شفا مگ

وکس صورت بهتره یا بند انداختن

وکس صورت به علت لایه برداری پوست و صرف زمان کمتر برای موهای زائد ممکن است بهتر از بند انداختن باشد، اما استفاده دائم می تواند باعث شل شدگی پوست شود.

وکس

وکس یا همان موم انداختن یکی از روش های برداشتن موهای زائد از صورت و بدن می باشد که علاوه بر آن روش های دیگری مانند لیزر یا بند انداختن نیز مرسوم است.

این روز ها از وکس کردن بیشتر برای برداشتن موهای زائد استفاده می شود. اما برخی سوال برایشان پیش می آید که وکس برای صورت بهتره یا بند انداختن؟ آیا وکس باعث شل شدگی پوست می شود؟

وکس برای پوست ضرر دارد؟

از لحاظ پزشکی وکس، اپیلاسیون و سایر روش های برداشت موهای زائد به پوست آسیب نمی رساند. اما ممکن است برخی افراد حساسیت های پوستی یا مشکلات پوستی داشته باشند که این افراد نباید از روش هایی که به آن حساسیت دارند استفاده کنند.

به طور مثال برخی افراد ممکن است دچار خشکی پوست یا بیماری های قدیمی پوستی مانند اگزما باشند. این افراد حتما باید قبل از انجام هر عمل برداشتن موهای زائد با پزشک خود مشورت کنند تا مطمئن شوند کدام روش برای آنها عوارض جانبی ندارد.

وکس صورت بهتر است یا بند انداختن؟

وکس کردن باعث می شود یک لایه برداری از پوست نیز انجام شود و سلول های مرده نیز از بین بروند و به نظر می رسد که وکس یک روش بهتری برای از بین بردن موهای زائد می باشد. وکس کردن ممکن است درد بیشتری نسبت به بند انداختن داشته باشد، اما وقت کمتری می برد.

آیا وکس کردن پوست را شل می کند

اگر به طور مکرر از وکس برای از بین بردن موهای زائد استفاده کنید می تواند باعث شل شدن پوست شود، زیرا وقتی وکس می کنید پوست صورت کشیده می شود و ممکن است باعث شل شدن پوست شود. بهتر است به صورت دائم از این روش استفاده نکنید.

نکات مهم و بهداشتی وکس کردن

حتما برای وکس کردن از کاردک شخصی استفاده کنید و از کاردک های مشترک استفاده نکنید چون ممکن است شخص قبلی عفونت پوستی یا بیماری خاصی داشته باشد که به شما نیز منتقل می شود

مانند کاردک ، از وکس مشترک استفاده نکنید و باید برای هر فرد وکس جداگانه ای گرم شود، زیرا کاردک به درون وکس می رود و در صورت استفاده مجدد برای شخص دیگر می تواند بیماری پوستی را منتقل کند.

برای اینکه نتیجه خوبی از وکس داشته باشید و پست شفاف تر شود و موهای زائد به خوبی از بدن جدا شود بهتر است موها کاملا بلند شود. وکس کردن موهایی که تازه از ریشه بیرون آمده اند خیلی خوب جواب نمی دهد و موها به طور کامل جدا نمی شود.

وکس نباید خیلی داغ شود و باید به مقدار مناسب آن را گرم کنید، زیرا ممکن است پوست را بسوزاند و باعث تاول روی پوست شود. بهترین دما برای اماده شدن وکس 60 درجه سیلیسیوس است.

بعد از وکس تا چند ساعت پوستتان را آب نزنید ، زیرا آب می تواند باعث عفونت پوستی بعد از وکس شود. برای پاک کردن باقیمانده وکس از روغن بچه استفاده کنید وبرای دوش گرفت یا شستن صورت بگذارید چند ساعت بگذرد.

یکی از مواردی که باید رعایت کنید این است اگر جوش چرکی یا تبخال یا زخمی روی پوست داردی هرگز وکس نکنید. زیرا باعث انتشار روی تمام پوستان می شود. به همین خاطر بگذارید تبخال یا زخم یا عفونت روی پوستتان به طور کامل بهبود یابد.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.