شفا مگ

بعد از تمرینات ورزشی چی بخوریم

یکی از نکات مهم بعد از ورزش کردن مصرف مواد غذایی می باشد، س باید بدانید بلافاصله بعد از ورزش چه بخوریم تا بتوانید بهترین نتیجه را از ورزش کردن بگیرید. زمانی که تمرینات خود را انجام دادید می بایست بدانید چه غذاهایی مصرف کنید تا بهترین نتیجه را از ورزش بگیرید. سعی کنید بجای مصرف غذاهایی که دارای افت عضله می شود و سودی برایتان ندارد، مواد غذایی مصرف کنید که سرشار از پروتئین و فیبر و مواد معدنی باشد.در ادامه با بهترین مواد غذایی بعد از انجام تمرینات ورزشی آشنا شوید.

بعد از تمرینات ورزشی چی بخوریم

تخم مرغ

تخم مرغ سرشار از پروتئین و کربوهیدرات است که هر دو مواد مهم و ضروری برای بعد از تمرینات ورشی می باشد. تخم مرغ می تواند این دو مواد مهم را برای بدن تامین کنند.

تخم مرغ فقط 70 کالری دارد و دارای 6.3 گرم پروتئین می باشد و همچنین می توانید تخم مرغ را به عنوان یک غذای طبیعی حاوی ویتامین D مصرف کنید، زیرا تخم مرغ معدود مواد غذایی است که دارای ویتامین دی می باشد. سعی کنید تخم مرغ را آبپز مصرف کنید زیرا دارای پورتئین بیشتر و سرعت جذب بیشتری می باشد.

دانه کینولا

کینوا دانه کوچک است که عطر ملایم و طعم شیرین دارد و از برنج سبکتر می باشد. کینوا یک غلات کامل است که سرشار از پروتئین می باشد.

کینوا دارای محتوای غنی اسید آمینه است که می تواند برای عضله سازی بسیار مفید باشد و به عنوان یک جایگزین غذاهای پر نشاسته بعد از تمرینات ورزشی استفاده کنید.

آب پرتقال

آب پرتقال یک نوشیدنی ورزشی محبوب هست, نوشید یک لیوان آب پرتقال علاوه بر ویتامین C فراوان انرژی از دست رفته شما را بعد از تمرین بازگردانده و همچنین یک نوشیدنی عالی برای یک تمرین سخت نیز هست.

آب پرتقال پتاسیم بدن را تامین میکند, پتاسیم یک الکترولیت مهم است که آب و املاح از دست رفته بدن را ریکاوری میکند.آب پرتقال همانند یک شیک پروتئین کار خود را به خوبی انجام میدهد.


بیشتر بخوانید: مواد غذایی دارای چربی سالم


کفیر

کفیر نوشیدنی تخمیری حاصل از شیر و دانه های کفیر است, کفیر طبیعی، بهترین پروبیوتیک روی کره زمین می باشد.یک فنجان کفیر حاوی ۱۱-۱۴ گرم "پروتئین های کامل" است، که به طور طبیعی در بدن رخ نمی دهد.پروتئین لبنیات به ویژه برای حفظ حجم عضلانی خالص و بالا بردن سرعت کاهش وزن مفید است.

موز

یکی از بهترین کربوهیدرات ها که بعد از تمرین شما به آن احتیاج دارید.این کربوهیدرات زود جذب به شما در بازگردانی سطح گلیکوزن بدن شما کمک خواهد کرد, که روند بازسازی و ریکاوری عضلات را بسرعت بهبود می بخشد. همچنین موز یک منبع فوق العاده از پتاسیم است.

ماهی آزاد

ماهی یک منبع بسیار عالی از موادی که برای عضله سازی مهم است می باشد. مصرف 85 گرم ماهی سالمون می تواند حدود 17 گرم پروتئین، 2 گرم اسید چرب امگا 3 و ویتامین های گروه B را برای بدن تامین کند.اسید چرب امگا 3 برای ساخت عضله نقش بسیار مهمی دارد و مصرف آن بعد از تمرین ورزشی باعث عضله سازی صحیح می شود.

ماهی آزاد نه تنها دارای پروتئین با کیفیت فراوانی میباشد بلکه ضد التهاب قوی نیز هست.امگا ۳ موجود در ماهی قزل آلا کمک به بازسازی عضلات و بدست آورد عضلات نیز میشود.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.