شفا مگ

ورم بهاره چشم چیست

ورم بهاره چشم یک بیماری فصلی می باشد که در فصل بهار و تابستان ایجاد می شود و علائم آن خارش، قرمزی چشم است که در سنین 4 تا 8 سال در پسران بروز می کند.

ورم بهاره چشم
  1. ورم چشم بهاره چیست
  2. علائم ورم چشم بهاره
  3. علت ورم چشم بهاره
  4. درمان ورم چشم بهاره
  5. عوارض ورم چشم بهاره

ورم چشم بهاره چیست

ورم چشم بهاره یک بیماری فصلی است که در فصل بهار، تابستان و می تواند اوایل پاییز رخ دهد و اغلت در کسانی که پیش زمینه آتوپی دارند و معمولا در سنین 4 تا 8 سال رخ می دهد. این بیماری در پسران بیشتر از دختران بروز می دهد.

علائم ورم چشم بهاره

ورم چشم بهاره یک دوره چند ساله دارد و علائم آن در هر بیمار متفاوت است. علائم ورم چشم بهاره ضایعاتی در پشت پلک و قرنیه ایجاد می شود و با گرما، اشعه خورشید، گرد و خاک تشدید می یابد.

علت ورم چشم بهاره

ورم چشم بهاره به علت آزاد شدن ماده هیستامین در پلک می باشد و این هیستامین آزاد شده باعث خارش چشم افراد مبتلا به این بیماری می شود.

درمان ورم چشم بهاره

برای درمان ورم چشم بهاره پزشک دارویی با خاصیت مهار کنندگی حساسیت را تجویز می کند.تجویز درمان دارویی باید زیر نظر پزشک باشد زیرا اگر تحت نظر پزشک انجام نشود ممکن است بیمار دچار آب سیاه چشمی می شد.

داروهای درمان ورم چشم بهاره شامل:

  • قطره چشمی کرومولین سدیم چشمی
  • کورتون هایی مانند بتامتازون ال آ و پردنیزولون

عوارض ورم چشم بهاره

بیماری ورم چشم بهاره معمولا عوارض جانبی ندارد و به مرور زمان از شدت این بیماری کم خواهد شد و بیمار بهبود می یابد. اما اگر این بیماری با علائم خارش شدید در چشم تحت درمان قرار نگیرند می تواند این بیماری باعث خطر ابتلا به چشم به قوز قرنیه شود.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.