شفا مگ

5 نکته بسیار مهم برای رژیم لاغری سریع

رژیم لاغری باید یک برنامه غذایی کاملا علمی و بر پایه دانش تغذیه داشته باشد تا بدانید چه باید بخورید و چه چیزهایی را نباید بخورید تا بتوانید اصولی لاغر شوید.اگر رژیم لاغری اصولی باشد می تواند به راحتی شما را لاغر کند و این لاغری کاملا ماندگار باشد.در برنامه غذایی باید بدانید چه غذاهایی را باید بخورید و اینکه چند وعده در طول روز باید غذا بخورید و همچنین چه غذاهایی را نباید بخورید.در برنامه رژیم لاغری خود هر گونه کربوهیدرات سفید حذف کنید.این کربوهیدرات ها شامل نان سفید، برنج، غلات، سیب زمینی، ماکارونی و مواد غذای سرخ شده خوراکی هایی هستند که باید از خوردن آن اجتناب کنید.این مواد غذایی را مخصوصا در 2 ساعت بعد از ورزش کردن کاملا پرهیز کنید.

نکات مهم برای رژیم لاغری سریع

تقسیم وعده های غذایی

بیشتر افرادی که رژیم لاغری را دنبال کرده و کاملا موفق بودند، وعده های غذایی خود را در حجم های کم و در وعده های بیشتر در طول روز مصرف کرده اند.این کار به شما کمک زیادی به روند لاغر شدن و تناسب اندام دارد. البته این نکته را باید همیه توجه داشته باشید که فقط تقسیم وعده غذایی مهم نیست، مهم این است که در بشقاب خود چه مواد غذایی را برای خوردن انتخاب می کنید.

به یاد داشته باشید تنها زمانیکه گرسنه هستید غذا میل نمایید و همانطور که تاکید شد سعی کنید در طول روز حتما ۵ وعده عذایی در حجم کم را داشته باشید ، خوردن یک یا دو وعده سنگین و پر حجم تنها بدن شما را به ذخیره چربی ها عادت میدهد اما در عوض مصرف وعده های غذایی سبک موجب افزایش و بالا بردن متابولیسم و سوخت و ساز چربی ها در بدن میگردد.

مواد غذایی مفید برای رژیم لاغری

برای اینکه یک بشقاب از مواد غذایی مفید و مناسب برای رژیم لاغری خود داشته باشید می بایست این بشقاب از مواد پروتئینی، حبوبات، میوه ها و سبزیجات پر شده باشد تا بتواند یک بشقاب مناسب برای وعده غذایی شما باشد.

مواد غذایی حاوی پروتئین شامل تخم مرغ، سفیده تخم مرغ، سینه مرغ یا ران مرغ، گوشت گاو می باشد که می توانید از آنها در وعده های غذایی خود استفاده کنید.

عدس، لوبیا سفید، لوبیا چیتی از حبوبات های مناسب برای لاغری می باشند و همچنین از سبزیجات هایی مانند اسفناج، کاهو، کلم بروکلی، مارچوبه، نخود فرنگی و به طور کلی سبزیجات های برگ پهن نیز می توانید در برنامه غذایی خود قرار دهید،مصرف این مواد غذایی کاملا آزاد می باشد.

مصرف سالاد به عنوان پیش غذا

یکی از روش هایی که می تواند در کاهش وزن به شما کمک کند خوردن سالاد قبل از خوردن وعده اصلی غذایی می باشد که می تواند باعث احساس سیری به شما بدهد تا کمتر غذا میل کنید.سالاد یک پیش غذای خوب است که علاوه بر سبزیجات و مواد مغذی درون آن می تواند باعث پر بودن شما می شود.


بیشتر بخوانید : میوه ها و خوراکی های چربی سوز


صبوری در رژیم لاغری بسیار مهم است

صبوری کردن در انجام رژیم لاغری از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا شما ممکن است در روز های اول رژیم غذایی خود احساس کاهش انرژی کنید.این نکته را باید بدانید که به مرور زمان بدنتان به این میزان کم غذا خوردن عادت می کند و به طور عامیانه آن را جمع شدن معده می نامند.

تنظیم ساعت بیولوژیکی بدن

تنظیم ساعت بدن برای یک داشتن یک رژیم غذایی لاری بسیار مهم است و قطعا بارها در مورد فواید تنظیم ساعت بدن شنیده اید.برای تنظیم ساعت بدن باید برنامه غذایی و ورزش و حتی خواب در ساعت های مشخص شده ای انجام شود.

تنظیم ساعت مناسب برای غذا خوردن و ورزش و حتی خوابیدن به شما بستگی دارد و اگر زمانی را انتخاب کردید در همان زمان ها باید انجام شوند. برای انجام این کار می توانید مانند نمونه زیر برنامه ریزی کنید.

  • خوردن صبحانه تا قبل از ساعت ۹:۰۰ صبح
  • خوردن میان وعده : ساعت ۱۰ تا ۱۱
  • خوردن نهار : تا قبل از ساعت ۲ بعد از ظهر
  • عصرانه : ساعت ۵ تا ۶ عصر
  • شام : تا قبل ساعت ۹ شب
  • میان وعده خیلی سبک (مانند یک لیوان شیر ، نصف گریپ فوروت ، یک عدد سیب ) قبل از خواب
سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.