شفا مگ

ماسک عسل و ماست برای جوش صورت

ماسک عسل و ماست به دلیل قابلیت پاکسازی و ضد عفونی کنندگی می تواند برای درمان جوش های صورت بسیار مفید است و باعث لایه برداری و شادابی پوست نیز می شود.

ماسک عسل و ماست

یکی از دغدغه های افراد جوش صورت آنها می باشد که به دنبال راهی برای از بین بردن و کاهش جوش های صورت و همچنین جوش های سر سیاه پوستی می باشند.

ماسک عسل و ماست یک ضد عفونی کننده و پاکسازی کننده پوست می باشد که باعث می شود منافذ پوست باز شده و به راحتی جوش های سر سیاه از آن خارج شوند. همچنین این ماسک می تواند به شادابی و لایه برداری پوست نیز کمک زیادی کند و می تواند باعث روشن کردن پوست نیز شود. در ادامه با خواص و طرز تهیه ماسک عسل و ماست آشنا شوید.

خواص ماسک عسل و ماست

این ماسک به دلیل وجود عسل در آن یک جذب کننده رطوبت می باشد و پوست را مرطوب می کند. همچنین عسل ماده ای ضد میکروبی عمل می کند و می تواند پوست های آسیب دیده را بهبود ببخشد. این ماسک برای هر پوستی ، حتی پوست حساس بسیار مفید و مناسب است.

ماست دارای مواد مغذی زیادی از جمله روی، کلسیم، ویتامین های گروه B، اسید لاکتیک است که در سلامت و شادابی پوست نقش زیادی دارد.

ویتامین های B می توانند باعث حفظ رطوبت و جلوگیری از آسیب های پوستی در برابر رادیکال های آزاد می شوند و به تکثیر و رشد سلولی پوست کمک زیادی کنند.

ماست موجود در این ماسک حاوی اسید لاکتیک است که منافذ پوست را پاک می کند و باعث کلاژن سازی پوست می شود.ماست نیز مانند عسل برای پوست بسیار مفید است.

ماسک عسل و ماست به دلیل دارا بودن اسید لاکتیک در ماست باعث آبرسانی به پوست می شود و خستگی را از صورت نیز از بین می برد. همچنین اسید لاکتیک ماست باعث شفافیت پوست صورت و درخشانی آن می شود.

این ماسک باعث نرمی پوست می شود، زیرا عسل یک نرم کننده طبیعی می باشد و رطوبت را در پوست حفظ کرده و از خوشکی و چین و چروک جلوگیری می کند. عسل خواصیت ضد باکتری دارد و به رفع جوش و آکنه کمک می کند.

طرز تهیه ماسک عسل و ماست

برای تهیه این ماسک 2 قاشق ماست را با یک قاشق عسل مخلوط می کنید.سپس پوست خود را تمیز بشویید و ماسک را به مدت 15 دقیقه بر روی پوست قرار دهید و بعد با آب ولرم بشویید.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.