شفا مگ

7 ماسک آووکادو برای تقویت و نرم کردن مو

آووکادو میوه ای سرشار از انواع ویتامین هایی که برای پوست سر موثر است و می تواند به زیبایی ، براقی و آبرسانی مو کمک زیادی کند. آووکادو به دلیل داشتن روغن های طبیعی و اسید های چرب اشباع نشده باعث مرطوب کنندگی و تغذیه مو می شود و همچنین برای موهای خشک بسیار مفید است. مواد معدنی در روغن آووکادو باعث می شود سلول های کوتیکول را بسته نگه دارد و باعث صافی و براقی مو می شود و از شکنندگی آن جلوگیری می کند.

7 ماسک آووکادو برای تقویت و نرم کردن مو
  1. براق شدن مو
  2. کاهش چربی و شوره سر
  3. مرطوب کننده و تقویت مو
  4. ضد التهاب پوست سر
  5. نرم کننده و کاهش شوره سر
  6. نحوه استفاده از ماسک

ماسک آووکادو برای براق شدن مو

از این ماسک برای صاف کردن و براق شدن مو استفاده می شود. برای این ماسک 1 قاشق غذا خوری روغن آووکادو را در یک ظرف بریزید و سپس 2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با آن مخلوط می کنید.روغن نارگیل به راحتی جذب مو می شود و موها را از آسیب محافظت می کند. این ماسک را بر روی موی خود بمالید و بعد از 20 دقیقه آن را با شامپو بشورید.

ماسک آووکادو برای کاهش چربی و شوره سر

آووکادو را رنده کرده و در روغن زیتون و آب لیمو مخلوط کنید. و روی موهای مرطوب یا خشک از ریشه تا نوک مو بزنید.
لیمو ضد قارچ است و به کاهش چربی و شوره سر کمک میکند. اما اگه به درستی شستشو نشود ممکن است مو را موقتا سفید کند.روغن زیتون هم خواص نرم کنندگی مو را دارد.

ماسک آووکادو برای مرطوب کننده و تقویت مو

برای تقویت موی سر و محافظت در برابر گرما از ماسک آووکادو و ترکیب آن با تخم مرغ و روغن زیتون استفاده کنید. برای تهیه این ماسک 1.2 آووکادو رنده شده و 1 تخم مرغ و 1 قاشق چایخوری روغن زیتون را با هم مخلوط کرده و به موهای خود بزنید. بعد از 20 دقیقه با شامپو موهای خود را بشورید.این ماسک علاوه بر مرطوب کردن باعث تقویت مو نیز میشود و موها را در برابر گرما محافظت میکند

ماسک آووکادو ضد التهاب پوست سر

برای ضد التهاب پوست سر می توانید از ماسک آووکادو و آلوئه ورا استفاده کنید. برای تهیه این ماسک 1 آووکادو رسیده را رنده کرده و 2 قاشق غذاخوری ژل آوئه ورا و 1 قاشق چایخوری روغن نارگیل را با هم مخلوط کنید . در صورت داشتن موهای خیلی بلند و یا ضخیم روغن نارگیل بیشتری اضافه کنید.

ماسک آووکادو نرم کننده و کاهش شوره سر

برای نرم کردن مو و کاهش شوره سر می توانید از ماسک آووکادو استفاده کنید. برای تهیه این ماسک ابتدا یک فنجان ماست و نصف آووکادو رسیده و 1 قاشق غذاخوری عسل و 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون را با هم مخلوط کنید و به هم بزنید تا یک خمیر یکدتس ایجاد شود.ابتدا موهای خود را مرطوب کنید و ماسک را روی آن بمالید. بعد از 20 دقیقه آن را با شامپو بشورید.

نحوه استفاده از ماسک آووکادو

  • برای اینکه بهترین نتیجه را از ماسک های آووکادو بگیرید ، ان را روی موهای خشک بمالید . ماسک های موی آووکادو دارای پایه روغن هستند ، بنابراین موهای مرطوب روغن را دفع می کنند.
  • ماسک را بین 20 تا 30 دقیقه بگذارید سپس موهای خود را ابکشی کنید.
  • ماسک را کامل بشویید و سپس شامپو به موهایتان بزنید. اگر احساس می کنید که هنوز موهایتان روغنی است مجددا شامپو بزنید تا ماسک کاملا از مو خارج شود.
  • اگر تا به حال آووکادو نخورده اید و می خواهید از آن در ماسک مو استفاده کنید ، برای اینکه مطمئن شوید که به آووکادو حساسیت دارید یا خیر ، قبل از استفاده روی موهایتان یک لکه پوستی را امتحان کنید.
  • این شامل قرار دادن مقدار کمی آووکادو بر روی ساعت است و 20 دقیقه صبر کنید و اگر پوست علائمی از واکنش آلرژیک مانند قرمزی ، خارش یا لکه دار شدن نشان نداد آنگاه از این ماسک ها میتوانید بر روی موهای خود استفاده کنید.
سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.