شفا مگ

نقش والدین در خلاقیت کودکان

خلاقیت و ایجاد نو آوری از بالاترین موهبت های الهی که به انسان داده شده است.تمام علوم، تولیدات،فناوری ها، ابداعات و اختراعات و به طور کلی اساس انواع تمدن ها می تواند خلاقیت و نوآوری به حساب می آیند.خلاقیت از مهمترین اصولی است که باید در کودکان در نظر بگیریم. پروش خلاقیت می تواند باعث افزایش اعتماد به نفس در کودکان شود. خلاقیت علاوه بر اعتماد به نفس می تواند کلید حل مسائل مشکلات در زندگی آینده کودکان باشد.در ادامه با نقش والدین در خلاقیت کودکان آشنا شوید.

نقش والدین در خلاقیت کودکان

یکی از مهمترین راه های پروش خلاقیت در کودکان ، کارهای هنری توسط کودکان می باشد.البته این پروش هنری در کودکان می بایست توسط والدین مدیریت و حمایت شود.نکاتی وجود دارد که والدین می تواند به پروش خلاقیت های هنری در فرزندان کمک کند.

مهمترین کمک به رشد خلاقیت در کودک اهمیت دادن به کارهای هنری کودک می باشد. به این شکل که کارهای هنری کودک را نگهداری و مراقبت کنید و حتی می توانید از آنها در تزیینات خانگی کمک بگیرید. با این کار به کارهای هنری و خلاقیت های کودک احترام گذاشته می شود و باعث می شود کودک برای انجام کارهای بیشتر تشویق شود.

تشویق کودک به کارهای هنری می تواند ارزش خلاقیت هایی که خود درست کرده اند را بدانند و باعث افزایش اعتماد به نفس در آنها می شود. همچنین باعث می شود به فکر خلق اثار بهتری شوند.

داشتن یک فضای امن و مناسب یکی دیگر از مسائلی است که باید در نظر گرفته شود.حتی المکان برای بروز خلاقیت کودک محدودیتی قائل نشویم و بگذاریم افکار او بدون محدودیت بروز کرده و به شکل یک اثر ازاد ایجاد شود. البته به یاد داشته باشید که همواره در لذت بردن و پردازش روی خلاقیت های هنری، بیشتر از نتیجه آنها تاکید کنید. خصوصیت های زیبا شناسی و هنری کار کودکان، مهمتر از بیان و ابراز خلاقیت های آنها نیست.

بگذارید هر آنچه که کودکان می خواهند خلق کنند. مهم نیست که حاصل تلاش آنها به چشم ما زیبایست یا خیر. مهم این است که ساخته ذهن کودک شما می باشد.

البته برای انجام خلاقیت کودکان لازم به داشتن لوازم گرانقیمت نمی باشد. اگر آنها نگاه خلاقی داشته باشند این خلاقیت را با هر جنس و متریالی انجام خواهند داد.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.