شفا مگ

ماسک سیب زمینی و تاثیرات آن بر روی پوست

سیب زمینی از جمله مواردی است که می توان به راحتی در خانه ها پیدا کرد.سیب زمینی یکی از بهترین ها برای پوست صورت می باشد. سیب زمینی برای درمان جوش بسیار مفید است و همچنین می تواند پوست را شفاف کند. از سیب زمینی اغلب برای درمان پف زیر چشم نیز استفاده می شود.پس سیب زمینی را می توان جایگزین کرم های ضد پیری و جوش نیز در نظر گرفت.سیب زمینی برای چاقی صورت نیز مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه با چند ماسک سیب زمینی آشنا شوید.

ماسک سیب زمینی
  1. خواص ماسک سیب زمینی
  2. سیب زمینی برای پر شدن صورت
  3. سیب زمینی برای پف زیر چشم
  4. سیب زمینی برای چروک دور چشم
  5. ماسک سیب زمینی چند بار در هفته

خواص ماسک سیب زمینی

سیب زمینی تشکیل شده از آنتی اکسیدان های زیادی مانند پلی فنولز که می تواند برای پوست بسیار مفید باشد. همچنین سیب زمینی حاوی ویتامین های سی ، ب6، و ب3 می باشد که می تواند به شفافیت و روشن کردن پوست بسیار کمک کند. همچنین سیب زمینی خاصیت ضد التهابی و خنک کنندگی نیز دارد.

سیب زمینی برای پر شدن صورت

سیب زمینی سرشار از آنتی اکسیدان های زیادی، از جمله پلی فنولز طبیعی است که به عنوان یک ریز مغذی شناخته می شود.همچنین سیب زمینی می تواند نقش مهمی در عملکرد کاهش عفونت نیز داشته باشد. همچنین اگر سیب زمینی تازه تر باشد میزان مواد مغذی و ویتامین C آن نیز بیشتر است. سیب زمینی حاوی ویتامین B6 می باشد و این ویتامین برای پوست بسیار ضروری است. این نکته را نیز توجه کنید که از مصرف سیب زمینی جوانه زده پرهیز کنید زیرا بسیار سمی است.

برای استفاده از خواص آب سیب زمینی برای پر شدن پوست ، ابتدا 2 عدد سیب زمینی را آب گرفته و آن را میل کنید. این کار را به مدت 2 هفته متوالی ادامه دهید.

سیب زمینی برای پف زیر چشم

سیب زمینی را می توانید برای سیاهی دور چشم و پف زیر چشم استفاده کنید.آب سیب زمینی خواص تسکین دهنده و خنک کنندگی دارد و می تواند با خنک کردن اطراف چشم باعث شود رگ های خونی پوست منقبض شود.

سیب زمینی دارای آنزیمی می باشد که می تواند به عنوان یک سفید کنده طبیعی از آن استفاده کرد و باعث سفیدی پوست می شود. با استفاده مداوم از سیب زمینی می تواند لک های پوست و سیاهی دور چشم را کم رنگ کند.

سیب زمینی برای چروک دور چشم

از سیب زمینی می توان برای از بین بردن چروک و خط های دور چشم استفاده کرد. برای از بین بردن چروک زیر چشم ابتدا سیب زمینی را رنده کنید. سپس یک عدد لیمو را آب گرفته و با سیب زمینی رنده شده مخلوط کنید. سپس مخلوط بر روی صورت و زیر چشم خود قرار دهید. نکته مهم این است که باید مواظب باشید که مخلوط به چشم شما برخورد نکند.ویتامین سی موجود در این ترکیب از پوست در برابر آسیب های محیطی نیز محافظت می کند.

همچنین آنتی اکسیدان در سیب زمینی، رادیکال های آزاد را جذب می کند و مانع فعالیت آنها نیز می شود.رادیکال های آزاد باعث آسیب به سلول های پوست و پیری آنها می شود.

ماسک سیب زمینی چند بار در هفته

بر اساس گفته های متخصصان خواص ماسک سیب زمینی در دراز مدت نمایان می شود و می توانید از این ماسک 2 تا 3 بار در هفته استفاده کنید. البته برای نتیجه بهتر از این ماسک قبل از استفاده از ماسک سیب زمینی صورت خود را پاکسازی کنید.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.