شفا مگ

ماسک سفیده تخم مرغ برای پوست

تخم مرغ سرشار از مواد مغذی است که سفیده آن دارای خواص ضد التهابی دارد. از سفیده تخم مرغ در ماسک ها استفاده می شود. سفیده تخم مرغ فواید زیادی برای سلامتی و زیبایی دارد.سفیده تخم مرغ قابض است و باعث بسته شدن منافذ پوست می شود و همچنین التهاب و قرمزی پوست را نیز از بین می برد.سفیده تخم مرغ یک لایه بردار عالی برای پوست می باشد.همچنین خواص ضد آکنه نیز دارد و می تواند باعث کاهش سیاهی دور چشم شود.در ادامه با خواص سفیده تخم مرغ برای پوست اشنا شوید.

ماسک سفیده تخم مرغ برای پوست
  1. لایه برداری پوست
  2. درمان ضد آکنه
  3. کاهش سیاهی دور چشم
  4. کاهش منافذ باز پوست
  5. رطوبت بخشی پوست
  6. طرز تهیه ماسک سفیده تخم مرغ

لایه برداری پوست با سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ دارای خواص لایه برداری دارد و با لایه برداری پوست کثیفی پوست را برطرف می کند. همچنین سلول های مرده پوست را از سطح پوست پاک می کند.با لایه برداری پوست می توانید پوست را شاداب و سرحال کنید.

درمان ضد آکنه با سفیده تخم مرغ

یکی از خواص سفیده تخم مرغ ضد التهاب بودن آن است. اگر به آکنه مبتلا هستید می توانید از این ماده برای کنترل و کاهش جوش های خود استفاده کنید.سفیده تخم مرغ می تواند جوش را به راحتی درمان کنید.

یکی از عوامل بروز و افزایش آکنه ها ترشح زیاد سبوم (چربی پوست) روی پوست است. جوش های ایجاد شده نیز عفونی شده و نسبت به درمان مقاوم می شوند.

معمولا آکنه در دوران نوجوانی و به دلیل تغییرات شدید هورمونی بروز می کند. اما اگر بعد از این دوران نیز جوش هایتان برطرف نشود می توانید از سفیده تخم مرغ برای کنترل کردن چربی زیاد پوست استفاده کنید. این کار باعث کنترل pH پوست و ایجاد شفافیت طبیعی آن می شود. زمانی که میزان چربی پوست کنترل شود، امکان بروز جوش ها نیز کاهش پیدا می کند.

کاهش سیاهی دور چشم با سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ خاصیت ضدالتهابی دارد و به بهبود سیاهی و گودی دور چشم کمک می کند. سفیده تخم مرغ به برطرف کردن سیاهی و کدری حاصل از خستگی، استرس و بیخوابی کمک زیادی می کند. برای اینکار کافیست که با یک گلوله پنبه تمیز سفیده تخم مرغ را به طور مستقیم روی ناحیه مورد نظر بمالید. اجازه دهید 20 دقیقه بماند و سپس با آب ولرم شستشو دهید. این کار را هر هفته حداقل دو مرتبه تکرا کنید.

کاهش منافذ باز پوست با سفیده تخم مرغ

یکی از بهترین کارایی های سفیده تخم مرغ کاهش و کوچک کردن منافذ پوست است. این ماده غذایی حاوی پروتئین های باکیفیت است و به کاهش افتادگی پوست کمک می کند. در واقع سفیده تخم مرغ مانند تونیک عمل کرده و به کاهش منافذ با کمک می کند. در نتیجه پوست یکدست و شفاف به نظر می رسد.

رطوبت بخشی پوست با سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ برای رفع هر نوع آلودگی پوست کمک کرده و پوست را تغذیه و مرطوب می کند. از آنجایی که سفیده تخم مرغ حاوی پروتئین است یک مرطوب کننده طبیعی و فوق العاده برای پوست محسوب می شود و خشکی آن را از بین می برد. اگر سفیده تخم مرغ را با عسل و روغن زیتون مخلوط کنید یک ماسک سرشار از مواد مغذی و رطوب رسانی قوی خواهید داشت.

طرز تهیه ماسک سفیده تخم مرغ

حال که با خواص و اثرات موثر سفیده تخم مرغ آشنا شدید بهتر است از خواص آن استفاده حداکثری بکنید. شما می توانید با هزینه کم به زیبایی و سلامت پوست خود کمک کنید. این ماده ضدچروک، مرطوب کننده و ضدالتهاب است.

مواد لازم:

  • سفیده تخم مرغ 1 عدد
  • عسل 1 قاشق معادل 25 گرم
  • روغن بادام شیرین 20 قطره

سفیده تخم مرغ را به کمک چنگال یا همزن برقی بزنید و سپس عسل و روغن بادام شیرین را به آن اضافه کنید. مواد را به خوبی هم بزنید تا آماده شود. ابتدا صورت را تمیز کرده و خشک کنید.

سپس ماسک را به تمام نقاط صورت بمالید و اجازه دهید 20 دقیقه روی پوست تان بماند. بهتر است در این مدت دراز بکشید و بویژه از حرف زدن و حرکت دادن عضلات صورت بپرهیزید.بعد از این مدت ماسک را با آب ولرم بشویید و در صورت نیاز کرم مرطوب کننده بزنید. این ماسک را هر هفته دو مرتبه استفاده کنید.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.