شفا مگ

آشنایی با خواص و فواید سنبل الطیب

سنبل الطیب یک گیاه وحشی است که طعم تلخ و طبع گرم و خشک دارد و دارای خواص آرامبخشی و ضد درد دارد که برای درمان بی خوابی ، درد قاعدگی، درد زانو مفید است.

خواص سنبل الطیب

سنبل الطیب یا علف گربه یک گیاه دارویی مفید برای بدن می باشد که به صورت وحشی در جنگل های کم درخت و گودال ها پیدا می شود و ریشه آن جنبه دارویی دارد.

طعم سنبل الطیب تلخ است ولی بوی بسیار مطبوع و دلپذیری دارد.طبع سنبل الطیب گرم و خشک است.این گیاه گونه های مختلفی دارد و برخی از آنها جنبه دارویی دارد که در قسمت های شمال آسیا رشد می کند و ریشه آن خاکستری مایل به زرد است

سنبل الطیب دارای خواص آرامبخشی و ضد درد می باشد و می تواند به عنوان یک درمان کننده اختلالات روانی نیز مورد استفاده قرار گیرد. سنبل الطیب برای درمان بی خوابی استرس، رفع علائم قاعدگی و یائسگی، تسکین درد زانو بسیار مفید است. در ادامه با خواص سنبل الطیب بیشتر آشنا شوید.

خواص سنبل الطیب برای بی خوابی

سنبل الطیب یک گیاه آرامبخش است که می تواند به رفع بی خوابی کمک زیادی کند و خواص رفع بی خوابی این گیاه به علت وجود اسید ایزووالریک و والریک می باشد که برای درمان بی خوابی کمک زیادی می کند.

برای دریافت خواص درمانی برای بی خوابی مقدار 2 تا 3 گرم ریشه خشک سنبل الطیب را در یک فنجان آب بریزید و بگذارید دم بکشد. سپس می توانید به همراه کمی عسل 2 ساعت قبل از خواب میل کنید.

خواص سنبل الطیب برای اضطراب

سنبل الطیب یک داروی آرامبخش طبیعی است که باعث کاهش اضطراب و استرس می شود و می تواند اعصاب را تسکین داده و تا حد زیادی اضطراب را کاهش دهد.

برای بهرمند شدن از خواص سنبل الطیب برای درمان اضطراب روزانه 120 میلی گرم سنبل الطیب را سه یا چهار بار در روز به صورت دمنوش میل کنید.

خواص سنبل الطیب برای درد قاعدگی

ریشه سنبل الطیب به دلیل خواص ضد اسپاسمی و آرامبخشی که دارد می تواند علائم پیش از قاعدگی را کاهش دهد و مصرف 255 میلی گرم سنبل اطیب 3 بار در روز می تواند به درمان درد قاعدگی کمک زیادی کند.

خواص سنبل الطیب برای سردرد و میگرن

سنبل الطیب به دلیل خواص ضد اسپاسم خود برای درمان سردرد و میگرن استفاده می شود و برای درمان سردرد و میگرن در زمان بروز یک فنجان دمنوش سنبل الطیب بنوشید.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.