شفا مگ

درمان خانگی خار پاشنه

خار پاشنه پا یک مشکل استخوانی است که باعث بروز درد ، سوزش و التهاب در پاشنه پا می شود، خار پاشنه عمدتا با درد، التهاب و احساس سفتی در ناحیه پاشنه پا همراه است درمان خانگی یا درمان گیاهی می توانند برای خار پاشنه یک درمان موثر باشند.درمان گیاهی یکی از رایج ترین درمان های غیر دارویی برای رفع خار پاشنه می باشد.

درمان خانگی خار پاشنه
  1. درمان با سرکه سیب
  2. درمان با جوش شیرین
  3. درمان با دمنوش یونجه
  4. درمان با گوجه فرنگی
  5. درمان با روغن نارگیل
  6. درمان خار پاشنه با زالو

درمان خار پاشنه با سرکه سیب

سرکه سیب می تواند یک درمان موثر و عالی برای خار پاشنه باشد،با سرکه سیب می توانید کلسیم های اضافی که باعث ایجاد خار پاشنه شده است از ناحیه پاشنه پا خارج کنید.

سرکه سیب، درد و التهاب را در پاشنه پا کاهش دهد.برای درمان با سرکه سیب، کمی از آن را روی پارچه حوله ای ریخته و پارچه آغشته به سرکه سیب را درون کفش بگذارید. سعی کنید در طی روز این رطوبت از بین نرود و تا یک هفته این کار را انجام دهید

درمان خار پاشنه با جوش شیرین

برای درمان خار پاشنه جوش شیرین می تواند گزینه مناسبی باشد و مانند سرکه سیب کلسیم های اضافی را از پاشنه پا خارج کرده و باعث بهبود خار پاشنه می شود.

برای این درمان مقدار نصف قاشق چایخوری جوش شیرین و کمی آب را با هم مخلوط کنید تا یک بافت خمیری ایجاد شود. این مخلوط را روی خار پاشنه پا بمالید و با یک گاز روی آن را ببندید و بعد از 15 دقیقه آن را بشویید.


بیشتر بخوانید: از کجا بفهمیم خار پاشنه داریم


درمان خار پاشنه با دمنوش یونجه

برای درمان خار پاشنه 1 قاشق چای خوری بذر یونجه را با نصف فنجان آب جوش اضافه کنید و بگذارید حدود 15 دقیقه دم بکشد. مقداری عسل به این دموش اضافه کنید و 3 بار در روز بنوشید تا باعث کاهش التهاب شود.

درمان خار پاشنه با گوجه فرنگی

برای درمان خار پاشنه می توانید از گوجه فرنگی استفاده کنید و این درمان بسیار موثر خواهد بود. گوجه فرنگی می تواند به بهبود درد و درمان خار پاشنه کمک زیادی کند. برای کاهش درد خار پاشنه مقداری گوجه را رنده کرده و آن را روی خار پاشنه قرار دهید و منتظر باشید که درد ناشی آن کشیده شود.

درمان خار پاشنه با روغن نارگیل

روغن نارگیل از جمله روغن های سرشار از مواد مغذی است که می تواند باعث بهبود خار پاشنه شود. با روغن نارگیل می توانید پاشنه پا را مرطوب و نرم نگه دارید که این باعث تسکین درد می شود.

روغن نارگیل حاوی کلسیم است که برای استخوان مناسب است.برای درمان خار پاشنه پا هر شب قبل از خواب مقداری از روغن را روی پاشنه پا زده و ناحیه روغن زده شده را ماساژ دهید.

درمان خار پاشنه با زالو

خارپاشنه به خوبی با زالو درمانی خوب می شود یک تا سه بار هر بار ۱۰ عدد زالوی نسبتا درشت با توجه به توان بیمار دور هر پاشنه بیاندازید و هر روز با روغن کرچک مالش داده شود و با صبر زرد نرم شده مخلوط با سرکه ضمادی تهیه گردد و هرشب روی خار پاشنه قرار دهید تا صبح بماند

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.