شفا مگ

علائم اولیه انفولانزا در بزرگسالان و کودکان

علائم آنفولانزا در بزرگسالان و کودکان مشابه هم می باشند که شایعترین نشانه های اولیه انفولانزا گلودرد، آبریزش بینی، بدن درد،خستگی، تب، و سرفه میباشد.

علائم اولیه انفولانزا

بیماری انفولانزا به راحتی از یک شخص به شخص دیگر انتقال می یابد و این بیماری در کودکان کم سن و افراد مسن تر، زنان باردار و افرادی که دارای برخی مشکلات بهداشتی مانند آسم یا مشکلات ریوی هستند جدی تر می باشد.

علائم اولیه انفولانزا در بزرگسالان و کودکان کمی متفاوت می باشد و بیشتر علائم آنها شبیه به هم هستند که شایعترین علائمم انفولانزا خستگی، بی حالی و بدن درد است.گلودرد، تب و سرفه نیز از علائم اصلی انفولانزا می باشد که در بزرگسالان و کودکان مشابه است. در ادامه این مطلب به علائم اولیه انفولانزا در بزرگسالان و کودکان می پردازیم.

علائم اولیه انفولانزا در بزرگسالان

با تشخیص اولیه انفولانزا می توان از شیوع گسترده این ویروس جلوگیری کرد و می تواند در درمان زود به هنگام این بیماری کمک زیادی کند.علائم معمولا بیش از 2 تا 5 روز بهبود می یابند و در برخی از افراد ممکن است عوارضی مانند ذات الریه را به همراه داشته باشد. ذات الریه یک عفونت جدی درریه می باشد و بیشتر در بیماران بالای 65 سال رخ می دهد.

این علائم شامل موارد زیر می باشد:

  • خستگی
  • بدن درد
  • تب و لرز
  • سرفه
  • گلو درد
  • سردرد
  • مشکلات دستگاه گوارش مانند اسهال

خستگی شدید

یکی از علائم شایع در انفولانزا خستگی شدید است که در اوایل بیماری رخ می دهد که نتیجه آن بی حالی و ضعف شدید بدنی است و قبل از علائم دیگر ظاهر می شود. لازم به ذکر است که خستگی می تواند از علائم سرماخوردگی نیز باشد، اما خستگی و ضعف در انفولانزا بیشتر از سرماخوردگی است.

قطعا خستگی و ضعف بدنی می تواند در فعالیت های روزانه بیمار اختلال ایجاد کند و بهترین کار این است که فعالیت ها را محدود کرده و به بدن استراحت بدهید.با استراحت سیستم ایمنی بدن بالا رفته و بهتر می تواند با ویروس مبارزه کند.

بدن درد شدید

بدن درد یکی از علائم شایع انفولانزا می باشد و افرادی که به ویروس انفولانزا مبتلا هستند درد بدنی را بیشتر در ناحیه سر، کمر و پا احساس می کنند.

اگر احساس بدن درد و احساس ضعف و خستگی داشتید می تواند از علائم اولیه انفلوانزا باشد.برای کاهش بدن درد و سر درد می توانید از داروهای بدون نسخه مانند استامینوفن استفاده کنید.

تب و لرز

لرز کردن به همراه بدن درد می تواند یکی از علائم انفولانزا باشد، حتی لرز می تواند قبل از ایجاد تب رخ دهد. برای از بین بردن لرز می توانید یک پتو به دور بیمار بپیچید تا درجه حرارت بدن آن افزایش یابد و لرز را کاهش دهد.

تب یکی دیگر از علائم انفولانزا می باشد که نشان می دهد بدن در حال مبارزه با عفونت ناشی از ویروس انفلوانزا می باشد.درجه تب مربوط به انفولانزا به طور معمول 38 درجه یا بالاتر می باشد. البته این نکته را باید بدانید که همه افراد در زمان ابتلا به انفولانزا تب نمی کنند. استامینوفن یک داروی بدون نسخه می باشد که برای کاهش تب بسیار مفید است.

مشکلات گوارشی

برخی از مواقع ویروس انفولانزا باعث اسهال، استفراع، تهوع، درد معده یا استفراغ می شود که از علائم کم آب شدن بدن است و بهترین راه برای جلوگیری از کم آبی مصرف آب زیاد، آبمیوه و حتی چای بدون کافئین می باشد.

سرفه کردن

سرفه های مکرر می تواند علائم هشدار دهنده برای انفولانزا باشد. ویروس انفولانزا می توان باعث خس خس سینه و تنگی قفسه سینه شود و نتیجه آن سرفه های مکرر می باشد.

اگر مشکلاتی همچون آسم و یا مشکلات دیگر تنفسی دارید در صورت ابتلا به انفولانزا ممکن است باعث ایجاد نفس تنگی در فرد شود و بهترین راه مراجعه به پزشک است تا از عوارض بعد آن جلوگیری کرد.

گلو درد

سرفه های ناشی از انفولانزا می تواند به سرعت منجر به گلودرد شود، البته در برخی مواقع این ویروس می تواند بدون سرفه کردن نیز باعث تورم در گلو شوند.

در مراحل اولیه انفولانزا ، گلو خراشیده و تحریک می شود و در هنگام بلع غذا یا نوشیدنی احساس عجیبی کنید. برای آرام کردن گلو 1 قاشق غذا خوری نمک را در آب حل کرده و غرغره کنید.

علائم اولیه انفولانزا در کودکان علائمی مشابه با علائم انفولانزا در بزرگسالان را دارد که در بالا ذکر شد.اما ممکن است کودک علائم های دیگری نیز تجربه کند که نیاز به مراقبت پزشکی دارد.در کودکان به راحتی می توانید سرماخوردگی یا انفلوانزا را تشخیص دهید. این علائم شامل موارد زیر است:

  • بی اشتهایی
  • مشکل در ادرار
  • تب با بثورات
  • گریه بدون اشک
سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.