شفا مگ

دمنوش ترخون: آشنایی با خواص و طرز تهیه

دمنوش ترخون خواص زیادی برای قلب، سیستم عصبی، دستگاه ادراری، سیستم گوارشی دارد و همچنین برای رفع تب، بوی بد دهان ، لاغری و افزایش اشتها نیز استفاده می شود.ترخون گیاهی از خانواده کاسنی است که برگ های آن به رنگ سبز براق و باریک و نوک نیز است.مزه این گیاه کمی تند و تیز است.ترخون از جمله گیاهانی است که ابن سینا و زکریای رازی از آن به عنوان بر طرف کننده نفخ نام برده اند.

دمنوش ترخون
  1. خواص دمنوش ترخون
  2. طبع دمنوش ترخون
  3. طرز تهیه دمنوش ترخون

خواص دمنوش ترخون

دمنوش ترخون دارای خواص زیادی برای بهبود گردش خون، بهبود گوارش، آرامش اعصاب،درد مفاصل، کاهش درد دندان،مبارزه با کرم روده ای،بهبود گردش خون، رفع چاقی است.

لاغری شکم و کاهش وزن

دمنوش ترخون به علت مواد معدنی و ویتامین های موجود در این دمنوش می تواند به سم زدایی و پاکسازی بدن و روده کمک کرده و باعث کاهش جذب چربی می شود و می تواند به لاغری کمک زیادی کند.

دیابت و قند خون

دمنوش ترخون حاوی پتاسیم می باشد که می تواند به تنظیم قند خود در افراد مبتلا به دیابت کمک کند.

اشتها آور

دمنوش ترخون به دلیل مقادیر بالای ویتامین و مواد معدنی که در خود دارد می تواند به درمان بی اشتهایی و ناراحتی های معده کمک زیادی کند.

قاعده آور

دمنوش ترخون از جمله دمنوش های قاعده آور طبیعی می باشد که علاوه بر تنظیم چرخه قاعدگی می تواند درد قاعدگی را نیز کاهش دهد. کاهش درد قاعدگی به دلیل مقادیر بالای منیزیم در ترخون می باشد.

کاهش درد مفصلی

دمنوش ترخون دارای خواص ضد التهابی قوی است و باعث بهبود جریان خون در بدن می شود و به همین علت به دفع اسید اوریک کمک زیادی می کند.

طبع دمنوش ترخون

طبع و طبیعت دمنوش ترخون گرم و خشک است. ترخون دو نوع می باشد، ترخون فرانسوی که عطر و بوی قوی دارد و نوع دیگر آن ترخون روسی که عطر و بوی ملایم تری دارد که از آن برای تهیه چای و دمنوش استفاده می کنند.

طرز تهیه دمنوش ترخون

برای تهیه دمنوش ترخون مقدار 5 گرم ترخون تازه را در یک فنجان آب جوش بریزید و بگذارید 15 دقیقه بماند تا دم بکشد.سپس دمنوش را از صافی رد کنید و بنوشید. این دمنوش را پس از صرف غذا بنوشید.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.