شفا مگ

کدو سبز: خواص کدو سبز برای لاغری و تناسب اندام

کدو سبز یک مواد غذایی کم کالری و فیبر بالا است که از خواص آن می توان برای لاغری و کاهش وزن،کاهش التهاب، بیماری ام اس، سیستم گوارشی، درمان آسم استفاده کرد.

خواص کدو سبز برای لاغری

کدو سبز برای افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند بسیار مفید است، زیرا با داشتن کالری پایین و فیبر بالا می توانند از آن برای لاغری و تناسب اندام در رژیم های غذایی خود استفاده کنند. طبع کدو سبز سرد و خنک است و می تواند بدن را قلیایی کند و مانع از اسیدی شدن بدن شود.

کدو سبز دارای کالری پایینی می باشد که به طور متوسط در هر 100 گرم تنها 17 کالری و دارای 1.5 گرم فیبر است که می تواند گزینه مناسبی برای کاهش وزن باشد. در این مقدار کدو سبز مقدار 3.6 گرم کربوهیدرات و حدود 11 میلی گرم ویتامین سی می باشد.همچنین کدو سبز دارای آب فراوانی است که برای افرادی که رژیم غذایی دارند بسیار مناسب است.کدو دارای ویتامین B1 و B6 می باشد که می تواند این ویتامین های بدن را تامین کند.

کدو سبز علاوه بر خواص آن برای لاغری دارای خواص درمانی نیز می باشد که می توان با مصرف آن از بروز برخی بیماری ها جلوگیری کرد.کدو سبز به دلیل داشتن ویتامین C یک ضد التهاب می باشد و برای درمان آسم بسیار مفید است. همچنین برای درمان اسکوربوت که یک بیماری کمبود ویتامین سی است بسیار موثر است.

این ماده غذایی به دلیل داشتن ویتامین سی و لودئین می تواند برای چشم بسیار مفید باشد.اگر کدو سبز را در رژیم غذایی خود قرار دهید دیگر مبتلا به بیماری ام اس نخواهید شد.

اگر به زخم روده یا مثانه دچار شدید کدو سبز می تواند یک گزینه درمانی مناسبی باشد و همچنین از پوست خشک آن برای خونریزی معده بسیار مفید است.

بهترین روش مصرف کدو سبز در سالاد می باشد که می توانید آن را به تکه های کوچک مانند خیار در آورده و به همراه خیار و گوجه و کاهو سالاد خوشمزه تهیه کرده و نوش جان کنید.

اگر می خواهید از کدو سبز به عنوان یک معجون لاغری استفاده کنید می توانید یک عدد کدو سبز و 2 عدد خیار و یک عدد سیب سبز را با هم مخلوط کرده و آب آن را گرفته و نوش جان کنید. این معجون باعث افزایش میزان سوخت و ساز بدن می شود.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.