شفا مگ

خواص کیوی برای سرماخوردگی

کیوی یک میوه خوشمزه با طبع سرد و تر که در 100 گرم این میوه حاوی 150% ویتامین C می باشد و برای درمان سرماخوردگی و تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است.کیوی را می تواند با پوست یا بدون پوست خورد، نکته مهم اینجاست که در پوست کیوی حاوی مقادیر زیادی ویتامین E می باشد.

خواص کیوی برای سرماخوردگی

کیوی میوه ای بسیار خوشمزه که سرشار از مواد های مغذی است که باعث بهبود سلامتی می شود. کیوی از جمله میوه هایی است که سرشار از ویتامین C می باشد و به عنوان یک میوه با ویتامین C بالا شناخته می شود. توصیه کارشناسان برای بهبود و تقویت سیستم ایمنی بدن این است که روزانه 100 گرم کیوی می تواند 150% ویتامین C بدن را تامین کند و باعث تقویت سیستم ایمنی می شود.

کیوی علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن برای هضم غذا، کنترل فشار خون، کنترل قند خون، ایجاد تعادل اسیدی بدن و بهبود عملکرد کلیه بسیار مناسب است و باعث افزایش آرامبخشی می شود.

کیوی با داشتن آکتینیدین می تواند در هضم پروتئین بسیار کمک کند و  همچنین دارای مقدار مناسبی از پتاسیم می باشد که می تواند به کاهش و کنترل فشار خون کمک زیادی کند. این میوه برای تمام افراد بسیار مناسب است و باعث می شود تعادل اسید بدن افراد برقرار شود. 

کیوی از جمله مواد غذایی قلیایی می باشد که می تواند سطح PH بدن را کنترل کند و برای افراد سیگاری بسیار مناسب است و مصرف روزانه کیوی برای این افراد توصیه می شود.

کیوی برای پوست بسیار مفید است زیرا حاوی ویتامین C و ویتامین E می باشد و سرشار از آنتی اکسیدان است که باعث تقویت و جوانسازی پوست می شود. مصرف روزانه کیوی باعث می شود سموم اضافی از بدن خارج شود و بدن را پاکسازی کند که همین امر برای پوست بسیار مفید است. همچنین به دلیل داشتن خواص ضد التهابی خود برای درمان آکنه و جوش های التهابی بسیار موثر است.

بر طبق تحقیقاتی که انجمن ریه در آمریکا انجام داده است یک فرد بالغ نزدیک به 20 هزار بار در روز تنفس می کند و کودکانی که در هفته 5 عدد کیوی می خورند دچار خس خس سینه کمتری می شود و تنگی نفس های شبانه را کاهش می دهد.

میوه سبزی که سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین C و E است می تواند به درمان و پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی و انفولانزا کمک زیادی کند.این میوه با افزایش تولید آنتی بادی ها و سلول های سفید در خون به از بین بردن عفونت بسیار کمک می کند.

بر اساس تحقیقات انجام شده بر روی کیوی ، مصرف کیوی باعث کاهش شدت و مدت علائم عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی می شود. این کارشاناسان مطالعه هایی بر روی تعدادی از افراد مسن انجام دادند. تعادی افراد مسن را به صورت تصادفی به دو گروه تقسیم کردند و به مدت یک ماه به یکی از گروه ها دو عدد موز و گروه دیگر 4 عدد کیوی در روز دادند. هدف از این تحقیق بر ای نبود که تاثیر موز و کیوی بر روی کاهش شدت علائم عفونت های تنفسی فوقانی مانند سرماخوردگی بود.

در این آزمایش به این نتیجه رسیدند، افرادی که روزانه کیوی مصرف می کردند در زمان ابتلا به سرماخوردگی و گلودرد پس از یک تا دو روز بهبودی پیدا کردند.

روش مصرف کیوی

کیوی دارای پوست قهوه ای رنگ است و میوه داخل آن سبز می باشد که خواص زیادی برای انسان دارد. کیوی را می توانید پوست کنده و خورد کرده و در ماست بریزید و میل کنید و یا می تواندی در سالاد خود اضافه کنید یا به تنهایی آن را مصرف کنید.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.