شفا مگ

راههای جلوگیری از خشکی پوست صورت

خشکی پوست صورت می تواند باعث بیماری های پوستی ، پیری زودرس، ترک خوردگی شود و برای پیشگیری از بیماری های پوستی می بایست از پوست صورت خود محافظت کنید.پوست صورت خشک باعث پوسته پوسته شدن، ترک خوردن و حتی خونریزی در صورت شود.از دلایل خشکی پوست می توان به عوامل محیطی و عادت های اشتباه می باشد.در ادامه با روش هایی برای پیشگیری از خشک شدن پوست صورت آشنا شوید.

راههای جلوگیری از خشکی پوست صورت
  1. علت خشک شدن پوست چیست
  2. راه های پیشگیری از خشکی پوست
  3. مطالب مرتبط

علت خشک شدن پوست چیست

پوست خشک علت های متفاوتی دارد، اما مهمترین علت خشک شدن پوست عوامل محیطی و عادت های اشتباه می باشد.قرار گرفتن در هوای گرم و محافظت نکردن از پوست در زمان قرار گرفتن در زیر نور آفتاب می باشد. سیگار کشیدن و استفاده کمتر از مایعات باعث می شود پوست آبرسانی نشود و باعث خشک شدن شود.

علت های دیگر خشک شدن پوست شامل:

  • غدد چربی در پوست به اندازه کافی چربی تولید نمی کنند
  • قرار گرفتن در معرض عناصر
  • عوامل ژنتیکی
  • برنامه غذایی نامناسب و کمبود مواد مغذی به خصوص ویتامین A
  • تابش نور خورشید به پوست بدون محافظ
  • بیماری های مثل درماتیت، اگزما،پسوریازیس
  • بیماری های مختلف مانند دیابت، کم کاری تیروئید

بیشتر بخوانید : علت خشکی و پوسته شدن لب


راه های پیشگیری از خشکی پوست

برای اینکه پوستی سالم داشته باشید میبایست از آن مراقبت کنید و اگر بیماری های خاصی که باعث می شود پوست خشک شود نداشته باشید می توانید با پیشگیری از خشک شدن پوست بدانید،پوست خود را از خشک شدن محافظت کنید

پوست را به آرامی تمیز کنید

تمیز کردن پوست با روش های مناسب بسیار مهم است.سعی کنید پوست صورت خود را هر روز بشویید. از تمیز کننده هایی که حاوی الکل یا بنزوئیل پراکسید هستند استفاده نکنید.از تمیز کننده هایی استفاده کنید که حاوی روغن های مفید برای پوست باشند.

استفاده از شاداب کننده ها

البته استفاده از شاداب کننده ها اختیاری است، اما راه مناسبی برای سلامت پوست می باشد.تونر ها و شاداب کننده های پوست بر پایه آب ساخته می شوند که می تواند باعث آبرسانی پوست می شود.

البته به تونر هایی که استفاده می کنید مطمئین شوید که مناسب پوست شما می باشد و می بایست از پزشک متخصص کمک بگیرید.زیرا بعضی از تونر ها باعث خشکی پوست می شود.سعی کنید از تونرهای بدون الکل استفاده کنید.

استفاده از مرطوب کننده ها

مرطوب کننده های صبح و شب بسیار مناسب برای پوست می باشند.بعد از تمیز کردن پوست و استفاده از تونر می توانید برای اینکه رطوبت پوست حفظ شود از مرطوب کننده های مناسب استفاده کنید. بهترین توصیه این است که از کرم های روز و شب استفاده کنید.سعی کنید از مرطوب کننده هایی استفاده کنید که ترکیبی از روغن طبیعی باشد.

تعویض حوله و لیف

برای اینکه پوست سالمی داشته باشید سعی کنید مرتب حوله و لیف خود را تغییر دهید. باکتری ها به سادگی می توانند روی سطح حوله یا لیف تجمع کنند و باعث شود پوست شما دچار جوش و بیماری های پوستی شود.

محافظت پوست از نور خورشید

در زمان قرار گرفتن در معرض نور خورشید باعث می شود اشعه های UV به سطح پوست آسیب برسانند.این مورد باعث می شود علاوه بر احتمال بیماری های پوستی باعث پیری و خشک شدن پوست می شود.سعی کنید از ضد افتاب های مناسب برای بیرون رفتن استفاده کنید. استفاده از ضد آفتاب در هر زمانی که به بیرون می روید ضروری می باشد و از ضد افتاب هایی استفاده کنید که SPF پایین تر از 30 نداشته باشد.

مطالب مرتبط با خشکی پوست صورت

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.