شفا مگ

نشانه ها و علائم سرطان گلو چیست

سرطان گلو مانند بعضی از سرطان ها در مراحل اولیه علائم را نشان نمی دهد، اما در بعضی از افراد می توان نشانه هایی را تشخیص داد و با تشخیص بموقع آن را درمان کرد. سرطان گلو دارای علائمی مانند توده در گردن، تغییر در صدا ، ابتلا به HPV، احساس جسمی در گلو، سرفه خونی ، گلو درد مداوم را به همراه دارد که در ادامه به آنها می پردازیم. در صورت مشاهده هر گونه از این علائم با پزشک مشورت کنید.

علائم سرطان گلو
  1. توده متورم در گردن
  2. گرفتگی و تغییر صدا
  3. ویروس پاپیلومای انسانی
  4. احساس جسمی در گلو
  5. سرفه های خونی
  6. گلو درد مداوم

توده متورم در گردن

توده در گردن می تواند یکی از نشانه های سرطان گلو باشد و این نشان می دهد که ممکن است این توده از گلو به گردن منتقل شده باشد.این توده بیشتر در زیر فک نمایان می شود که البته می تواند در قسمت های دیگر گردن نیز بیرون بیایند. این علائم یکی از مواردی است که اغلب افراد آن را نادیده می گیرند.

گرفتگی و تغییر صدا

سرطان گلو تارهای صوتی را درگیر می کند و این سرطان می تواند باعث گرفتگی صدا یا تغییر در صدا شود. این نشانه سرطان گلو زودتر نمایان می شود و می تواند از این علامت سرطان گلو را تشخیص دهید. اگر گرفتگی صدا به مدت 2 هفته ادامه داشت و از بین نرفت به پزشک مراجعه کنید.

ویروس پاپیلومای انسانی

این ویروس در گذشته باعث به عنوان یکی از عامل های سرطان دهانه رحم در زنان شناخته می شود اما بر اساس تحقیقات انجام شده این ویروس می تواند باعث سرطان اوروفارنکس شود. اوروفارنکس یک سرطان در پشت گلو می باشد که بسیار شایع است و نرخ ابتلا به آن زیاد می باشد.

احساس جسمی در گلو

اگر مداوم احساس می کنید جسمی در گلوی شما گیر کرده است و دائما با ان درگیر هستید می تواند یکی از نشانه های تومور در گلو باشد که مانعی در بخشی از گلو می باشد. افراد به طور مداوم احساس می کنند که جسمی در گلوی آنها گیر کرده ولی آن را نمی بینند.

سرفه های خونی

سرفه های خونی می تواند یکی از علائم سرطان گلو باشد ، اما این نشانه می تواند در برخی از بیماری های دیگر مانند ذات الریه یا برونشیت نیز ایجاد شود.

گلو درد مداوم

اگر دچار بیماری خاصی نباشید و دائما خارش گلو و گلو درد داشته باشید می تواند از علائم و نشانه های گلودرد باشد. تومورهایی که در زیر تار صوتی تشکیل می شوند اغلب ایجاد این علامت را می کنند.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.