شفا مگ

دمنوش اسطوخودوس و سنبل الطیب

دمنوش اسطوخودوس و سنبل الطیب طبعی گرم و تر دارد و برای درمان بی خوابی، آرامبخش، ضد افسردگی و ضد سرماخوردگی استفاده می شود.در ادامه با خواص و طرز تهیه دمنوش اسطوخودوس و سنبل الطیب آشنا شوید.

دمنوش اسطوخودوس و سنبل الطیب

خواص دمنوش اسطوخودوس و سنبل الطیب

دمنوش اسطوخودوس و سنبل الطیب دارای خواص آرام بخشی و کاهش دهنده اضطراب و استرس است و همچنین می تواند در بهبودی خواب و رفع خستگی بسیار موثر باشد.

دمنوش سنبل الطیب و اسطوخودوس به دلیل خواص آرام بخش طبیعی که دارد، باعث کاهش استرس و اضطراب می شود.دمنوش سنبل الطیب و اسطوخودوس به دلیل خواص ضد اسپاسم و آرام بخشی که دارد به درمان سردرد و میگرن کمک می کند.

اسطوخودوس و سنبل الطیب می تواند در هضم غذا و تقویت معده و همچنین بهبود سلامت قلب و تپش قلب کمک زیادی کند.


بیشتر بخوانید: دمنوش اسطوخودوس و نعناع


طرز تهیه دمنوش اسطوخودوس و سنبل الطیب

مواد لازم جهت تهیه دمنوش

  • 1 قاشق اسطوخودوس تازه یا خشک
  • 1 قاشق سنبل الطیب
  • 1 لیوان آب جوش

جهت تهیه دمنوش اسطوخودوس برگ های تازه یا خشک شده اسطوخودوس و سنبل الطیب را در لیوان آب جوش ریخته و به مدت 10 تا 15 دقیقه بگذارید تا دم بکشد.سپس دمنوش را از صحافی رد کرده تا دمنوش صاف به شما بدهد و اگر تمایل داشتید می توانید چند قطره لیمو به آن اضافه کنید تا طعم بهتری بگیرد.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.