شفا مگ

خواص و فواید گلابی برای سلامتی بدن

گلابی دارای خواص زیادی برای سلامت بدن و تقویت کننده سیستم ایمنی بدن، کاهش وزن، تقویت قلب، تنظیم سطح قند خون است و همچنین دارای منبع بالای فیبر است.گلابی دارای خواص ضد یبوست است و باعث جذب مواد مغذی در بدن می شود.خواص گلابی برای زنان باردار بسیار مفید است و می توانند یک بارداری سالم داشت هباشند.طبع گلابی سرد و خشک است و این میوه با طعم سیب می باشد که شیرین و خوشمزه است.مصرف روزی یک گلابی می تواند خواص زیادی برای سلامتی داشته باشد.

خواص گلابی
  1. خواص گلابی برای سیستم ایمنی بدن
  2. خواص گلابی برای لاغری
  3. خواص گلابی برای سلامت قلب
  4. خواص گلابی برای قند خون
  5. خواص گلابی در بهبود سریع زخم
  6. خواص گلابی در سم زدایی بدن
  7. خواص گلابی برای یبوست
  8. خواص گلابی در بارداری
  9. خواص گلابی برای استخوان
  10. خواص گلابی برای کاهش درد

خواص گلابی برای سیستم ایمنی بدن

سیستم ایمنی بدن نیازمند مواد مغذی کافی برای بدن است که از مهمترین این مواد غذایی می توان به ویتامین c اشاره کرد.ویتامین C یک آنتی اکسیدان بسیار موثر برای بدن می باشد. ویتامین C می تواند باعث تقویت گلبولهای سفید شود و باعث کاهش احتمال سرماخوردگی می شود.

گلابی به دلیل ترکیبات ضد التهابی که دارد می تواند سلولهای سیستم اینمی را محافظت کند و شما را در برابر بیماری های واگیردار مقاوم تر سازد.

خواص گلابی برای لاغری

گلابی سرشار از فیبر محلول است که می تواند باعث افزایش سیری در بدن می شود و به روند کاهش وزن کمک زیادی می کند.میوه ها و سبزیجات با گلیسمی پایین می توانند در لاغری بسیار موثر باشند.مصرف گلابی به عنوان یک میان وعده می تواند به پایین آوردن کالری روزانه کمک زیادی کند.

خواص گلابی برای قلب

گلابی دارای فیبر بالایی است و رژیم لاغری با فیبر می تواند احتمال مشکلات قلبی را کاهش می دهد.فیبر به پاکسازی اسیدهای صفراوی بسیار کمک میکند که به نوبه خود میزان کلسترول را نیز کاهش میدهد و آنها را در سطح نسبتا نرمال نگه می دارد.

گلابی سرشار از آنتی اکسیدان های بی شماری است.که از بروز التهاب در رگ های خونی جلوگیری میکند، که این خود یک عامل در سکته های مغزی و حملات قلبی است.

خواص گلابی برای قند خون

گلابی از نشر شاخص گلیسمی پایین است و به سرعت به گلوکز تبدیل نمی شود. همچنین گلابی سرشار از فیبر است و می تواند به کاهش جذب گلوکز در جریان خون کمک کند.به علاوه مصرف مرتب گلابی برای بهبود حساسیت به انسولین که اغلب هنگام شروع دیابت از بین میرود بسیار مفید است.

خواص گلابی در بهبود سریع زخم

در حالی که یک سیستم ایمنی کارآمد اولین شرط لازم برای بهبودی است ،شما باید اطمینان حاصل کنید که بدن میتوان پروتئین های جدید ساختاری را به موقع بسازد.در این حالت میزان ویتامین c گلابی سنتز کلاژن را تسهیل میکند-پروتئین ساختاری موجب تقویت سلامت مفاصل و پوست میشود.بنابراین هنگامی که کلاژن با سرعت مطلوب تولید شود ، زخم ها نیز سریعتر بهبود میابند .

خواص گلابی در سم زدایی بدن

گلابی به دلیل مقدار بالای پکتین ، به طور فعال باعث از بین بردن سموم بدن میشود.بسیاری از سموم قدار به دفع از طریق صفرا و مدفوع هستند که شناخته شده است و یکی از مکانیسم های گلابی دفع سریع این سموم میباشد.

خواص گلابی برای یبوست

میدانیم که دو عامل شایع در یبوست ، عدم آب کافی و رژیم غذایی کم فیبر است.وقتی این دو عامل با هم ترکیب شوند نتیجه آن یبوست های مزمن میباشد که حتی ممکن است نیاز به مراقبت های پزشکی نیز داشته باشد. با این حال با خوردن گلابی به سادگی میتوانید این مشکل را حل کنید.

گلابی سرشار از فیبر بالا و همینطور سرشار از آب است و باعث میشود که هر دو مورد کم آبی و فیبر را جبران کند. فیبر برای سلامت هضم بسیار ضروری است. زیرا باکتری های پروبیوتیک به بسیاری از فیبرهای غذایی وابسته هستند.باکتری های پروبیوتیک بخشی از سیستم ایمنی بدن شما میباشند.

خواص گلابی در بارداری

یکی از مهمترین مواد مغذی در دوران بارداری اسید فولیک است. این عضو خانواده ویتامین B به جلوگیری از نقص هنگام تولد مانند اسپینا بیفیدا و اختلالات عصبی کمک میکند. گلابی میتواند به حفظ سلامتی فرزند متولد نشده شما کمک کند و بارداری را بسیار ایمن تر کند.محتوای فیبر موجود در گلابی همچنین به جلوگیری از یبوست بارداری و بواسیر کمک کند.

خواص گلابی برای استخوان

ویتامین کا یک مورد اساسی برای سلامتی استخوان ها می باشد. کمبود ویتامین K در بزرگسالان بسیار شایع است و با مصرف منظم گلابی می تواند این ویتامین را برای بدن تامین کند که به حفظ سلامت استخوان ها کمک می کند و از لخته شدن خون نیز جلوگیری می کند.

ویتامین کا ، یک فاکتر نادر اما اساسی است که برای سلامتی استخوان بسیار مهم است. کمبود ویتامین K در بزرگسالان بسیار شایع است، به دلیل اینکه آنها از اهمیت این ویتامین اطلاعی ندارند. مصرف منظم گلابی این ویتامین را میتواند تامین کند که به حفظ سلامت استخوان ها کمک میکند و همچنین از لخته شدن خون جلوگیری میکند.

خواص گلابی برای کاهش درد

گلابی غذای ضد التهابی عالی میباشد، این میوه حاوی ترکیباتی است که در کاهش درد مفاصل و درد روماتیسم بسیار موثر است.گلابی همچنین در مدیریت سایر شرایط التهابی مانند دیورتیکولیت کمک زیادی میکند.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.