شفا مگ

ماسک زردچوبه برای جوش صورت و لکه های تیره

زردچوبه با خاصیت ضد التهابی که دارد می تواند برای درمان جوش استفاده شود.زردچوبه دارای فواید سلامتی و زیبایی است. زردچوبه دارای خواص ضد التهابی می باشد و همچنین زردچوبه یک کلاژن ساز است که می تواند باعث ضد پیری پوست شود.این ماده رادیکال های آزاد روی سطح پوست را از بین می برد. زردچوبه را حتی کسانی که پوست حساسی دارند نیز می توانند استفاده کنند.

ماسک زردچوبه برای جوش صورت و لکه های تیره
  1. ماسک زردچوبه و موز برای جوش
  2. ماسک زردچوبه برای درمان لکه های تیره
  3. ماسک زردچوبه برای چین و چروک پوست

ماسک زردچوبه و موز برای جوش

زردچوبه دارای خواص ضد التهابی دارد و می تواند برای جوش های صورت بسیار مفید باشد.زردچوبه یک لایه بردار است و در درمان نشانه های پیری و پاکسازی منافذ پوست بسیار فعال است.

زردچوبه ضد باکتری و آنتی اکسیدان است و موز سرشار از پتاسیم، زینک و ماده روتین است و برای تسکین التهاب بسیار مفید است.
برای تهیه ماسک موز و زردچوبه مقدار یک سر انگشت زردچوبه و یک قاشق غذاخوری موز له شده را با هم مخلوط کرده و آن را روی پوست تمیز بمالید. ماسک را 5 تا 10 دقیقه روی پوست بگذارید بماند و سپس با آب گرم بشوئید.

ماسک زردچوبه برای درمان لکه های تیره

زرد چوبه خاصیت تعادل رنگ دارد ظاهر پوست را متعادل می کند. از طرفی خاصیت آنتی اکسیدان این ماده باعث می شود تاثیرات منفی برنامه های غذایی ناسالم را از بین ببرد.

ماسک گلیکولیک اسید

مواد لازم:

  • ۱ قاشق چای خوری شکر قهوه ای
  • ۱ قاشق چای خوری آب گوجه فرنگی
  • ½ قاشق چای خوری آبلیمو
  • ۱/۸ قاشق چای خوری زرد چوبه
  • چای سبز گرم

این مواد را با هم ترکیب کنید و به پوست بمالید. پس از ۱۲ الی ۱۵ دقیقه بشوئید.زرد چوبه خاصیت آنتی پیگمنتیشن لیمو و شکر قهوه ای را تقویت می کند که هر دو منبع آلفا هیدروکسی اسید (گلیکولیک اسید و اسید سیتریک) هستند. آلفا هیدروکسی اسید با لایه برداری پوست باعث می شود لایه های سالم زیرین پوست سریع تر به سطح پوست بیایند.

ماسک زردچوبه برای چین و چروک پوست

زرد چوبه به عنوان آنتی اکسیدان آسیب هایی که رادیکال های آزاد به پوست می رسانند را از بین می برد. به عنوان زمانی که بیش از حد در معرض نور خورشید قرار می گیرید آسیب های رادیکال های آزاد به شکل چین و چروک و خشکی و لکه روی پوست بروز داده می شوند و این ماسک می تواند در از بین بردن چنین آسیب هایی موثر باشد.

ماسک انگور و زردچوبه

  • ۲ قاشق چای خوری انگور له شده
  • ۱ قاشق چای خوری چای سیاه
  • ¼ قاشق چای خوری پودر زرد چوبه
  • ۱ قاشق چای خوری شکر قهوه ای
  • آب گل رز به اندازه کافی

مواد را با هم ترکیب کنید و به پوست بمالید و بعد از ۱۵ دقیقه تمیز بشویید.این ماسک خانگی از خاصیت آنتی اکسیدان انگور، چای و زرد چوبه بهره می برد و در پوست تاثیرات شگفت انگیزی می گذارد.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.