشود.

دمنوش رازیانه برای درمان یبوست و نفخ

رازیانه گیاهی از خانواده هویج است که دارای عطر و طعمی مانند شیرین بیان است. چای حاصل از این گیاه معمولا برای درمان انواع بیماری ها از جمله معده ، یبوست ، گاز و اسهال استفاده میشود.مصرف مکمل رازیانه برای چند روز قبل و در دوران قاعدگی علائمی مانند حالت تهوع را کاهش میدهد.دمنوش رازیانه باعث تقویت منظم دستگاه گوارش و همچنین بهبودی روده پس از عمل میشود.

دمنوش شیرین بیان برای زخم معده

شیرین بیان به دلیل طعم کاملا شیرین و کمی تلخ آن معروف است و در بسیاری از طب های سنتی برای رفع ناراحتی معده استفاده میشود. مطالعات متعدد نشان میدهد که شیرین بیان به بهبود زخم معده کمک میکند. مصرف 75 میلی گرم عصاره شیرین بیان دو بار در روز باعث کاهش سوء هاضمه میشود و این مورد را در نظر داشته باشید که بیش از 1 فنجان دمنوش شیرین بیان در روز مصرف نکنید.

دمنوش بابونه برای گاز معده، یبوست و اسهال

چای بابونه طعم دار است و اغلب یکی از آرامش بخش ترین دمنوش ها محسوب میشود. این دمنوش برای شل کردن عضلات دستگاه گوارش و درمان مواردی مانند گاز معده ، سوء هاضمه ، یبوست ، اسهال و استفراغ استفاده میشود.

دمنوش ریحان مقدس برای درد معده

ریحان مقدس که به عنوان تولیس نیز معروف است ، گیاهی قدرتمند است که به دلیل خواص دارویی از مدت ها قبل مورد اعتماد طب های سنتی بوده است. اگرچه به اندازه سایر چای ها رایج نیست اما یک گزینه عالی برای تسکین درد و ناراحتی معده میباشد.در مطالعات انجام شده ، ریحان مقدس میزان بروز زخم معده را کاهش داده و زخم های موجود را به طور کامل در طی 20 روز پس از درمان بهبود می یابند.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.