شفا مگ

خواص کدو تنبل برای مو و پوست

کدو تنبل سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است و به همین دلیل دارای خواص زیادی برای مو و پوست صورت می باشد و باعث ترمیم موهای آسیب دیده و ریزش مو می شود.

خواص کدو تنبل برای مو و پوست

کدو تنبل دارای مقادیر زیادی مواد معدنی و ویتامین می باشد و برای بدن، بخصوص برای مو و پوست خواص زیادی دارد.سلامت مو نیازمند دریافت ویتامین و مواد معدنی می باشد که این مواد مغذی را می توانید از کدو تنبل دریافت کنید.

کدو تنبل به دلیل ارزش غذایی زیادی که دارد می تواند برای مو و پوست بسیار مفید باشد. همچنین از سرشار از ویتامین های ای ، سی و آ می باشد. کدو تنبل منبع بسیار خوبی از فلاونوئیدها و آنتی اکسیدان هایی مانند زانتین، کاروتن و لوتین است.

کدو تنبل دارای منبع خوبی از ویتامین ها مانند فولات ، نیاسین، پیریدوکسین، تیامین می باشد و همچنین سرشار از آهن، مس، پتاسیم، کلسیم و فسفر می باشد.

کدو تنبل دارای مقدار بالایی ویتامین آ و پتاسیم دارد که می تواند برای مو و درمان ریزش مو بسیار مفید باشد و می تواند موهای خشک و آسیب دیده را به خوبی ترمیم کند.کدو تنبل دو برابر نیاز روزانه ویتامین آ دارد و می تواند برای بدن بسیار مفید باشد.

کدو تنبل دارای بسیاری از مواد مغذی متراکم است به این معنی که سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است.در ادامه با خواص کدو تنبل آشنا می شوید.

خواص کدو تنبل برای پوست

کدو تنبل برای تمام پوست ها بخصوص پوست آسیب دیده یا حساس مفید است. اگر پوست چرب دارید می توانید با مخلوط کردن 1 قاشق غذا خوری پوره کدو تنبل و 1 قاشق چایخوری سرکه سیب یک ماسک مناسب برای پوست خود تهیه کنید.

سپس این ماسک را روی صورت خود بمالید و حداکثر 30 دقیقه صبر کنید و سپس با اب ولرم بشویید و یک بار هم با آب سرد صورت خود را بشویید. این ماسک باعث مرطوب کردن پوست های چرب می شود.

کدو تنبل منبع خوبی از ویتامین C است که یک آنتی اکسیدان قدرتمند است و همچنین حاوی بتاکاروتن است که به برطرف کردن آسیب UV و بهبود بافت پوست کمک زیادی می کند.کدو تنبل می تواند به تولید کلاژن کمک زیادی کند و در نتیجه باعث بهبود رنگ و کشش پوست می شود.

درمان لکه های تیره پوست: اگر لکه های تیره روی پوست خود دارید می توانید از ماسک کدو تنبل برای رفع آن اقدام نمایید. برای تهیه این ماسک 1 قاشق غذا خوری پوره کدو تنبل را با 1 قاشق چای خوری عسل، 1 قاشق چایخوری آبلیمو و 1 قاشق چایخوری روغن ویتامین E مخلوط کنید.سپس آن را روی صورت خود بمالید سپس 20 دقیقه صبر کنید و سپس آن را با آب ولرم بشویید.

درمان آکنه: کدو تنبل منبع خوبی از ویتامین های B مانند نیاسین ، ریبوفلاوین ، B6 و فولات است. نیاسین گردش خون را بهبود می بخشد و از این رو در درمان آکنه مفید است. و فولات به افزایش گردش خون کمک می کند ، که گردش خون و نوسازی سلول را بهبود می بخشد.


مطلب مرتبط: بهترین روغن برای رشد و تقویت مو


خواص کدو تنبل برای مو

کدو تنبل علاوه بر فواید آن برای مراقبت از پوست، به دلیل داشتن ارزش غذایی بالا دارای مزایای زیادی برای مو می باشد. همانطور که می دانیم فولیکول های مو برای رشد و سلامت نیازمند مواد مغذی کافی هستند. کدو تنبل می تواند به روش های زیر برای مو مفید باشد.

تقویت رشد مو

کدو تنبل منبع غنی از مواد معدنی از جمله پتاسیم و روی است. پتاسیم به سلامت مو و بهبود رشد مو کمک زیادی می کند. روی موجود در کدو تنبل می تواند به حفظ کلاژن کمک زیادی کند و نقش مهمی در تقویت مو دارد. همچنین حاوی فولات است که به بهبود گردش خون کمک می کند و باعث تحریک در رشد مو می شود.

نرم کننده عالی برای موهای خشک

اگر موهای خشک دارید می تواند با استفاده از کدو تنبل یک نرم کننده ساده تهیه کنید. برای تهیه این نرم کننده مقدار 2 فنجان کدو تنبل خرد شده و پخته شده را با 1 قاشق روغن نارگیل، 1 قاشق غذا خوری عسل و 1 قاشق غذا خوری ماست مخلوط کنید. سپس موهای خود را ابتدا خیس کنید و مخلوط را روی مو بمالید و یک کلاه پلاستیکی بپوشید و بعد از 15 دقیقه موهای خود را ابکشی کنید.

سایر خواص کدو تنبل

هر ۲۸ گرم تخم کدو تنبل، حاوی ۱.۷ فیبر غذایی است و هر فنجان پوره کدو تنبل حاوی ۵۰ کالری و ۳ گرم فیبر است. فیبر کمک می کند برای مدت زمان بیشتری احساس سیری کنید؛ بنابراین جلوی اشتها گرفته می شود و در کل کمتر غذا می خورید.

تنها مقداری کدو تنبل، دو برابر نیاز روزانه تان ویتامین A. دارد که بینایی را بهبود می بخشد. همچنین این ویتامین، اختلال در عملکرد شبکیه را در افراد مبتلا به رتینیت پیگمانتوزا کند می کند، این بیماری چشمی می تواند حتی باعث کوری شود. ویتامین A. همچنین به شکل گیری پوست، دندان و استخوانی سالم کمک می کند.

روغن تخم کدوتنبل سرشار از فیتواستروژن هاست که طبق تحقیقات، برای پیشگیری از فشارخون مناسب است. وقتی محققان، موش ها را با مکمل خوراکی روغن کدو تنبل تغذیه کردند متوجه شدند طی تنها ۱۲ هفته فشار خون سیستولیک و دیاستولیک آنها کاهش یافته است.

تخم کدو تنبل سرشار است از تریپتوفان، آمینو اسیدی که می تواند باعث احساس خواب آلودگی شود. تریپتوفان همچنین به بدن کمک می کند سروتونین تولید کند. انتقال دهنده عصبی که باعث می شود احساس آرامش و راحتی کنید. تخم کدوتنبل نه تنها به خوابی بهتر کمک می کند، بلکه سروتونین حاصل از آن نیز باعث بهتر شدن خلق و خو می شود.

کدو تنبل حاوی مقدار زیادی بتاکاروتن و دیگر آنتی اکسیدان هاست که خواص ضدسرطانی دارند. تخم کدوتنبل می تواند مخصوصا برای آقایان مفید باشد. تحقیقات نشان داده روغن تخم کدوتنبل، باعث جلوگیری از پیشرفت سرطان پروستات در موش های نر شده است. یک چهارم فنجان تخم کدو تنبل، همچنین حاوی ۲.۷۵ میلی گرم زینک است (حدود ۱۷ درصد نیاز روزانه برای افراد بالغ) که با سلامت جنسی آقایان در ارتباط است.

تحقیقات نشان داده فیبر موجود در کدوتنبل، می تواند از قلب نیز محافظت کند. در یک تحقیق که روی ۴۰۰۰۰ مرد ، مشخص شد آن هایی که برنامه غذایی سرشار از فیبر استفاده می کنند در مقایسه با کسانی که فیبر برنامه غذایی شان پایین است تا ۴۰ درصد کمتر در خطر بیماری های قلبی قرار دارند.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.