شفا مگ

دمنوش مریم گلی

دمنوش مریم گلی برای هضم غذا، درمان اسهال و نفخ، دردهای دوران قاعدگی بسیار مفید است و همچنین می تواند به درمان عفونت زنان،گلودرد کمک کند.مریم گلی گیاهی از خانواده نعناع می باشد که برای درمان سرفه، درمان کننده نفخ، برای پوست بسیار مفید است. دمنوش مریم گلی یا چای مریم گلی از زمان های قدیم برای درمان گلودرد، سرفه، آنفولانزا کاربرد داشته است. در ادامه با خواص دمنوش مریم گلی و چای مریم گلی و همچنین طرز تهیه این دمنوش آشنا شوید.

دمنوش مریم گلی
  1. دمنوش مریم گلی برای سرفه
  2. دمنوش مریم گلی برای دیابت
  3. دمنوش مریم گلی برای یائسگی
  4. دمنوش مریم گلی و کاهش کلسترول
  5. دمنوش مریم گلی برای کاهش وزن
  6. طرز تهیه دمنوش مریم گلی

دمنوش مریم گلی برای سرفه

دمنوش مریم گلی به عنوان یک دارویی برای درمان سرفه استفاده می شود و دارای خاصیت ضد التهابی دارد. برای درمان سرفه می توانید دمنوش مریم گلی را در طول روز مرتب غرغره کنید تا مشکلتان حل شود.

دمنوش مریم گلی برای دیابت

دمنوش مریم گلی می تواند سطوح گلوکز خون را کنترل کند و بر اساس تحقیقاتی که انجام شده دمنوش مریم گلی در ناشتا می تواند به بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 کمک زیادی کند.

دمنوش مریم گلی برای یائسگی

از دمنوش مریم گلی می توانید برای تسکین گر گرفتگی و کاهش تعریق در یائسگی استفاده کنید.بر اساس مطالعات انجام شده بر روی دمنوش مریم گلی ،استفاده مرتب از این دمنوش می تواند گر گرفتگی دوران یائسگی را کاهش دهد.


بیشتر بخوانید: آشنایی با 6 خواص درمانی مریم گلی


دمنوش مریم گلی و کاهش کلسترول

دمنوش مریم گلی در کاهش سطح کلسترول بسیار موثر است و بر اساس تحقیقات دمنوش مریم گلی می تواند میزان تری گلیسیرید و کلسترول منفی را کاهش می دهد و جایگزین آن کلسترول خوب می کند که می تواند به کاهش کلسترول کمک کند.

دمنوش مریم گلی برای کاهش وزن

با استفاده از دمنوش مریم گلی، سطح کلسترول بد در بدن کاهش پیدا کرده و می تواند باعث کاهش چاقی می شود و همچنین باعث افزایش سوخت و ساز بدن می شود.

طرز تهیه دمنوش مریم گلی

برای تهیه دمنوش مریم گلی به مقداری برگ تازه یا خشک مریم گلی نیاز است. به دلیل طعم تلخی که دارد می توانید از عسل به عنوان شیرین کننده و طعم دهی به دمنوش مریم گلی استفاده کنید.

برای تهیه دمنوش مریم گلی ابتدا آب را جوش می آورید و 2 قاشق چای خوری برگ تازه یا خشک مریم گلی را درون آب بریزید و بگذارید به مدت 5 تا 7 دقیقه در آب دم بکشد.

بعد از دم کشیدن دمنوش آن را از صافی عبور دهید تا برگ های مریم گلی خارج شوند و سپس دمنوش را داخل ریوان بریزید و با مقداری عسل میل کنید.البته این نکته را توجه داشته باشید که دمنوش مریم گلی را حداکثر می توانید 2 فنجان در روز مصرف کنید

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.