شفا مگ

طرز تهیه قهوه سبز برای لاغری

طرز تهیه قهوه سبز برای لاغری بسیار آسان است و با مصرف دمنوش قهوه سبز متابولیسم بدن به سرعت بالا رفته و باعث سوزانده شدن چربی های ذخیره شده در بدن می شود.

طرز تهیه قهوه سبز برای لاغری

قهوه سبز حاوی مقادیر قابل توجهی کتنجک (نوعی جلبک دریایی) است که سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی حیاتی بدن می باشد، این ماده به حفظ سطح مواد مغذی بدن کمک کرده، متابولیسم بدن را افزایش و چربی سوزی و کالری سوزی بدن را سرعت می بخشد

اگر از چاقی و اضافه وزن رنج می برید قهوه سبز مصرف کنید، این ماده مغذی مهارکننده قوی و موثر اشتها بوده و با کاهش میل به غذا باعث چربی سوزی بهتر و لاغری می شود.

توجه: اگر از قهوه سبز برای کاهش وزن استفاده می کنید لازم است در کنار آن، تغییراتی در سبک زندگی ایجاد کرده و ورزش منظم، خواب کافی، کاهش استرس و رژیم غذایی سالم را فراموش نکنید.

  1. طرز تهیه دمنوش
  2. قهوه سبز با برگ نعناع
  3. قهوه سبز با دارچین
  4. بهترین زمان مصرف
  5. نکات مهم مصرف

طرز تهیه دمنوش قهوه سبز جهت لاغری

ابتدا لوبیای قهوه سبز را به مدت ۲۴-۴۸ ساعت در آب بخیسانید، سپس آبکشی کرده و آن را روی اجاق قرار داده و بجوشانید. از روی حرارت بردارید و ۱۵ دقیقه بگذارید همانطور بماند تا دم بکشد. سپس حدود ۱ ساعت بگذارید تا خنک شود.

نوشیدنی قهوه سبز شما آماده است، آن را بچشید اگر غلظت بالایی دارد با کمی آب رقیق کنید و اگر دوست دارید شیرین باشد از عسل استفاده کنید.


بیشتر بخوانید: قهوه سبز چه خواصی دارد


قهوه سبز با برگ نعناع

برگ های نعناع را درون فنجان قهوه سبز بیاندازید. اجازه دهید برگ های نعناع ۵ دقیقه در قهوه بماند و سپس قهوه را بنوشید. برگ نعناع علاوه بر کاهش وزن، سموم را نیز از بدن دفع می کند.

قهوه سبز با دارچین

یک عدد چوب ۳ سانتی دارچین را به یک فنجان آب اضافه کرده و یک شب در آن بخیسانید. فردا صبح این آب را برای تهیه قهوه سبز استفاده کنید. دارچین، سطح قند خون را کنترل می کند؛ حساسیت به انسولین را بهبود می بخشد؛ کلسترول بد را کاهش می دهد و ویژگی ضد التهابی نیز دارد.

بهترین زمان مصرف قهوه برای لاغری

  • صبح، قبل یا بعد از ورزش.
  • صبح با صبحانه.
  • بعدازظهر، قبل از نهار.
  • عصر با میان وعده ای سالم.

نکات مهم مصرف قهوه سبز

  • برای کاهش سریعتر وزن می توانید نوشیدنی قهوه سبز را در ترکیب با دارچین و زنجبیل استفاده کنید
  • بقیه ی نوشیدنی را در یک ظرف شیشه ای به مدت ۲ تا ۳ روز در یخچال نگهداری کنید.
  • اگر برای کاهش وزن می خواهید از قهوه سبز استفاده کنید بهتر است آن را ۱۰ دقیقه قبل از غذا بخورید.
  • برای کاهش وزن سریعتر بهتر است قهوه سبز را بلافاصله پس از غذا نخورید، چون می تواند باعث مسمومیت غذایی شود.
  • دوز توصیه شده برای قهوه سبز ۴۰۰ میلی گرم و سه بار در روز است.
سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.