شفا مگ

چگونه ترس آمپول را در کودکان از بین ببریم؟

بیشتر کودکان ترس از آمپول را دارند و اکثر والدین در تلاش هستند که بتوانند ترس و اضطراب کودکان را در زمان زدن آمپول کاهش دهند.در بعضی موارد مانند بیماری ها و زدن واکسن کودکان مجبور به زدن آمپول هستند. والدین قطعا به دنبال راهی هستند که اضطراب آمپول زدن و ترس از آن را در کودکان کم کنند. در ادامه با روش هایی برای کاهش ترس کودکان از آمپول آشنا شوید.

ترس آمپول در کودکان

گفتن حقیقت بهترین راه است و زمانی که کودک از شما این سوال را می کند که قرار است آمپول بزنیم؟ سعی کنید انکار نکنید و به او دروغ نگویید. با گفتن حقیقت که به کودک اطمینان می دهید که واکسن می تواند آنها را در برابر بیماری ها محافظت کند و دیگر مریض نمی شوی.
این نکته را توجه داشته باشید که هیچ وقت از کلمه آمپول به عنوان نوعی تنبیه استفاده نکنید تا ترس کودک از آمپول دو برابر شود. هرگز به کودک خود نگویید که آمپول درد ندارد، زیرا زمانی که آمپول را می زند متوجه می شود شما به او دروغ گفته اید و اعتمادش را نسبت به شما از دست می دهد.بهترین حالت این است که بگویید درد دارد اما برای چند ثانیه.

سعی کنید جزئیات زیادی درباره آمپول زدن به فرزندان نگویید، زیرا قطعا کل هفته کودک خود را خراب خواهید کرد و تا زمانی که خود کودک سوالی نکرده هیچ توضیحی ندهید.

اگر زمانی فرزند شما احتیاج به پزشک داشته باشد و نوع بیماری آن احتیاجی به آمپول ندارد برایش توضیح دهید که دکتر آمپول نمی نویسد. اما اگر بیماری آن در حدی است که ممکن دکتر آمپول بنویسد، بهتر است بگویید این امکان وجود دارد آمپول لازم داشته باشی اما معلوم نیست.

کاهش درد آمپول در کودکان : برای کاهش درد آمپول در کودکان اکثر متخصصان کرم های بی حس کننده پیشنهاد می کنند که حدود 20 دقیقه قبل از تزریق برای بی حس کردن پوست استفاده شود . همچنین سعی کنید در زمان تزریق آمپول حواس کودک را پرت کنید.

بعضی از کودکان دچار حمله و تشنج می شوند و بهتر است در این مواقع والدین کنار بایستند تا دکتر و پرستار کارهای لازم را انجام دهند. برخی کودکان با دیدن توجه والدینشان بیش از حد واکنش نشان می دهند. بهترین حالت این است که شما گوشه ای بایستید و با چشم حمایت چشمی را از شما دریافت کند.

در بعضی مواقع جایزه را پیشنهاد کنید زیرا در بعضی مواقع انگیزه کوچک هم می تواند به کاهش درد کمک زیادی کند.این جایزه می تواند یک بستنی یا پارک باشد ولی به کودک انگیزه می دهد که با ترس آمپول غلبه کند.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.