شفا مگ

غذاهای سالم برای چربی سوزی سریع

غذاهای طبیعی و سالمی وجود دارند که باعث افزایش میزان سوخت و ساز بدن و کاهش چربی می شوند.این غذاهای سالم می توانند به شما در چربی سوزی بسیار کمک کنند.

غذاهای سالم برای چربی سوزی سریع

غذاهای طبیعی و سالمی وجود دارند که باعث افزایش میزان سوخت و ساز بدن و کاهش چربی می شوند.این غذاهای سالم می توانند به شما در چربی سوزی بسیار کمک کنند.افزایش میزان سوخت ساز بدن باعث می شود که چربی بدن را از بین ببرید.

این مواد غذایی بهتر از مکمل های چربی سوز در بازار می باشد. این مکمل ها در بازار ناامن و بعضی از انها هیچ تاثیری ندارند.این مواد غذایی باعث می شود که سوخت و ساز شما را افزایش داده و باعث کاهش چربی می شوند.

1- ماهی چرب

ماهی قزل آلا ، شاه ماهی ، ساردین و سایر ماهی های روغنی که حاوی اسیدهای چرب امگا 3 هستند باعث چربی سوزی در بدن می شوند. علاوه بر چربی سوزی باعث کاهش التهاب و کاهش خطر بیماری های قلبی نیز می شوند.

ماهی منبع بسیار خوبی از پروتئین است که باعث می شود احساس سیر بودن بیشتری کنید و مقدار متابولیک را بیشتر از هضم چربی یا کربوهیدرات افزایش می دهد. پس سعی کنید حداقل هفته ای 2 بار ماهی را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

ماهی های چرب حاوی اسید های چرب امگا 3 هستند که باعث از بین رفتن چربی در بدن می شوند و سرشار از پروتئین هستند که به شما کمک می کند احساس سیری بیشتری داشته باشید.

2- قهوه

قهوه یکی از محبوبترین نوشیدنی های جهان است. قهوه حاوی کافئین است که می تواند روحیه و استرس را بهبود بخشد و عملکرد ذهنی را بهبود بخشد، همچنین قهوه به سوزاندن چربی در بدن نیز کمک می کند. برای اینکه از مزایای چربی سوزی کافئین بدون عوارض بهره مند شوید حدود 1 تا 2 فنجان قهوه می باشد.

در یک مطالعه کوچک شامل نه نفر، افرادی که یک ساعت قبل از ورزش کافئین مصرف کرده اند، تقریبا دو برابر چربی سوزی داشته اند و قادر به ورزش 17% طولانی تر از گروه غیر کافئین بودند.

3- تخم مرغ

تخم مرغ یک منبع تغذیه ای بسیار مناسب است .البته به دلیل داشتن کلسترول زیاد تخم مرغ از زرده تخم مرغ اجتناب شود.تخم مرغ یک قاتل ویژه برای کاهش وزن است. مطالعات نشان می دهد اگر در صبح صبحانه خورده شود ، می تواند گرسنگی را کاهش داده و احساس سیر بودن را برای چند ساعد در افراد دارای اضافه وزن و چاقی ترویج می دهد.

تخم مرغ منبع بسیار بالایی از پروتئین است که میزان متابولیسم را تا 20 درصد پس از غذا افزایش می دهد.یکی از دلایل پر بودن تخم مرغ این است که در هنگام هضم پروتئین باعث می شود کالری سوزی افزایش یابد. مصرف 3 عدد تخم مرغ چند بار در هفته می تواند به شما در سوزاندن چربی کمک می کند.

4- روغن نارگیل

مصرف روغن نارگیل باعث می شود کلسترول های خوب افزایش یابد و کاهش تری گلیسیرید ها می شود، همچنین به شما در کاهش وزن بسیار کمک می کند.مصرف روزانه 2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل می تواند به حداکثر چربی سوزی کمک کند. سعی کنید از یک قاشق چایخوری شروع کنید و به تدریج مقدار آن را افزایش دهید تا در دستگاه گوارش ناراحتی ایجاد نشود.

در یک مطالعه مردان چاق که در روز 2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل به رژیم غذایی معمول خود اضافه می کردند، به طور متوسط 3 سانتی متر کاهش دور کمر شده اند.

5- چای سبز

چای سبز یک نوشیدنی عالی برای سلامتی است. چای سبز علاوه بر تامین کافئین معمول ، منبع بسیار خوبی از آنتی اکسیدان است که باعث چربی سوزی و از بین رفتن چربی شکم می شود.مصرف روزانه چای سبز می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد و همچنین بدن را در برابر انواع سرطانها محافظت کند.

چای سبز منبع بسیار خوبی از گلیات اپیگالوکاتچین است که باعث سوزاندن چربی و از بین رفتن چربی شکم می شود.نوشیدن حداکثر چها فنجان چای سبز ممکن است مزایای سلامتی از جمله کالری سوزی را در بر دارد.

6- کشک

کشک همراه با ورزش باعث افزایش رشد ماهیچه می شود و به حفظ ماهیچه در کاهش وزن کمک می کند.پروتئین کشک اشتها را کاهش می دهد و باعث افزایش چربی سوزی و کاهش وزن در افراد دارای اضافه وزن یا چاق می شود.

بر اساس مطالعات انجام شده پروتئین کشک می تواند در سرکوب اشتهاب نسبت به سایر منابع پروتئینی تاثیر بیشتری داشته باشد.کشک باعث افزایش سوزاندن چربی و کاهش وزن در افراد چاق می شود.

7- سرکه سیب

سرکه سیب یکی از داروهای درمانی قدیمی است که می تواند به کاهشاشتها ، کاهش قند خون و انسولین در افراد دیابتی کمک کند. در مطالعات انجام شده یافت شده است که سرکه سیب می تواند باعث افزایش چربی سوزی در شکم شود. برای مصرف سرکه سیب ابتدا با روزی یک قاشق چایخوری رقیق شده در آب شروع کنید و به تدریج تا 1 تا 2 قاشق غذاخوری برسانید.

در یک مطالعه بر روی 144 مرد چاق که 2 قاشق سرکه هر روز به مدت 12 هفته به رژیم غذایی خود اضافه کردند مشخص شد که 2 کیلو وزن از دست دادند و کاهش 0.9 درصدی چربی در بدن را تجربه کردند.

8- فلفل قرمز

فلفل های چیلی فواید بیشتر از تندی به غذا می دهد. آنتی اکسیدان های قدرتمند در فلفل های چیلی ، باعث کاهش التهاب می شود و سلول ها را در برابر آسیب محافظت می کند و به کاهش اشتها کمک می کند.آنتی اکسیدان موجود در فلفل قرمز می تواند باعث دستیابی و حفظ وزن سالم به شما کمک می کند.

مصرف کپساسین به کاهش اشتها نیز کمک زیادی می کند و می توند تعداد کالری هایی را که می سوزانید حدود 50 کالری در روز افزایش دهد.

9- ماست یونانی

ماست یونانی پر چرب بسیار مغذی و منبع بسیار خوبی از پروتئین ، پتاسیم و کلسیم است. تحقیقات نشان داده که لبنیات با پروتئین بالا می تواند به کاهش چربی ، محافظت از عضلات در زمان کاهش وزن بسیار مفید باشد..همچنین ماست حاوی پروبیوتیک می تواند به سلامت روده شما کمک کند و یبوست و نفخ را کاهش دهد.

ماست یونانی پرچرب نیز حاوی اسید لینولئیک کونژوگه است که به نظر می رسد باعث کاهش وزن و چربی سوزی در افرادی که اضافه وزن دارند می شود.

خوردن ماست یونانی به طور منظم مزایای سلامتی بسیاری دارد. البته محصولات لبنی بدون چربی و کم چرب حاوی اسید لینولئیک کمی هستند

10- روغن زیتون

روغن زیتون یکی از سالم ترین چربی های روی زمین است و باعث کاهش تری گلیسیرید ، افزایش کلسترول خوب در بدن می شود. برای مصرف روزانه خود در رژیم غذایی ، چند قاشق غذاخوری را روی سالاد خود بریزید و میل کنید.

برای ترکیب روغن زیتون در رژیم غذایی روزانه خود، چند قاشق غذاخوری روغن زیتون را روی سالاد خود بریزید یا در غذا های پخته شده خود استفاده کنید.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.