شفا مگ

انواع ماسک طبیعی برای رشد و درمان مو

آیا موهایتان طراوت خود را از دست داده است؟ آیا موی شما دچار موخوره شده است؟ آیا با رنگ کردن زیاد موهای شما ضعیف و شکننده شده است؟مو یک عضوی از بدن است که زیبایی را با آن تجربه می کنید و باید از آن مراقبت های ویژه ای صورت بگیرد. اکثر افراد برای مراقبت از مو به دنبال تقویت کننده ها و ماسک های مختلفی هستند تا به موهای خود طراوت و زیبایی ببخشند. استفاده از ماسک های طبیعی می تواند به موهای شما طراوت و شادابی بدهد. در ادامه با انواع ماسک های طبیعی برای مو آشنا شوید.

انواع ماسک طبیعی برای رشد و درمان مو
  1. ماسک برای موخوره
  2. ماسک برای درمان شکنندگی مو
  3. ماسک برای موهای چرب
  4. ماسک برای رشد مو
  5. ماسک برای موهای خشک
  6. ماسک برای شوره سر

ماسک رزماری برای موخوره

اگر موهایتان دچار موخوره شده است می توانید از ماسک طبیعی رزماری استفاده کنید. ماسک رزماری می تواند موخوره های موی شما را کم کند. رزماری می تواند موهای آسیب دیده شده در اثر موخوره و همچنین جلوگیری از موخوره بسیار مفید باشد.

برای تهیه ماسک رزماری ، عصاره گیاه رزماری را با مقداری آب به مدت 10 دقیقه بجوشانید. سپس آن را از صافی رد کنید و در یک کاسه بریزید و بگذارید خنک شود.سپس مقداری روغن کرچک را درون کاسه بریزید و آن را به خوبی مخلوط کنید و به موها و پوست سرتان بمالید.

ماسک آووکادو برای درمان شکنندگی مو

اگر موهای شما شکننده شده است می توانید از ماسک آووکادو استفاده کنید.آووکادو از میوه هایی است که می تواند برای مو بسیار مفید باشد. آووکادو به دلیل چربی طبیعی که دارد برای نرم کردن مو بسیار موثر است و همچنین برای درمان موخوره بسیار مفید است.

برای تهیه ماسک آووکادو مقداری از گوشت آووکادو را له کرده و با کمی روغن بادام مخلوط کنید. خمیر بدست آمده را به موهایتان بمالید و حدود 30 دقیقه صبر کنید تا خمیر خشک شود. سپس با شامپوی ملایم موهایتان را بشویید. اگر هر هفته این خمیر را روی موهایتان بگذارید می تواند شاهد کاهش شکنندگی مو شوید.

ماسک ماست و توت فرنگی برای موهای چرب

توت فرنگی سرشار از ویتامین سی می باشد که برای مو بسیار مفید است و می تواند چربی مو را تنظیم کند. آبلیمونیز باعث می شود که چربی مو کم شود. برای تهیه ماسک توت فرنگی ابتدا 5 عدد توت فرنگی را در مخلوط کن له کنید و سپس 5 قاشق ماست به آن اضافه کنید.سپس یک قاشق آبلیمو نیز به آن بیافزاید و سپس بر روی موهای خود بمالید. استفاده از این ماسک به طور مداوم کمی رنگ موهایتان را نیز روشن تر می کند.

ماسک روغن کرچک برای رشد مو

ماسک روغن کرچک برای رشد سریع مو و تقویت ریشه مو بسیار موثر است و همچنین این ماسک می تواند از ریزش مو جلوگیری کند.یک عدد زرده تخم مرغ را با 2 قاشق غذا خوری روغن کرچک مخلوط کرده و سپس یک قاشق پودر ویتامین A را به آن بیافزایید و آن را هم بزنید. برای تهیه پودر ویتامین آ می توانید از داروخانه قرص آن را تهیه و محتوای آن را خالی کنید. سپس این مخلوط را روی موهای خود بمالید و کمی ریشه موهایتا را ماساژ دهید. این ماسک را بهتر است به مدت 1 الی 2 ساعت روی موهای شما بماند. در این مدت بهتر است از کلاه پلاستیکی استفاده کنید و سپس سرتا را با آب ولرم بشویید. این ماسک نیز برای جلوگیری از ریزش مو بسیار مفید است.

ماسک پرتقال برای موهای خشک

ماسک پرتقال به همراه تخم مرغ می تواند موهای شما را نرم کند و همچنین موخوره را نیز کاهش دهد. برای تهیه ماسک ابتدا یک تخم مرغ را در ظرف بریزید و 3 قاشق آب پرتقال به آن اضافه کنید. سپس یک قاشق روغن کرچک و یک قاشق پودر جوانه گندم نیز با آن مخلوط کنید. سپس خمیر به دست آمده را به موها یا انتهای تار موهایتان بمالید. حدود 30 دقیقه صبر کنید و با شامپو موهای خود را بشویید. استفاده از کلام مخصوص می تواند از بوی تخم مرغ جلوگیری کند.

ماسک سرکه سیب برای شوره سر

سرکه سیب می تواند شوره سر شما را درمان کند. این ماسک بسیار ساده است و می توانید 3 قاشق غذا خوری سرکه سیب را با یک قاشق غذا خوری روغن زیتون مخلوط کرده و آن را روی موها و پوست سر خود بمالید و بگذارید 10 تا 15 دقیقه بماند. سپس موها را با آب ولرم بشویید.در مرحله بعد دوباره با آب سرد آبکشی کنید. سرکه سیب چربی سر و روغن زیتون پوست شما را نرم می کند و از شوره سر جلوگیری می کند.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.