شفا مگ

درمان بی اشتهایی کودک

بی اشتهایی در کودکان عوامل های مختلفی دارد و می تواند به دلیل عوامل ارگانیک و در بعضی موارد عفونت های مختلف باشد.بهترین راه برای تشخیص بی اشتهایی کودک آزمایش خون و آزمایش ادرار می باشد.اکثر والدین نگران خورد و خوراک کودکان خود هستند، مخصوصا اگر کودک در سنین پایین باشد.در ادامه با درمان بی اشتهایی کودک بیشتر اشنا شوید.

درمان بی اشتهایی کودک

 

به بچه ها زیاد توجه نکنید

بیشترین مشکل والدین ارتباط با کم اشتهایی فرزند خود هستند و مخصوصا در دوران تک فرزندی بیشتر شاهر آن هستیم. وقتی کودک غذایی را دوست ندارد والدین نباید مدام به آنها بگویند که باید این غذا را بخوری و یا اینکه به زور به آنها غذا بدهید. پدر و ماد ر ها باید توجه کافی را به فرزندشان نشان دهند و زمانی را تنها برای توجه به فرزندشان بگذرانند.

ذائقه کودک را تنظیم کنید

عادات غذایی کودک زمانی اغاز می شود که شروع به دادن غذای کمکی می کنید. والدین نباید قبل از 1 سالگی به غذا شکر و نمک اضافه کنید تا ذائقه بچه تنظیم شود و به کودک بالاتر از 1 سال هم تنقلات زیاد ندهید.

به کودکان کم اشتها چه زمانی غذا بدهیم

نباید به بچه هایی که غذای زیادی نمی خورند، قبل از وعده های غذایی تنقلات داد، اما والدین هم نباید از بچه ها توقع داشته باشند که صبحانه ، نهار و شام را با آنها کامل بخورند.
سعی کنید به فرزند خود 1 ساعت یا بیشتر از هر وعده غذایی میوه یا آبمیوه بدهید.زیرا آب میوه هم برای هضم غذا و هم ویتامین های بدن کودک را تامین می کنند. سعی کنید به عنوان میان وعده به کودک خود آجیل و میوه بدهید.

بی اشتهایی نشانه بیماری است

بی اشتهایی در بعضی از موارد می تواند نشانه هر بیماری یا عفونت باشد. اگر بی اشتهایی شدیدتر شد سعی کنید کودک را نزد پزشک ببرید و کودک را تحت آزمایش قرار می دهند و نتیجه را بررسی می کنند.

بدون تشخیص پزشک ویتامین به کودک ندهید

بسیاری از والدین بدون تشخیص پزشک برای فرزندان خود انواع ویتامین های گروه ب را می خرند و به آنها می دهند اما به این نکته توجه ندارند که شاید ویتامین اثر عکس را داشته باشد و باعث بیشتر شدن بی اشتهایی شود.مچنین مصرف مولتی ویتامین ها بر اشتهای کسانی که کمبود ویتامین دارند موثر هستند اما در افرادی با وزن نرمال، ممکن است نتیجه ی عکس داشته باشد. برای بچه هایی هم که بی اشتهایی دارند به ندرت دارو تجویز می شود چون این دارو ها با اثر برروی سیستم عصبی اشتها را افزایش می دهند

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.