شفا مگ

قهوه سبز چه خواصی دارد؟

قهوه سبز همان قهوه کلاسیک است اما پخته نشده می باشد و با سبز شدن قهوه از مزرعه چیده شده و برای فروش بسته بندی می شود. قهوه سبز برای سلامتی بدن بسیار مفید است و دارای کافئین خالص و اسید کلروژنیک می باشد.قهوه سبز برای کاهش وزن بسیار مناسب است و همچنین می تواند در کاهش فشار خون و بهبودی خلق و خو موثر باشد.در ادامه با خواص قهوه سبز برای سلامتی آشنا شوید.

خواص قهوه سبز
  1. قهوه سبز برای سلامتی بدن
  2. خواص قهوه سبز برای پوست
  3. خوص قهوه سبز برای مو

قهوه سبز برای سلامتی بدن

قهوه سبز علاوه بر اینکه یک نوشیدنی محبوب می باشد، می تواند برای سلامتی نیز مفید باشد.کاهش وزن، کاهش فشار خون، افسردگی، متابولسیسم، کاهش اشتها از جمله فواید قهوه برای سلامتی می باشد.

قهوه سبز برای کاهش وزن

قهوه سبز بر طبق تحقیقات انجام شده باعث کاهش وزن و چربی می شود و همچنین چربی در کبد را کاهش می دهد.اسید کلروژنیک موجود در قهوه سبز برای سیستم گوارشی مفید می باشد و باعث افزایش سرعت سوخت و ساز بدن می شوند.

قهوه سبز برای کاهش فشار خون

قهوه سبز علاوه بر افزایش سوخت و ساز بدن، می تواند تاثیر زیادی بر روی کاهش فشار خون داشته باشد. مصرف روزانه 140 میلی گرم قهوه سبز می تواند فشار خون را کاهش دهد. البته این مقدار قهوه سبز به طور روزانه فاقد عوارض جانبی می باشد و می تواند از جمله راه های سالم برای کاهش فشار خون است.البته کسانی که دچار بیماری های قلبی دارند باید قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنند.

قهوه سبز برای افسردگی

اسید کلروژنیک داخل قهوه سبز می تواند بر روی خلق و خوی افراد،افسردگی و عملکرد مثبت مغز تاثیر بسیار خوبی داشته باشد. طبق مطالعات مشخص شده این است که کافئین می تواند تمرکز، خستگی و عوامل افسردگی را بهبود بخشد.

قهوه سبز حاوی آنتی اکسیدان

دانه های قهوه سبز حاوی آنتی اکسیدان های زیادی می باشد که باعث کاهش اثرات مضر رایدکال های آزاد در بدن می شود که باعث سالم ماندن سلول و کاهش فشار جسمانی می شود.قهوه سبز حاوی اسید کلروژنیک خالص است که دارای خواص آنتی اکسیدانی بسیار قوی می باشد.

قهوه سبز و متابولیسم

اسید کلروژنیک در قهوه سبز به تقویت متابولیسم کمک زیادی می کند کلروژنیک سرعت متابولیسم پایه بدن را به میزان زیادی افزایش می دهد.با این کار آزاد شدن زیاد کلوگز از کبد می شود که بدن شروع به سوزاندن سلول های چربی ذخیره شده می کند.

قهوه سبز و کاهش اشتها

قهوه سبز می تواند گرسنگی را کاهش دهد و باعث سرکوب کردن اشتها می شود و مانع از پرخوری افراد می شود و می تواند در کاهش وزن موثر باشد.

قهوه سبز و افزایش انرژی

قهوه سبز به دلیل بالا بودن سطح کافئین در آن می تواند یک انرژی زای بسیار عالی و مفید باشد و می تواند سطح انرژی را بالا ببرد. قهوه سبز برای کسانی که ورزش می کنند و نیاز به انرژی زیادی برای انجام تمرینات ورزشی دارند بسیار مفید است

قهوه سبز و دیابت

دانه قهوه سبز می تواند برای دیابت نوع 2 بسیا مفید باشد و به کاهش سطح قند خون و کاهش وزن کمک زیادی میکند. خاصیت آنتی اکسیدانی قهوه سبز و سایر ترکیبات سالم موجود در آن به کاهش التهاب کمک می کند.

عصاره قهوه سبز میزان قند خون و مقاومت نسبت به انسولین را کاهش داده و با کاهش تجمع چربی ها به کاهش وزن کمک می کند که هر دو برای کنترل و درمان دیابت ضروری می باشند.

خواص قهوه سبز برای پوست

قهوه سبز به دلیل داشتن اسید کلروژنیک می تواند بیشتر از چای سبز برای پوست مفید باشد و باعث کاهش فرایند پیری نیز می شود.

کاهش رادیکال آزاد

وجود اسید کلروژنیک در قهوه سبز باعث می شود رادیکال های آزاد در بدن را کاهش دهد و همچنین به علت داشتن موارد ضد اکسیداتیو می تواند به کاهش سرعت پیری و پوست کمک زیادی کند.

کاهش آکنه با قهوه سبز

قهوه سبز به دلیل داشتن خاصیت تقویت کننده سیستم ایمنی بدن می تواند باعث از بین بردن موارد سمی و آسیب زا در بدن می شود.

قهوه سبز و سفید کنندگی پوست

قهوه سبز می تواند یک لایه بردار بسیار مفید برای پوست باشد و باعث می شود سلول های مرده پوست و رایدکال های آزاد از بین بروند. عصاره قهوه سبز را می توانید برای مشکلات پوستی مانند کورک ، آکنه استفاده کنید.

خوص قهوه سبز برای مو

قهوه سبز یک درمان کننده موی بسیار خوب می باشد که می تواند با ریزش مو و آسیب های مو مبارزه کند.در ادامه با خواص قهوه سبز برای مو آشنا شوید

قهوه سبز و آسیب های مو

قهوه سبز دارای آنتی اکسیدان است و برای مو بسیار مناسب می باشد و در مبارزه با موارد آسیب رسان به مو می تواند مناسب باشد.

قهوه سبز و ریزش مو

ریزش مو از دغدغه های افراد می باشد و می توانید با قهوه سبز به راحتی ریزش مو را درمان کنید.پس اگر می خواهید ریزش موی خود را درمان کنید استفاده از قهوه سبز بسیار موثر می باشد.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.