شفا مگ

خواص عناب برای مو

عناب میوه ای که سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن می باشد و همچنین سرشار از ویتامین C و ویتامین A است که برای رشد مو و پسلامت پوست سر بسیار مفید است.میوه عناب مدت ها می باشد که به عنوان داروهای جایگزین مورد استفاده قرار می گیرد.عناب حاوی چندین ترکیب آنتی اکسیدان های فلاونوئید ها، پلی ساکارید و اسید ترتپنیک می باشد.عناب می تواند ایمنی بد را تقویت کرده و با رشد سلول های سرطانی نیز مبارزه می کند. در ادامه با عواص عناب برای موی سر آشنا شوید.

خواص عناب برای مو
  1. تقویت و رشد مو
  2. درمان شوره سر
  3. تداخل دارویی

عناب برای تقویت و رشد مو

عناب منبع زیادی از مواد مغذی است که برای مو بسیار مناسبت است. ویتامین های موجود در این میوه برای تقویت مو بسیار مفید است. همچنین عناب حاوی مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها، موا شیمیایی گیاهی، لی فنول و فیبرهای رژیم است که برای سلامتی و زیبایی بسیار مفید می باشد.

مصرف عناب به طور منظم می تواند به سلامتی پوست سر کمک زیادی کند و باعث محافظت از آن شود.عناب برای رشد مو بسیار مفید می باشد که این خواص به علت وجود آنتی اکسیدان های درون عناب می باشد. ویتامین C، ویتامین A و ترکیبات آنتی اکسیدانی مانند پلی فنول ها و مواد شیمیایی گیاهی موجود در آن، باعث رشد و تقویت موی سر می شود.

عناب علاوه بر  تقویت موی سر با رادیکال های آزاد بدن نیز مبارزه کرده و آن ها را تثبیت و از اسیب اکسیداتیوشان به فولیکول های مو و پوست سر جلوگیری میکنند.

مقدار مصرف میوه عناب تا 50 عدد در روز است، ولی مصرف 10 تا 15 عدد عناب خشک یا تازه برای خوراک در چند روز مداوا کافی است.

عناب برای درمان شوره سر

عناب اگر به صورت منظم و در حد اعتدال مصرف شود می تواند به کاه شوره سر کمک زیادی کند. عناب دارای ترکیباتی مانند ویتامین ها ، مواد معدنی،آنتی اکسیدان ها و فیبرهای رژیمی است که می تواند به درمان شروه سر کمک کند.

آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C و سایر ترکیب های مرتبط مانند پلی فنول ها و مواد شیمیایی گیاهی از فولیکول های مو و پوست سر در برابر آسیب اکسیداتیو محافظت می کنند.عناب جریان خون را در پوست سر بهبود می بخشد و در نتیجه از سلامت پوست سر محافظت می کند.

تداخل دارویی با میوه عناب

میوه عناب برای اکثر مردم بی خطر است اما اگر داروهای ضد افسردگی ونلافاکسین یا سایر مهارکننده های بازگشت سروتونین -نوراپی نفرین مصرف میکنید باید از مصرف عناب اجتناب کنید زیرا ممکن است با این داروها تداخل داشته باشد.

این میوه ممکن است اثر برخی از داروهای تشنج از جمله فنیتوئین ، فنوباربیتون و کاربامازپین را تقویت کند و باعث عوارض جانبی شود. اگر در حال مصرف این داروها هستید باید از خوردن این میوه اجتناب کنید.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.