شفا مگ

ساده ترین روش ها برای لاغری شکم

رژیم غذایی برای لاغری بسیار سخت و دشوار است و کمتر کسی می تواند این رژیم ها را تحمل کنند. اما همه به دنبال داشتن یک اندام ایده آل هستند، اما با ساده ترین روش می خواهند لاغر شوند و وزن کم کنند.یکی از بهترین راه های آسان برای دستیابی به کاهش وزن و آب کردن چربی های خود تغییراتی در روند و شیوه زندگی تان می باشد.در ادامه به روش هایی برای کاهش وزن بدون ورزش و عذاب رژیم های لاغری می پردازیم.

ساده ترین روش ها برای لاغری شکم

حتما صبحانه بخورید
افرادی که صبحانه مصرف می کنند باعث می شود سوخت و ساز بیشتری داشته باشند. صبحانه خوردن باعث می شود چربی سوزی تقویت کرده و اشتها را از بین می برد. چربی سوزی صبحانه خوردن معادل با 20 دقیقه ورزش کردن است.

مصرف ادویه های تند
مصرف غذای تند باعث می شود که سوخت و ساز بدن زیاد شود. افزایش تندی در وعده غذایی باعث می شود همزمان با مصرف غذا انرژی بدن نیز آزاد شود.

اشتهای خود را کور کنید
سعی کنید نیم ساعت قبل از مصرف غذای روزمره خود مقداری خوراکی های کم کالری بخورید . این خوراکی ها می تواند پرتقال ، گلابی یا تکه های نان گندم باشد.با مصرف این خوراکی ها مغز پیامی بر کاهش گرسنگی دریاف می کند و باعث می شود کمتر غذا بخورید.

موسیقی آرامبخش گوش کنید
گوش دادن به موسیقی آرامبخش به همراه غذا باعث می شود غذا را آرامتر مصرف کنید و آرام مصرف کردن غذا باعث می شود کمتر غذا بخورید.


بیشتر بخوانید: چگونه سوخت و ساز بدن را بالا ببریم


خواب کافی داشته باشید
خوابیدن کافی می تواند تاثیر بسیار زیادی در اندازه چربی های دور کمر داشته باشد.اگر خواب کافی نداشته باشید، بدن اشتباهی هورمون گرسنگی را ترشح می کند و باعث می شود احساس گرسنگی کاذب داشته باشید و بیشتر از حد نیاز بخورید.

حرکات سبک ورزشی
سعی کنید روزانه نیم تا یک ساعت از وقت خود را به ورزش کردن اختصاص دهید.سعی کنید ورزش هایتان را با 3 تا 5 دقیقه پیاده روی کنید و بعد از گرم شدن بدن کمی حرکات کششی انجام دهید.

مصرف نکردن سس های مختلف
اکثر خانم ها تصور اشتباهی دارند که گوشت و شیرینی جات باعث اصلی چربی های شکم می باشند. اما دلیل اصلی چربی های شکم سس سالاد می باشد که باعث می شود چربی ها در بدن تشکیل شوند. بجای سس برای سالاد از آبلیمو و فلفل و نمک استفاده کنید.

آب زیاد مصرف کنید
مصرف آب یک راه موثر برای کاهش وزن می باشد.بیشتر وقت ها بدن احتیاج به آب دارد ، اما مغز احساس گرسنگی می کند و به اشتباه سراغ خوراکی ها می روید و باعث می شود پر خوری کنید. در طول روز بجای خوردن تنقلات یک لیوانبزرگ آب بنوشید و اگر باز گرسنه بودید یک خوراکی مختصر بخورید.

آجیل مصرف کنید
اکثر افراد فکر می کنند که آجیل به دلیل چربی بالایی که دارد برای بدن مضر می باشد و باعث تولید چربی در بدن می شود. اما باید بدانید که چربی های موجود در آجیل از نوع چربی های غیر اشباع می باشد و بسیار سالم هستند. بر اساس تحقیقا افرادیکه بیشترین آجیل را مصرف می کنند کمترین احتمال ابتلا به بیماری های قلبی را دارند.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.