شفا مگ

مواد غذایی که باعث تقویت چشم میشود

از بهترین راه ها برای تقویت چشم گنجاندن مواد غذایی مفید برای چشم در رژیم غذایی است که می تواند باعث کاهش خطر بیماری های چشمی شود. با مصرف غذاهایی که دارای ویتامین، مواد معدنی و آنتی اکسیدان هستند می توان از بروز بیماری های چشمی جلوگیری و چشم را تقویت کرد.

مواد غذایی که باعث تقویت چشم میشود

برای سلامت چشم نیاز به آنتی اکسیدان می باشد و آنتی اکسیدان ها در مقابل رادیکال های آزاد نقش مبارز را ایفا می کنند و می توانند از چشم ها محافظت کنند.آنتی اکسیدان های مفید برای تقویت و سلامت چشم لوتئین، ویتامین های A ، ویتامین C، ویتامین E ، بتاکاروتن، اسید های چرب امگا 3 و زینک می باشد.

یک رژیم غذایی متعادل شامل پروتئین ها ، لبنیات ، میوه ها و سبزیجات می باشد و می بایست سعی کنید که رژیم غذایی خود را رنگی کنید و سلامت غذایی خود را تضمین کنید. مواد غذایی هستند که می تواند برای سلامت و تقویت چشم مفید باشد که این مواد غذایی شامل موارد زیر می باشد:

1- ماهی

ماهی قزل آلا برای سلامت چشم بسیار مفید است و حاوی اسیدهای چرب امگا 3 می باشد که به عنوان یک چربی سالم به حساب می آید و می تواند برای سلامت شبکیه چشم مفید باشد و مانع از خشکی چشم می شود.
سعی کنید چند بار در هفته ماهی را در وعده های خود قرار دهید و سعی کنید از ماهی های آزاد استفاده کنید، زیرا ماهی های پرورشی چربی های اشباع نیز وجود دارد.

2- تخم مرغ

تخم مرغ جزو غذاهای مفید برای تقویت چشم به حساب می آید. زرده تخم مرغ حاوی ویتامین A ، لوتئین، زاگزانتین و زینک است که برای سلامت چشم ضروری می باشد.
ویتامین A می تواند از قرنیه چشم محافظت کند و زینک نیز به سلامت شبکیه کمک می کند و همچنین زینک می تواند دید در شب را افزایش دهد.

3- مغز بادام

مغز بادام از جمله دانه هایی می باشد که برای چشم بسیار مفید است. مغز بادام حاوی ویتامین E می باشد که با ملکول های ناپایدار حمله می کند و آنها را منهدم می سازد.مصرف روزانه 15 میلی گرم ویتامین E برای چشم بسیار مفید می باشد که این مقدار در 23 عدد مغز بادام یافت می شود.

4- لبنیات

مواد لبنی از جمله شیر و ماست برای چشم بسیار مفید و باعث تقویت چشم می شود. زینک برای بافت های ماهیچه ای زیر قرنیه بسیار مفید است و می تواند دید در شب را بهبود بخشد و همچنین از بروز آب مروارید جلوگیری کند

5- هویج

هویج از جمله میوه های حاوی بتاکاروتن است که برای سلامت و تقویت چشم بسیار مفید است. این میوه نارنجی رنگ مانند تخم مرغ برای محافظت از سطح چشم بسیار مفید است.

6- کلم پیچ

کلم پیچ حاوی ویتامین و مواد مغذی زیادی می باشد که برای سلامت چشم مفید است.آنتی اکسیدان هایی مانند لوتئین نیز در کلم پیچ می باشد که می تواند به جلوگیری از صدمات و بیماری های چشمی محافظت کند. در هر 100 گرم کلم پیچ 11 میلی گرم لوتئین یافت می شود که هر روز بدن به 10 میلی گرم از آن نیاز دارد. البته فلفل قرمز و اسفناج نیز دارای لوتئین میباشد.

7- پرتقال

پرتقال حاوی ویتامین C می باشد که نقش مهمی در سلامت و تقویت چشم دارد. این ویتامین در میوه ها و سبزیجات تازه وجود دارد و می تواند باعث عملکرد خودب مویرگ های خونی چشم شوند. همچنین پرتقال می تواند از بروز آب مروارید جلوگیری کند.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.