شفا مگ

فواید بوسیدن کودک چیست

بوسیدن کودک آن هم توسط مادر می تواند علاوه بر عشق و ابراز علاقه که می تواند در روابط مادر و فرزند تاثیر بگذارد، فواید دیگری نیز برای کودک خواهد داشت.مادر کودک خود را می بوسد و این یک ابراز علاقه بین مادر و فرزند است که این بوسیدن برای مادر غیر ارادی است و از روی عشق و علاقه انجام می شود. اما بوسیدن کودک علاوه بر فواید عشق دارای خواص دیگری نیز می باشد که در ادامه به آن می پردازیم.

فواید بوسیدن کودک چیست

کمک به بالا بردن ایمنی با بوسیدن کودک

با بوسیدن کودک متولد شده، پاتوژن هایی که روی پوست کودک زیاد است را از بین می برید.پاتوژن ها به اندام های لنفاوی ثانویه مانند لوزه ها می روند، جایی که سلول های حافظه B که مخصوص این پاتوژن ها هستند تحریک می شوند. یک مادر شیرده می تواند از این سلول های B استفاده کند تا در برابر پاتوژن ها آنتی بادی تولید کند، سپس این مواد از طریق شیر مادر به کودک منتقل می شود تا با پاتوژن ها مبارزه کند. پس بوسیدن مادر می تواند سیستم ایمنی فرزندش را تقویت کند.

افزایش سطح هوشی کودک با بوسیدن

دو چیز را هرگز نباید نادیده گرفت، وقتی کودک گریه می کند و زمانی که می خواهد مورد توجه واقع شود. با اینکه برخی افراد بالغ بر این عقیده هستند که باید اجازه داد کودک به گریه کردن ادامه دهد چون باعث می شود از نظر احساسی قوی و مستقل شود، اما نمی دانند این کارشان چه آسیبی می تواند به کودک وارد کند.

عشق مادری در مورفولوژی مغزی کودک دخالت دارد و مرکز آموختن و حافظه مغز که با واکنش به استرس نیز در ارتباط است هیپوکامپ نامیده می شود.هیپوکامپ در کودکانی که خوب پرورش یافته اند نسبت به کودکانی که با آنها درست رفتار نشده 10 درصد بزرگتر است.

مغز فرزندتان یک سیم سخت نیست، و بسیار انعطاف پذیر است. پس فضایی که در آن بزرگ می شود می تواند روی ذهنش تاثیر بگذارد و آن را شکل دهد.دوست داشتن کودک و نشان دادن آن از طرق لمس و یا با جواب دادن به سیگنال های او کمک می کند مغز او بدون اینکه درگیر استرس شود رشد کند.وقتی دوستش می دارید این انسان کوچک احساس امنیت می کند، چنین وضعیتی این امکان را به مغز می دهد که در جنبه های مختلفی رشد کند.

 به کودکتان کمک می کنید اطلاعات بیشتری را در قشر جلو مغزی ذخیره کند، و همچنین با روابط اجتماعی او را سازگار می کند.بوسیدن به کودک کمک می کند در معرض تجربه مثبت عشق قرار بگیرد. عشق ورزیدن و بوسیدن کمک می کند در مغز کودک اتصالات عصبی بیشتری توسعه پیدا کند، که در نتیجه باعث باهوش شدنش می شود.


بیشتر بخوانید : نیازهایی که کودکتان دارد را بشناسید


بوسیدن کودک باعث آموزش همدلی می شود

ابراز علاقه به کودک از طریق بوسیدن، لمس کردن و یا در آغوش گرفتنش می تواند به کودک کمک کند شخصیتی خاص داشته باشد. این کار نه تنها باعث بهبود سلامت فیزیکی کودک می شود، بلکه روی سلامت روانی او نیز تاثیر می گذارد.

بسیاری از کودکانی که خوب پرورش می یابند نسبت به نیاز های دیگران حساس هستند، با کودکان دیگر به خوبی برخورد می کنند، رابطه ای موفق می سازند، و در مقایسه با کودکانی که مادرانشان اهمیت زیادی به آنها نداده اند موفقیت های تحصیلی بیشتری دریافت می کنند. مزایای این اهمیت تا زمانی که کودک بالغ می شود نیز ادامه دارد، زمانی که دیگر نوبت آنها برای بزرگ کردن فرزندشان میرسد، می توانند همدلی که آموختند و توانایی فهمیدن دیگران را به کودکان خود منتقل کنند.

حالا متوجه شدید که بوسیدن فرزند به جز ابراز محبت و علاقه مزایایی دیگر نیز داشته است که شاید ازآنها با خبر نبودید. پس همین حالا به سراغش بروید و ببوسیدش. 

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.