شفا مگ

طرز استفاده روغن آووکادو برای مو

طرز استفاده روغن آووکادو برای مو با توجه به شرایط مو متفاوت است که می توانید از خواص روغن آووکادو برای تقویت، رشد مو و درمان شوره سر استفاده کنید.روغن آووکادو یک مواد غذایی بسیار مفیدی است که خواص زیادی برای سلامتی، پوست و مو دارد. این مواد غذایی فواید زیادی برای زیبایی دارد. روغن آووکادو را می توانید روی موهای خود بمالید و از نتایج آن بهرمند شوید.

روغن آووکادو برای تقویت مو
  1. روغن آووکادو برای موهای صاف
  2. روغن آووکادو برای شوره سر
  3. روغن آووکادو برای رشد مو
  4. سایر روش های استفاده از روغن آووکادو
  5. خواص روغن آووکادو برای مو
  6. هشدارهای استفاده
  7. سوالات رایج درباره روغن آووکادو برای مو

روغن آووکادو سرشار از چربی های اشباع نشده است که می تواند باعث رطوبت رسانی به مو شوند. از آنجا که تورم و خشک شدن مکرر مو می تواند به مو اسیب برساند، روغن آووکادو روش خوبی برای محافظت از مو و به حداقل رساندن شکستگی آن است. ناگفته نماند، روغن آووکادو حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان های فراوانی است که بسیاری معتقدند که برای مو بسیار مفید است.روغن آووکادو می تواند باعث پیشگیری از شکستن مو و موخوره شود و همچنین به باز کردن گره مو، محافظت از مو در برابر آسیب و درمان شوره کمک می کند.

توجه داشته باشید که حتما قبل از استفاده از روغن آووکادو روی پوست سر و مو تست پچ را انجام دهید تا مطمئن شوید به این روغن حساسیت ندارید. و در صورت حساسیت نباید از این روغن استفاده کنید.

طرز استفاده از روغن آووکادو برای موهای صاف

برای اینکه از خواص روغن آووکادو بر روی موهای خود بهرمند شوید نیاز به مقداری روغن آووکادو دارید و باید به طور هفتگی روی پوست سر ماساژ دهید.

مقدار کمی روغن آووکادو را در ظرفی بریزید و آن را درون ماکروویو بریزید و آن را به مدت 30 ثانیه گرم کنید. مقدار مشخصی برای استفاده از آووکادو وجود ندارد و به ضخامت مو، خشک بودن بستگی دارد. بهتر است برای شروع با مقدار کم شروع کرده و سپس در صورت لزوم مقدار بیشتری روغن به موهای خود بزنید. اگر مقدار زیادی روغن به موهای خود بزنید شستن آن بیشتر طول می کشد.

برای دسترسی بهتر به پوست سر ، موهای خود را تقسیم کنید. سپس انگشتان خود را به روغن آغشته کرده و مقدار کمی از آن را در پایه موهای خود بمالید. این روند را در اطراف سر خود تکرار کنید. اگر موهای بلند یا ضخیمی دارید ممکن است زمان زیادی برای این کار از شما بگیرد. اما نتایج ارزش آن را دارد.

با استفاده از نک انگشتان روغن را به پوست خود ماساژ دهید . از حرکات دایره ای کوچک و فشار ملایم استفاده کنید. این احساس باید مانند ماساژ آرام بخش باشد. سپس بگذارید برای چند دقیقه روی موهای شما بماند و سپس آن را بشویید. این کار را هفتگی تکرار کنید و آماده لذت بردن از موهای زیبا و سالم خود شوید.

طرز استفاده از روغن آووکادو برای درمان شوره سر

از شامپوهای شوینده گرفته تا درمان های رنگی و حتی آب و هوا می توانند باعث ایجاد شوره سر شوند. محتوای چربی، آنتی اکسیدان و خاصیت ضد التهابی موجود در روغن آووکادو باعث تغذیه پوست سر و خشک می شود و باعث کاهش پوسته پوسته شدن مو می شود.

برای استفاده از روغن اووکادو برای شوره سر 1 قاشق غذا خوری روغن آووکادو را به یک قاشق غذاخوری ماست ساده مخلوط کنید و آن را به آرامی روی پوست سر خود ماساژ دهید تا گردش خون و جذب افزایش یابد. سپس بگذارید 15 تا 20 دقیقه روی موی شما بماند و سپس موهای خود را کاملا بشویید.

طرز استفاده از روغن آووکادو برای رشد مو

برای رشد سریع مو از روغن آووکادو می توانید استفاده کنید. برای استفاده از این روغن مقداری روغن حامل مانند روغن نعناع، اسطوخودوس، اکالیپتوس و رزماری استفاده کنید. روغن آووکادو به ترمیم پوست و جلوگیری اسیب فولیکول ها برای موهای ضخم و بلند کمک می کند.

برای تهیه این ماسک مقدار 5 الی 15 قطره روغن حامل را در 2 قاشق غذاخوری روغن آووکادو قرار دهید و سپس روغن را با نوک انگشتان در پوست سر خود ماساژ دهید و پس از 20 دقیقه موهای خود را بشویید. این کار کمک می کند تا خون به سر شما جریان یابد. این کار را هفته ای یک بار انجام دهید.

سایر روش های استفاده از روغن آووکادو برای مو

ماساژ پوستی

برای درمان شوره سر به طور منظم پوست سر خود را با روغن آووکادو ماساژ دهید. مقداری از روغن را گرم کنید و پس از جدا کردن موها، روغن را با استفاده از حرکات کوچک و دایره ای روی پوست سر خود ماساژ دهید. برای مدت کوتاهی برای جذب بیشتر روغن روی پوست سر صبر کنید و سپس با شامپوی همیشگی خود سرتان را شست و شو دهید.

ماسک مو

آووکادو و روغن آن می تواند موها را براق کرده و به سلامت و درخشندگی مو کمک کند. یک آووکادو را پوست کنده و نصف آن را در یک کاسه له کنید. یک قاشق غذاخوری عسل و یک زرده تخم مرغ به آن اضافه کنید و پس از مخلوط کردن آن را روی موهای تمیز و نم دار برای ۳۰ دقیقه بگذارید، سپس موها را به طور کامل شسته و خشک کنید. از این روش درمانی هر دو هفته یک بار استفاده کنید.

نرم کننده

شست و شوی موها با شامپو می تواند موها را خشک کند. استفاده از روغن آووکادو به ویژه در افرادی با موهای خشک و آسیب دیده به عنوان یک نرم کننده قوی می تواند بسیار مفید واقع شود. پس از شست و شوی موها با شامپو کمی روغن آووکادو را با انگشتان خود از ریشه موها به سمت نوک موها ماساژ داده و این عمل را چندین بار تکرار کنید. پس از مدت کوتاهی موها را با آب گرم شست و شو دهید.


بیشتر بخوانید: 7 ماسک آووکادو برای تقویت و نرم کردن مو


خواص روغن آووکادو برای مو

روغن آووکادو برای مو بسیار مفید است و از شکستن مو جلوگیری می کند. روغن آووکادو حاوی ویتامین ها ، مواد معدنی و آنتی اکسیدان هایی است که به اعتقاد برخی می تواند موها را در سلامت کامل حفظ کند.


روغن آووکادو برای کاهش شوره سر

پوست مرطوب می تواند موها را سالم تر نگه دارد. اگر پوست خشک یا پوسته پوسته باشد می توانید از روغن آووکادو برای پوست سر خود استفاده کنید. روغن آووکادو را روی پوست سر استفاده می شود و نیز می تواند به کاهش شوره سر کمک کند. مرطوب کردن پوست با استفاده از روغن می تواند از خشک شدن و پوسته پوسته شدن آن جلوگیری کند.

گاهی موها به دلایل مختلفی خشک و شکننده می شوند که پوساندن آنها با یک لایه نازک از روغن آووکادو، آنها را انعطاف پذیرتر کرده و از شکستن موها به هنگام شانه زدن یا بستن آنها جلوگیری می کند. با توجه به این که روغن آووکادو نمی تواند موهای شکسته را درمان کند اما با چرب کردن رته های مو می تواند از شکستن آنها جلوگیری کند.

محافظت از مو در برابر آسیب ها

مو را می توان با روغن آووکادو از آسیب های محیطی از جمله آلودگی، نور خورشید، آب دریا و کلر محافظت کرد.قبل از شنا کردن در دریا یا آفتاب گرفتن، موهای خود را با لایه ای نازک از روغن آووکادو بپوشانید.

تقویت رشد مو

روغن آووکادو می تواند موهای شما را تقویت کند و ویتامین های مورد نیاز مو مانند بیوتین که زیر ساخت اصلی کراتین است را بهبود می بخشد. روغن آووکادو به ضخیم شدن و تحریک رشد مو کمک زیادی می کند. این ویتامین همچنین حاوی ویتامین E است که به عنوان ویتامین زیبایی شناخته می شود و به ترمیم موهای اسیب دیده و کاهش خشکی کمک می کند.

هشدارهای استفاده از روغن آووکادو

قبل از استفاده از روغن آووکادو مقدار کمی از آن را روی پوست خود تست کنید تا مطمئن شوید که واکنش آلرژی به این روغن را ندارید. اگر دچار قرمزی، تاول، یا تحریک پوستی شدید نباید از این روغن استفاده کنید. افرادی که به لاتکس حساسیت دارند ممکن است به آووکادو هم حساسیت داشته باشند.

سوالات رایج درباره روغن آووکادو برای مو

مدت زمان استفاده از روغن آووکادو برای مو

سعی کنید روغن آووکادو را به مدت 15 تا 20 دقیقه روی موهای خود بگذارید تا زمان کافی برای غوطه ور شدن در فولیکول های مو داشته باشید. اگر این کا را مرتبا تکرار کنید، ممکن است به زمان کمتری نیاز داشته باشید، اما موهای همه متفاوت است.

آیا روغن آووکادو رشد مو را تحریک می کند

روغن آووکادو حاوی ویتامین D است که برای تولید فولیکول های موی جدید بسیار مهم است. از روغن آووکادو روی پوست سر و سرتاسر موهایتان برای حفظ و تقویت رشد مو استفاده کنید

آیا آووکادو برای موهای خشک مفید است؟

آووکادو بسیار مرطوب کننده و مغذی است زیرا حاوی روغن های طبیعی و اسیدهای چرب چند غیر اشباع و تک غیر اشباع است. در حالی که این روغن آووکادو می تواند برای همه انواع موها، به ویژه برای موهای خشک و کم آب مفید باشد

آیا آووکادو برای ریزش مو مفید است؟

آووکادو حاوی ویتامین های B و E است که برای محافظت و تقویت مو در سطح سلولی عمل می کند. ویتامین B به رشد موهای جدید کمک می کند و ویتامین E از پوست سر شما محافظت می کند و از خشکی آن جلوگیری می کند که این می تواند به جلوگیری از ریزش مو نیز کمک کند

آیا روغن آووکادو برای موهای سیاه مفید است؟

موهای مشکی مستعد خشکی هستند ، بنابراین تامین رطوبت کافی مو بسیار مهم است. روغن آووکادو برای استفاده به عنوان یک مرطوب کننده نافذ برای موهای شما ایده آل است.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.