شفا مگ

خواص تربچه برای لاغری

تربچه یک سبزی ریشه ای با برگ های سبز پهن و کرک دار است که برای لاغری، کاهش وزن و درمان بسیاری از بیماری ها مفید می باشد و سرشار از مواد مغذی زیادی است.

خواص تربچه برای لاغری

تربچه یکی از پرطرفدار ترین سبزیجاتی است که برای کاهش وزن و لاغری بسیار موثر است و همینطور برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می شود. این سبزی ریشه ای قرمز رنگی دارد و دارای برگ های کرک دار می باشد و از آن برای درمان مشکلات کبد، کیسه صفرا و یرقان مورد استفاده قرار می گیرد.

قطعا این سوال برای کسانی که می خواهند کاهش وزن بدهند و به لاغری فکر می کنند پیش خواهد آمد که آیا تربچه می تواند با قرار گرفتن در رژیم غذایی به کاهش وزن کمک کند؟

جواب این سوال مثبت است، زیرا کالری های موجود در یک عدد تربچه فقط 1 کالری دارد و هیچ چربی و کربوهیدراتی ندارد. علاوه بر اینها تربچه سرشار از ویتامین C می باشد و یکی از موثرترین ویتامین ها برای چربی سوزی می باشد.

تربچه سرشار از فیبر غذایی است و به علت بالا بودن فیبر آن به سرعت معده را پر می کند و احساس سیری می دهد و بدون اینکه کالری به بدن بدهد باعث سیری می شود.این سبزی برای افرادی که می خواهند کاهش وزن بدهند بسیار مفید است.

تربچه می تواند بدن را هیدراته کند که علاوه بر پوست به لاغری نیز کمک زیادی می کند و می تواند آب بدن را تامین کند و انرژی زیادی به افراد بدهد و در خلق و خوی تاثیر زیادی بگذارد.


بیشتر بخوانید : میوه ها و خوراکی های چربی سوز


تربچه دارای مقدار زیادی پتاسیم، اسید فولیک و مس است و علاوه بر ریشه تربچه، برگ آن دارای خواص زیادی می باشد و به مقدار زیادی ویتامین C در برگ تربچه وجود دارد.

حدود نصف فنجان تربچه در روز تقریبا 15 درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین سی را تامین می کند. تربچه نه تنها تقویت کننده سیستم ایمنی است بلکه به تنظیم سوخت و ساز بدن بسیار کمک می کند، بلکه سوخت و ساز بدن را نیز تنظیم کرده و باعث چربی سوزی نیز می شود و باعث دریافت انرژی بدن از راه سوزاندن چربی ها می شود.

تربچه برای سم زدایی بدن بسیار مناسب است و کبد و خون را تصفیه می کند.همچنین این سبزی می تواند جریان صفرا و اسیدها، آنزیم های کبدی را تنظیم می کند و باعث پیشگیری از زخم ها و عفونت های کبدی و صفراوی می شود.

خواص درمانی تربچه شامل:

  • ضد سرطان
  • درمان اختلالات کبدی
  • سنگ کلیه
  • درمان نقرس و روماتیسم
  • بهبود سیستم گوارشی
  • یرقان

تربچه باعث بهبود دستگاه گوارش می شود زیرا سرشار از سلولز و فیبر است و کمکتان می کند سیستم گوارشتان جریان خوبی داشته باشد. نصف فنجان تربچه حاوی یک گرم فیبر است. فیبر به کنترل سطح قند خون نیز کمک می کند.علاوه بر این، ترب ها باعث تحریک ترشح صفرا می شوند، صفرا یک عامل مؤثر برای هضم خوب است و به سلامت کبد و کیسه ی صفرا کمک می کند.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.