شفا مگ

خواص و طرز تهیه دمنوش علف لیمو

دمنوش علف لیمو با طبعی سرد به عنوان یک گیاه دارویی برای لاغری، تسکین درد، کاهش وزن، سرماخوردگی، آنفولانزا، کاهش درد قاعدگی، کم خونی و بی خوابی می باشد.

دمنوش علف لیمو

علف لیمو چیست؟ علف لیمو یا لمون گراس یک گیاه دارویی است که برای درمان بسیاری از بیماری ها موثر است و می تواند با رادیکال های آزاد مبارزه کند.

علف لیمو یک گیاه استوایی است که دارای روغن آروماتیک می باشد و حاوی ترکیبات ضد التهابی می باشد. این گیاه می تواند عامل بسیاری از بیماری های پوستی و بیماری های قلبی که منشا آن التهاب باشد را کنترل کند.

خواص دمنوش علف لیمو بسیار زیاد است و یک گزینه بسیار مناسب برای کاهش وزن و لاغری است. این دمنوش می تواند باعث کاهش کلسترول خون شود.

دمنوش علف لیمو یک درمانگر بی خوابی و کم خونی می باشد و برای لاغری، کاهش کلسترول، درمان افسردگی، تسکین درد، سرماخوردگی و آنفولانزا بسیار مفید است.

خواص دمنوش علف لیمو

دمنوش علف لیمو کالری بسیار کمی دارد و می تواند برای کاهش اشتها و لاغری بسیار موثر باشد و همچنین می تواند باعث کاهش اضطراب نیز شود.

دمنوش علف لیمو برای عفونت

علف لیمو یک معجزه گر برای پیشگیری از عفونت در بدن است و مخصوصا برای آن دسته از افرادی که دچار ضعف ایمنی بدن هستند بسیار موثر است و باعث می شود کمتر دچار عفونت قارچی بشوند.

دمنوش علف لیمو برای بهداشت دهان

دمنوش علف لیمو دارای خاصیت ضد میکروبی می باشد و باعث درمان عفونت ها و آفت های دهانی نیز می شود. این دمنوش عجیب در بسیاری از کشورها برای بهبود سلامت دندان و تمیز کردن دهان از آن استفاده می کنند.

دمنوش علف لیمو برای کاهش درد

مصرف دمنوش علف لیمو باعث کاهش درد می شود و گردش خون را بهبود می بخشد و همچنین کاهش علائم اسپاسم، گرفتگی عضلانی، رگ به رگ شدن و کمر درد کمک می کند. این دمنوش برای تسکین دردهای ناشی از جراحت های ورزشی مانند در رفتگی و جراحت های داخلی و کبودی مفید است.

دمنوش علف لیمو برای معده

مصرف روزانه یک فنجان دمنوش علف لیمو برای معده و ناراحتی های معده از جمله نفخ و مشکلات گوارشی بسیار مفید می باشد و می تواند هضم و عملکرد روده را بهبود بخشد.

دمنوش علف لیمو برای درد قاعدگی

درد های پیش قاعدگی یکی از دردهای ناراحت کننده زنان می باشد و می توان با برخی از داروها و گیاهان دارویی آن دردها را کاهش داد. دمنوش علف لیمو یکی از داروهای گیاهی می باشد که باعث تسکین درد و ناراحتی و گر گرفتگی در دوران قاعدگی می شود.

طرز تهیه دمنوش علف لیمو

برای تهیه دمنوش علف لیمو ابتدا یک فنجان آب را بجوشانید و سپس مقداری علف لیمو را در آنب بریزید و حدود 5 دقیقه بگذارید دم بکشد. سپس این دمنوش را از صافی رد کرده و میل نمایید، این دمنوش را روزی یک فنجان مصرف کنید.

عوارض مصرف دمنوش علف لیمو

علف لیمو می تواند در برخی از افراد ایجاد عوارض جانبی کند که این عوارض ممکن است خفیف باشد و طی چند ساعت تا چند روز از بین برود.

علف لیمو ممکن است در برخی از افراد واکنش الرژیک مانند خارش، تنگی نفس، ضربان قلب سریع دارد که در صورت مشاهده هر یک از این علائم سریعا به پزشک مراجعه کنید.عوارض جانبی شایع علف لیمو سرگیجه، افزایش گرسنگی، خشکی دهان، افزایش ادرار، خستگی و حساسیت به این گیاه می باشد.

منع مصرف دمنوش علف لیمو

  • دمنوش علف لیمو برای زنان باردار و شیرده منع مصرف دارد و نباید مصرف کنند.
  • کسانی که داروهای خاص مصرف می کنند نباید قبل از مشورت با پزشک از این دارو استفاده کنند.
  • افرادی که ضربان قلب پایینی دارند نباید از این دارو استفاده کنند
  • اگر سطح پتاسیم کمی دارید نباید از این داروی گیاهی استفاده کنید.
سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.