شفا مگ

علائم میگرن چیست

میگرن از جمله دردهایی است که باعث می شود زندگی روزمره با مشکل مواجه شود و با علائم سردرد ضربان دار شدید یا متوسط در یک طرف سر است. این سردرد با فعالیت جسمانی بدتر خواهد شد و در بسیاری از مواقع فرد مبتلا به میگرن در زمان عود میگرن دچار حساسیت به نور، حساسیت به صدا و همینطور تهوع و استفراغ می شوند که حدود 24 تا 72 ساعت به طول می انجامد.علائم میگرن در افراد متفاوت می باشد و ممکن است این علائم چند ساعت تا چند روز همراه شما باشد. در ادامه با علائم نشان دهنده سردرد میگرنی آشنا شوید.

علائم میگرن

چرخش زمین: چرخش اتاق و زمین به دور افراد یکی از حالت های نوسانی می باشد که در زمان میگرن ایجاد می شود. در این حالت افرادی که مبتلا به میگرن هستند احساس می کنند که در حال پرت شدن هستند.زمانی که به میگرن ناگهانی دچار شوید، ممکن است تغییرات شیمیایی مغزی داشته باشید که تعادل درونی گوش را به هم می زند که در بعضی موارد دچار تهوع نیز می شود.

حساسیت به بو: در زمان میگرن ممکن است بعضی از افراد دچار حساسیت به بو شوند و رایحه های تند و شدید باعث احساس تهوع در آنها شود.در تحقیقات انجام شده مشخص شده تقریبا نیمی از مبتلایان به میگرن به بو حساس هستند.

حساسیت به نور: میگرن در بعضی از افراد علاوه بر حساسیت به بو می تواند آنها را نسبت به نور و صدا حساس تر کند.این اتفاق باعث می شود برای کاهش درد میگرنی به مکانی تاریک بی سر و صدا بروند. این افراد که دچار همچین علائمی هستند در زمان قرار گرفتن درمعرض نور، عصب بینایی آنها پیام هایی به مغز ارسال می کند که باعث می شود گیرنده های درد فعال شوند.

اورای میگرن: نقطه سیاه یا اورا نوعی اختلال حواس می باشد که قبل از حمله میگرنی اتفاق می افتد.این اختلال جرقه های نورانی، نقاط پر نور در جلوی چشم ظاهر می شود.البته اورا ممکن است به همراه سوزن سوزن شدن بدن یا لکنت زبان ایجاد شود. این اختلال حدود 20 تا یک ساعت می تواند ادامه داشته باشد.

مورمور شدن بدن: اگر دچار اورای میگرنی شوید به علت تغییر لایه رویی بینایی باعث می شود روی فعالیت مغز نیز تاثیر بگذارد و بر طبق مطالعات مشخص شده است که برخی از انواع اورا، اعصاب حسی را فعال می کند و به شکل سوزن سوزن قسمتی از بدن می شود.

مشکلات گوارشی: در بعضی از افراد میگرن باعث می شود روی دستگاه گوارش نیز تاثیر بگذارد و در معده احساس ناراحتی کنید یا دچار یبوست یا اسهال شود.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.