شفا مگ

عوارض رنگ کردن زیاد مو چیست؟

مو برای افراد به خصوص زنان یکی از موارد زیبایی محسوب می شود و اغلب زنان موهای خود را برای زیبایی رنگ می کنند. رنگ زدن زیاد مو می تواند عوارض و خطرات زیادی مانند آسم ، آلرژیک و سرطان را به همراه داشته باشد.در ادامه با عوارض زیاد رنگ کردن مو آشنا شوید.

عوارض رنگ کردن زیاد مو چیست؟

رنگ کردن مو برای زنان یکی از موارد زیبایی می باشد و حتی در زنانی که سن آنها کمی بالاتر می رود و موهای خاکستری و سفید نمایان می شود این عمل بیشتر خواهد شد.

رنگ کردن مو به دلیل شیمیایی بودن آنها قطعا برای مو ضرر دارد و اگر این رنگ کردن ها به صورت مکرر و زیاد انجام شود می تواند عوارض های جانبی بسیار خطرناکی را داشته باشد.عوارض هایی که از رنگ کردن مو ایجاد می شود به مرور زمان خود را نشان می دهد.

سرطان

بر اساس تحقیقات و آزمایشات ثابت شده است که ماده پارافنیلین دی آمین که با نام اختصاری PPD شناخته می شود باعث آسیب رساندن به DNA می شود و می تواند خطر سرطان را در فرد بیشتر کند.البته مقدار کمی از این ماده در رنگ ها هنوز به اثبات نرسیده است که می تواند برای افراد خطرساز باشد یا خیر.
رزورسینول یک ماده شیمیایی در رنگ ها می باشد که می تواند با تخریب غدد درون ریز ابتلا به سرطان سینه را بیشتر کرده و همچنین تعادل هورمونی را افزایش دهد.

آسم

آرایشگران که با مواد شیمیایی مانند رنگ مو در ارتباط هستند بیشتر در معرض آسم قرار دارند. PPD در رنگ ها باعث حساسیت ریه ها و تنگی نفس می شود.

حساسیت و آلرژی

استفاده از رنگ برای مو می تواند برای افراد بخصوص در زنان ایجاد آلرژیک کند و این به دلیل واکنش های آلرژی زای PPD می باشد. استفاده مکرر از رنگ مو می تواند باعث شود که این آلرژیک دائمی شود. از نشانه های آلرژی می تواند خارش، سوزش پوست سر، قرمزی و تورم پوست، شوره باشد.

شکنندگی مو

اغلب زنانی که موهای خود را دائما رنگ می کنند دچار خشکی مو می شوند و می بایست از روغن ها و شامپوهای ضد خشکی مو استفاده کنند. خشک شدن مو ها به دلیل مواد شیمیایی که در رنگ ها می باشد که رطوبت مو را از بین می برند. خشکی مو باعث شکنندگی و کاهش درخشندگی مو می شود که در برخی افراد اینقدر شکنندگی شدید است که می بایست موهای خود را کوتاه کنند.

پوست تحریک پذیر

رنگ مو می تواند در برخی افراد واکنش های پوستی ایجاد کند. زمانی که فردی دچار تحریک پوستی می شود دچار علائمی مانند احساس سوزش، قرمزی پوست و همینطور خارش می شوند. سعی کنید چند روز قبل از استفاده از رنگ مو روی قسمتی از موی خود این کار را انجام دهید تا از عدم حساسیت اطمینان حاصل کنید.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.