شفا مگ

خواص دمنوش دارچین ناشتا

مصرف دمنوش دارچین ناشتا دارای خواص زیادی برای کاهش وزن، بهبود گردش خون، تنظیم متابولیسم، کنترل قند خون و جلوگیری مشکلات لثه و پوسیدگی دندان می باشد.

خواص دمنوش دارچین

دمنوش دارچین خواص زیادی را برای سلامت بدن به ارمغان می آورد و می تواند به حفظ سلامت قلب، کنترل قند خون، کاهش وزن و کاهش درد قاعدگی در زنان کمک زیادی کند. نوشیدن دمنوش دارچین می تواند خطر بیماری های قلی را کاهش دهد، سطح قند خون را کنترل کند، به کاهش وزن و تنظیم وزن کمک زیادی کرده و همچنین باعث آرام کردن معده می شود.بهترین زمان مصرف دمنوش دارچین صبح ناشتا و شب قبل از خواب است که می توانید بهترین نتیجه را از این دمنوش بگیرید.

خواص نوشیدن دمنوش دارچین ناشتا چیست؟ نوشیدن دمنوش دارچین در هر زمان به خصوص در صبح ناشتا بسیار مفید است. اگر صبح ناشتا دمنوش دارچین را مصرف کنید می تواند باعث سالم نگه داشتن دهان شود و همچنین به دلیل ضد عفونی کنندگی و ضد باکتری بودن آن می تواند به جلوگیری از بیماری های لثه و پوسیدگی دندان کمک کند. اگر می خواهید دهان خود را سالم نگه دارید می توانید صبح ناشتا یک فنجان چای دارچین با عسل بنوشید. طبع دمنوش دارچین گرم است و افراد گرم مزاج بهتر است در مصرف آن احتیاط کنند.

نوشیدن دمنوش دارچین ناشتا می تواند یک گنجینه ای از خواص برای شما باشد. این دمنوش می تواند باعث تنظیم قند خون، کاهش التهاب، تقویت عملکرد مغز، کاهش وزن و بهبود هضم می شود و همچنین با رادیکال های آزاد به خوبی مبارزه می کند.نوشیدن این دمنوش باعث تقویت جریان خون در بدن می شود و باعث تحریک برای تولید سلول های جدید می شود که این می تواند پوست شما را درخشان کند.

یکی دیگر از فواید دمنوش دارچین صبح ناشتا کمک به کاهش وزن و لاغری است.اگر به دنبال کاهش وزن هستید و می خواهید علاوه بر ورزش و رژیم غذایی سالم، دمنوشی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید دمنوش دارچین و نوشیدن آن صبح ناشتا می تواند گزینه بسیار مناسبی برای شما باشد. این ادویه بسیار خوش بو می تواند سوخت و ساز بدن شما را تنظیم کند و سطح قند خون شما را بهبود بخشد. این می تواند به کاهش وزن و چربی سوزی کمک زیادی کند.

خواص دمنوش دارچین برای سلامتی

دمنوش دارچین علاوه بر این که یک نوشیدنی خوش طعمی است می تواند برای سلامتی بدن بسیار مفید باشد. این دمنوش حاوی خواص آنتی اکسیدانیو ضد التهابی است و برای سلامت قلب، کاهش قند خون، کاهش وزن و مشکلات قاعدگی بسیار مفید است.

مطالعات نشان میدهد که دارچین تشکیل کلاژن را افزایش میدهد و خاصیت ارتجاعی و هیدراتاسیون پوست را افزایش میدهد.دمنوش دارچین سلولهای مغزی را از بیماری آلزایمر محافظت میکند و عملکرد حرکتی را در مبتلایان به پارکینسون بهبود میبخشد.تحقیقات نشان میدهد که دمنوش دارچین میتواند با باکتری هایی که باعث ایجاد آکنه میشوند مبارزه میکند.

خواص آنتی اکسیدانی

دارچین یکی از ادویه های سرشار از آنتی اکسیدان ها است. چای دارچین ممکن است توانایی بدن را در مقابله با رادیکال های آزاد افزایش دهد. شما را سالم نگه داشته و از بیماری در امان نگه میدهد.

دمنوش دارچین حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است ، که ترکیبات مفیدی هستند که بسلامتی کمک میکند. آنتی اکسیدان ها با رادیکال های آزاد که مولکول هایی هستند که به سلول های بدن آسیب می رسانند و در بیماری هایی مانند دیابت ، سرطان و بیماری های قلبی نقش دارند ، مبارزه میکنند.

دارچین به ویژه سرشار از آنتی اکسیدان های پلی فنول میباشد. تحقیقات نشان میدهد که دمنوش دارچین میتواند ظرفیت آنتی اکسیدانی کل بدن را تامین کند.

دمنوش دارچین یک ضد التهاب است

مطالعات انجام شده نشان میدهد که ترکیبات موجود در دارچین علائم التهاب را کاهش میدهد،با تصور بر اینکه التهاب ریشه بسیاری از بیماری های مزمن از جمله بیماری های قلبی میباشد.

دارچین میتواند فشار خون و تری گلیسیرید و سطح کلسترول را کاهش دهد. دارچین سطح کلسترول HDL (خوب) را افزایش دهد ، که با از بین بردن کلسترول اضافی از رگ های خونی ، به بهبود سلامت قلب شما کمک می کند.

این درحالی است که در بررسی های انجام شده مشخص شده است که مصرف حداقل 120 میلی گرم دارچین که کمتر از یک قاشق چایخوری در روز برای به دست آوردن تمام مزایای دارچین کافی میباشد.

دارچین به ویژه حاوی مقادیر زیادی کومارین طبیعی میباشد که به جلوگیری از تنگ شدن رگ های خونی و محافظت از لخته شدن خون کمک میکند. با این وجود مصرف بیش از حد کومارین ها ممکن است عملکرد کبد را کاهش داده و خطر خونریزی را افزایش دهد. پس مطمئن شوید که دارچین را به اندازه مصرف میکنید.

دمنوش دارچین کاهش دهنده قند خون است

دارچین به کاهش قند خون و مقاومت به انسولین کمک میکند و ار این طریق اثر انسولین را افزایش میدهد. این اثرات محافظت در برابر دیابت نوع 2 باشد.

دارچین با کاهش سطح قند خون میتواند اثرات ضد دیابتی قدرتمندی را ایجاد کند. این ادویه به روشی مشابه انسولین میکند. علاوه بر این ترکیبات موجود در دارچین با کاهش مقاومت به انسولین ، در کاهش قند خون نقش بیشتری داشته باشد و باعث افزایش اثر انسولین میشود.

از دیگر خواص دارچین ، کند کردن تجزیه کربوهیدرات ها در روده میباشد که مانع از افزایش لکه قند خون بعد از غذا میشود. با توجه به شواهدی که وجود دارد نشان میدهد دمنوش دارچین فواید زیادی برای قند خون دارد.

توجه : اگر در حال حاضر داروهای کاهش دهنده قند خون مصرف میکنید ، بهتر است قبل از افزودن دمنوش دارچین به برنامه خود حتما با پزشک معالج خود مشورت کنید.


بیشتر بخوانید: درمان خانگی سردرد با دارچین


دمنوش دارچین باعث لاغری و کاهش وزن می شود

نوشیدن مقدار زیاد دمنوش دارچین به شما در از دست دادن چربی بدن کمک میکند، اما این نوشیدنی می تواند حاوی مقادیر بسیار خطرناکی ،کومارین می باشد. تحقیقات بیشتری لازم است تا مشخص شود که آیا دوزهای پایین تر مزایای کاهش وزن را نیز فراهم می کند یا خیر.

چای دارچین غالبا برای کمک به کاهش وزن زیاد استفاده میشود، که در مطالعات متعددی نشان داده شده است که دارچین به کاهش چربی یا کاهش دور کمر مرتبط میباشد. با این حال ، مصرف زیاد دارچین به دلیل کومارین خطرناک میباشد. در صورت مصرف بیش از حد ، این ترکیب طبیعی ممکن است خطر خونریزی را افزایش داده و بیماری کبدی را ایجاد یا بدتر میکند.

دمنوش دارچین ضد باکتری و قارچ

دارچین خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی دارد.تحقیقات و ازمایشات نشان میدهد که دارچین ، از رشد باکتری های مختلف ، قارچ ها جلوگیری میکند. علاوه بر این ، اثرات ضد باکتریایی دارچین به کاهش بوی بد دهان و جلوگیری از پوسیدگی دندان کمک میکند.
دمنوش دارچین برای درد قاعدگی

دمنوش دارچین به رفع گرفتگی دردناک قاعدگی و علائم PMS کمک می کند. همچنین ممکن است به کاهش خونریزی قاعدگی و همچنین تهوع و استفراغ در دوران قاعدگی کمک کند.

طرز تهیه دمنوش دارچین

اگر می خواهید یک دمنوش دارچین عالی برای بهرمندی از خواص دارچین تهیه کنید ابتدا 2 تا 3 عدد چوب دارچین را با آب سرد شسته و خرد کنید. چوب دارچین را داخل یک قوری انداخته و روی آن آب جوش بریزید. صبر کنید حدود 15 دقیقه بماند تا دم بکشد. سپس با مقداری عسل آن را شیرین کرده و میل کنید.

عوارض مصرف دمنوش دارچین

دمنوش دارچین اگر زیاده روی در مصرف آن نشود بی خطر است، اما اگر مقادیر زیادی دارچین مصرف کنید می تواند مسائلی چون زخم های دهان، کاهش قند خون و مشکلات تنفسی ایجاد کند.

اگر از دمنوش دارچین برای کاهش وزن استفاده می کنید باید مراقب شیرین کننده هایی که در آن میریزید باشید زیرا می تواند کالری دمنوش را افزایش دهد.

حتما به خاطر داشته باشید که ممکن است دارچین با برخی داروها ، بخصوص برخی داروهای دیابت و قلبی تداخل دارویی داشته باشد. اگر داروی خاصی مصرف می کنید حتما قبل از مصرف دمنوش دارچین با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید این دمنوش برای شما بی خطر است.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.