شفا مگ

دمنوش چای سبز و زنجبیل برای لاغری

دمنوش چای سبز و زنجبیل برای لاغری و کاهش وزن بسیار موثر است و مصرف این چای می تواند باعث کاهش اشتها، افزایش سیستم ایمنی و افزایش متابولیسم بدن می شود.

دمنوش چای سبز و زنجبیل برای لاغری

دمنوش چای سبز و زنجبیل باعث بهبود هضم، لاغری و کاهش وزن می شود و همچنین چای سبز و زنجبیل باعث افزایش سیستم ایمنی بدن و افزایش متابولیسم بدن می شود. دمنوش چای سبز و زنجبیل به علت بالا بردن سیستم ایمنی بدن می تواند برای درمان سرماخوردگی بسیار موثر است.

چای سبز دارای خواص زیادی برای سلامتی می باشد و به عنوان یک دمنوش موثر برای کاهش وزن نیز مورد استفاده قرار می گیرد. بر اساس تخقیقات چای سبز به دلیل داشتن کافئین، کاتچین و تیانین می تواند در کنتر وزن بسیار موثر باشد.

کافئین باعث افزایش سیستم ایمنی بدن می شود و سرعت متابولیسم بدن را افزایش می دهد که همین امر باعث کاهش وزن در فرد می شود. همچنین کاتچین به عنوان یک فلاونوئید آنتی اکسیدان شناخته می شود و می تواند باعث کاهش جذب چربی از روده می شود.

زنجبیل افزوده شده در این دمنوش می تواند به بهبود فرایند هضم کمک کند و همچنین به دلیل طبع سرد چای سبز با افزودن زنجبیل طبع دمنوش را متعادل می کند و برای معده بسیار مفید است. زنجبیل می تواند به بازگشت تعادل در بدن کمک کند و باعث می شود راحت تر وزن را کاهش دهید.

زمان مصرف چای سبز با زنجبیل

اگر می خواهید چای سبز و زنجبیل را برای کاهش وزن و لاغری مصرف کنید باید برای مصرف آن برنامه ای مشخص داشته باشیدو بهترین زمان مصرف چای سبز برای کاهش وزن حدود 2 ساعت پس از صرف غذا در وعده های غذایی است.

اگر برای افزایش سوخت وساز بدن قصد دارید چای سبز را به برنامه روزانه خود اضافه کنید، باید توجه داشته باشید نوشیدن 3 تا 4 لیوان چای سبز در طول روز می تواند به این موضوع کمک کند

خواص دمنوش چای سبز و زنجبیل

برگ های چای حاوی ترکیبات مفیدی است و یکی از این ترکیبات کافئین می باشد.کافئین یک محرک شناخته شده برای چربی سوزی و بهبود عملکرد در هنگام ورزش می باشد.

چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان می باشد و با نوشیدن یک فنجان چای سبز باعث افزایش میزان آنتی اکسیدان ها در جریان خون می شود.

ترکیبات موجوود در چای سبز باعث افزایش سطح هورمون هایی می شود که چربی را می توانند تجزیه کنند. این چربی ها بعد از تجزیه شدن وارد جریان خون می شوند و آن را به عنوان انرژی استفاده می کنند.

چربی سوزی هنگام ورزش

اگر به برچسب بیشتر مکمل های چربی سوز در دنیا نگاهی بیاندازید به احتمال زیاد چای سبز را به عنوان یک ماده اصلی تشکیل دهنده مشاهده خواهید کرد.این امر به این دلیل است که عصاره چای سبز با افزایش چربی سوزی بخصوص برای ورزشکاران در ارتباط است.

ورزشکارانی که عصاره چای سبز را قبل از ورزش مصرف کرده اند 17 درصد بیشتر از افرادی که چای سبز مصرف نکرده اند چربی سوزانده اند.
با توجه به مطالعات انجام شده کاتچین های چای سبز علاوه بر چربی سوزی در هنگام ورزش می توانند در زمان استراحت نیز چربی های بدن را بسوزانند.

بالا بردن متابولیسم بدن

بدن همیشه در حال سوزاندن کالری می باشد و حتی هنگام خوابیدن یا نشستن نیز میلیون ها سلول در حال کار کردن هستند و نیاز به انرژی دارند. با این حال با مصرف عصاره چای سبز می توانید کالری بیشتری حتی در حالت استراحت بسوزانید.

بر اساس مطالعات انجام شده، چای سبز می تواند سوخت و ساز بدن را تقویت کرده و به افراد کمک کند روزانه 4 درصد بیشتر کالری بسوزانند.

کاهش اشتها

یکی از خواص چای سبز کاهش اشتها در افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند می باشد.این امر از نظر تئوریک باعث می شودبدون هیچ تلاشی کالری کمتری داشته باشید.

در حال حاضر هیچ مدرکی وجود ندارد که چای سبز باعث شود مردم کالری کمتری مصرف کنند.برخی از مطالعات در مورد حیوانات نشان می دهد که ممکن است باعث کاهش جذب چربی از رژیم غذایی شود.

مقدار کافئین در چای سبز

مقدار متوسط کافئین در یک وعده 230 میلی لیتر چای سبز حدود 35 میلی گرم است.با این حال این می تواند کمی متفاوت باشد. مقدار واقعی می تواند بین 30 تا 50 میلی گرم در هر 8 وعده باشد.

از انجا که کافئین موجود در چای سبز به طور طبیعی تشکیل می شود میزان آن تا حد زیادی به انواع گیاه چای، شرایط رشد آن و نحوه فرآوری و دمیدن آن بستگی دارد.

به عنوان مثال میزان کافئین چای ساخته شده با برگهای مسن معمولا کافئین کمتری نسبت به چای ساخته شده با برگ های جوانتر چای دارد.

چای سبز حاوی کافئین کمتری نسبت به سایر نوشیدنی های کافئین دار مانند چای سیاه، قهوه، نوشابه و نوشیدنی های انرژی زا یافت می شود.

طرز تهیه دمنوش چای سبز و زنجبیل

برای تهیه این دمنوش مقداری زنجبیل تازه پوست کنده یا نصف قاشق چایخوری پودر زنجبیل و یک قاشق چای خوری چای سبز مورد نیاز است تا یک دمنوش لاغری عالی تهیه شود.

مواد لازم:

  • یک عدد زنجبیل تازه یا نصف قاشق چایخوری پودر زنجبیل
  • 1 قاشق چایخوری چای سبز
  • 1 لیموان آب جوش

طرز تهیه دمنوش

برای تهیه دمنوش چای سبز و زنجبیل ابتدا زنجبیل و چای سبز را داخل یک ظرف ریخته و یک لیوان آب جوش را به آن اضافه کنید. بعد از 3 الی 4 دقیقه دمنوش را از صافی عبور داده و دمنوشی صاف تهیه کنید و آن را میل کنید.

نکته ای که باید در نظر بگیرید این است که چای سبز نباید بیشتر از 4 دقیقه در آب جوش قرار بگیرد زیرا باعث تلخی دمنوش می شود.

سعی کنید این دمنوش را با شکر شیرین نکنید و برای شیرین کردن آن می توانید یک قاشق عسل به آن اضافه کنید. این دمنوش را روزی 1 تا 2 فنجان با معده خالی بنوشید.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.